افزایش موارد قلبی و تنفسی در روز های آلودگی هوا در پایتخت

به گزارش اخبار برخط، رئیس سازمان اورژانس کشور با اشاره به افزایش آلودگی هوای پایتخت در روز های اخیر و به دنبال آن افزایش تعداد تماس و ماموریت های مرکز اورژانس تهران، از ارائه خدمات اورژانس پیش بیمارستانی به بیش از 32 هزار نفر در مدت زمان 10 الی 26 دی ماه سال جاری، در پایتخت خبر داد.

افزایش موارد قلبی و تنفسی در روز های آلودگی هوا در پایتخت

به گزارش گروه اجتماعی اخبار برخط، دکتر پیرحسین کولیوند رئیس سازمان اورژانس کشور با اشاره به افزایش آلودگی هوای پایتخت در روز های اخیر و به دنبال آن افزایش تعداد تماس و ماموریت های مرکز اورژانس تهران، از ارائه خدمات اورژانس پیش بیمارستانی به بیش از 32 هزار نفر در مدت زمان 10 الی 26 دی ماه سال جاری، در پایتخت خبر داد.

وی در مورد افزایش این تعداد تماس با مرکز اورژانس تهران به دلیل بروز مسائل قلبی و تنفسی هموطنان به دنبال آلودگی هوا گفت: از تاریخ 10 الی 26 دی ماه، بیش از 114 هزار تماس امدادخواهی با مرکز اورژانس تهران گرفته شد که در روز چهارشنبه 24 دی ماه، با 7294 مورد، همکاران من بیشترین تماس با اورژانس 115 را در این مدت زمان پاسخگو بودند.

دکتر کولیوند با اشاره به این که بین 24 الی 31 درصد مددجویان دارای مسائل قلبی بودند اضافه کرد: درمدت زمان اشاره شده، از 114 هزار و 456 تماس با مرکز اورژانس تهران، 32 هزار و 449 مورد منجر به اعزام آمبولانس شد که از این تعداد 9 هزار 92 نفر دارای مسائل قلبی بودند و بیشترین تعداد امدادرسانی به این بیماران را در تاریخ 23 دی ماه، با 617 مورد داشتیم که نسبت به مدت مشابه، افزایش 11 درصدی در تعداد این بیماران را شاهد بودیم.

رئیس سازمان اورژانس کشور اضافه کرد: از تعداد 32 هزار و 449 مورد امدادرسانی به مددجویان توسط نیرو های اورژانس تهران در این مدت، به 3 هزار و 632 بیمار با مسائل تنفسی یعنی حدود 10 الی 13 درصد از کل مددجویان، خدمات فوریت های پزشکی ارائه شد که بیشترین مورد را در روز جمعه 26 دی ماه 99، با 231 مورد بیمار با مشکل تنفسی شاهد بودیم.

دکتر کولیوند ضمن تاکید بر عدم انجام فعالیت های فیزیکی و ورزشی مثل پیاده روی در فضای آزاد اضافه کرد: با توجه به آلودگی هوای پایتخت در روز ها اخیر، تعداد موارد بیماران دچار مسائل قلبی 11 درصد و بیماران تنفسی 8.5 درصد افزایش داشته است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "افزایش موارد قلبی و تنفسی در روز های آلودگی هوا در پایتخت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش موارد قلبی و تنفسی در روز های آلودگی هوا در پایتخت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید