آیا این میگرن است؟

به گزارش اخبار برخط، سردردها با علائم احتمالی متفاوت شایع هستند. بعضی ممکن است نشانگر شرایط اساسی تر و جدی تری باشند، بنابراین فهمیدن اینکه شما چه احساسی دارید می تواند سودمند باشد.

آیا این میگرن است؟

نویسنده: حمید وثیق زاده انصاری

منبع:راسخون

سردردها با علائم احتمالی متفاوت شایع هستند. برخی ممکن است نشانگر شرایط اساسی تر و جدی تری باشند، بنابراین فهمیدن اینکه شما چه احساسی دارید می تواند سودمند باشد.

درد

صرف نظر از اینکه شما از چه نوع سردردی رنج می برید، برخی از عناصر درد را خواهید داشت. دامنه شدت این درد می تواند از ملایم تا ناتوان کننده باشد. درد ممکن است واقع در یک طرف سر و یا هر دو طرف سر باشد و در برخی موارد، ممکن است شما درد را در گردن و شانه هایتان هم داشته باشید. امکان دارد تیرکشیدن سر با نبض تند و ضربانی را حس کنید و یا احساس فشاری در سر داشته باشید که انگار سرتان میان منگنه در فشار است. اغلب این نوع سردردها با فعالیت هایی خاص بدتر می شوند. توجه به اینکه درد به چه سرعتی ظاهر می گردد هم می تواند به معین نوع سردردی که دارید یاری کند.

دیگر علائم مشترک

در حالی که بسیاری از سردردها به سادگی، دردی در ناحیه سر تلقی می شوند؛ بیشتر اوقات شما علائم دیگری را هم بطور همزمان تجربه خواهید کرد. ممکن است که شما حالت تهوع را به همراه استفراغ و یا بدون آن متحمل شوید. گاهی اوقات بچه ها دچار میگرن شکمی می شوند. میگرن شکمی حملات پاروکسیمال و تکرارشونده دل درد هستند که در بچه ها همراه با رنگ پریدگی، گُر گرفتگی، تهوع و استفراغ شدید که منجر به اسیدوز -کاهش سطح بی کربنات مایع خارج سلولی و قرار گرفتن PH خون در محدوده اسیدی- می گردد همراه است. میگرن شکمی شامل حالت تهوع است اما بدون سردرد!

حساسیت به نور (فوتوفوبی: نورگریزی) یا صدا (فونوفوبی: صوت گریزی) هم می توانند با سردرد ظاهر شوند. در خصوص سردردهای چند شاخه (خوشه ای)، ممکن است شما درد چشم را همراه با آبریزش و گرفتگی بینی تجربه کنید. بعلاوه امکان دارد که شما علائمی داشته باشید که قبل از سردرد ظاهر می شوند و به اسم تشعشات نوری شناخته می شوند. بطور طبیعی هاله های نور، بینایی شما را تحت تأثیر قرار می دهند اما گاهاً افراد احساس ضعفی خواهند داشت. یک حس سوزن سوزن شدن در دست و پا و یا مسائل گفتاری. اگر بار اولی است که شما احساس ضعف می کنید یا حساسیت ها در اعضای بدنتان تغییر نموده است، با پزشک خود در میان بگذارید زیرا که این علائم می توانند نشانه های سکته مغزی هم باشند.

در میان گذاشتن علائم مختلفی که ممکن است شما به همراه سردردتان تجربه کنید، می تواند به پزشک شما یاری کند تا یک نوع سردرد خاص را تشخیص دهد. این به درمان شما با برترین روش موجود یاری خواهد نمود.

علائم هشدار

برخی سردردها دلیل عارضه های پزشکی اضطراری هستند. اگر هر کدام از اتفاقات زیر رخ داد، با پزشک خود تماس بگیرید:

- سردرد شدید همراه با سفت شدن گردن، استفراغ و حساسیت به نور

- سردردهای بعد از مصدومیت سر

- بی حسی، سوزن سوزن شدن، احساس ضعف در دست ها و پاها

- هر سردی که برای اولین بار، بیش از 24 ساعت طول بکشد.

در نتیجه، با هر شرایط پزشکی، علائمی که دارید را با پزشک خود در میان بگذارید تا به تشخیص به موقع و تجویز مناسب درمانی منجر گردد.

منبع: راسخون

به "آیا این میگرن است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا این میگرن است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید