باور می کنید این ساختمان های زیبا ایستگاه راه آهن باشند!

به گزارش اخبار برخط، ایستگاه های راه آهن زیبای جهان

تا حالا شده بدون اینکه بلیط قطاری داشته باشید دلتان بخواهد به ایستگاه قطاری بروید و آن را ببینید؟! شاید سوال عجیبی به نظر برسد چون ایستگاه ها راه آهن معمولا آنقدر شلوغ و پر سر و صدا هستند که دوست دارید زودتر از آن خارج شوید، با این حال برخی از ایستگاه های راه آهن جهان آثار تاریخی هستند و معماری بسیار جالب توجه ای دارند که باعث می گردد افراد زیادی به آن ها به چشم جاذبه های گردشگری نگاه نمایند، با خبرنگاران همراه باشید می خواهیم تعدادی از زیباترین راه آهن های جهان را معرفی کنیم.

باور می کنید این ساختمان های زیبا ایستگاه راه آهن باشند!

ایستگاه راه آهن گراند سنترال، نیویورک

ایستگاه گراند سنترال نیویورک به وسیله شرکت معماری رید اند استم و ورن و وتمر طراحی شد و یکی از محبوب ترین جاذبه های گردشگری جهان است، این ایستگاه هر سال بیش از 20 میلیون بازدید نماینده دارد که آن را تبدیل به یکی از مهمترین مقاصد گردشگری نموده است. این ترمینال با 47 سکو و 67 جهت، بزرگ ترین ایستگاه راه آهن جهان است. گراند سنترال که در سال 1913 ساخته شده طراحی ای به سبک هنرهای زیبا دارد و زمانی گالری هنری و موزه بوده و در فیلم های بسیاری نیز نمایش داده شده است.

ایستگاه راه آهن چاتراپاتی شیواجی، بمبئی

ایستگاه چاتراپاتی شیواجی هند که به نام شیواجا موسس امپراتوری مراتا نامگذاری شده یکی از شلوغ ترین مکان های هند است که روزانه سه میلیون نفر در آن آمد رفت و آمد می نمایند. این راه آهن که نام قبلی آن ترمینال ویکتوریا بوده است تنها ایستگاه راه آهنی است که در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار گرفته است و نمونه ای از معماری های زیبا و جالب توجه است و در آن ترکیبی از معماری سنتی مغولی و گوتیک ویکتوریا به کار رفته است، ایستگاه به وسیله فردریک ویلیام طراحی و در سال 1888 افتتاح شده است.

ایستگاه راه آهن سنت پنکراس، لندن

ایستگاه راه آهن سنت پنکراس که به آن کلیسای جامع راه آهن هم می گویند در سال 1868 افتتاح شد، چندین بار مورد نوسازی قرار گرفته ولی همچنان جذابیت های قدیمی خود را حفظ نموده است، این بنا که به خاطر معماری ویکتوریایی خود معروف است با آثار هنری زیادی تزئین شده است، تونل قوسی شکل آن در آن موقع بزرگ ترین سازه تک طاق بوده است. در این ایستگاه مغازه و رستوران های بسیاری وجود دارد.

ایستگاه راه آهن آتوچا، مادرید

ایستگاه راه آهن آتوچا در سال 1861 به وسیله آلبرتو دی پالاسیو طراحی شد و نام خود را از کلیسایی گرفته که در نزدیکی آن واقع شده و به آتوچا اختصاص دارد، چیزی که این ایستگاه را خاص و زیبا نموده باغ بزرگی است که شبیه جنگل های کوچک می باشد و این ایستگاه را احاطه نموده است این باغ به وسیله معمار اسپانیایی رافائل مونو طراحی شد و در آن صدها گونه حیوانات نادر و گیاهان زندگی می نمایند و یادبودی هم برای قربانیان سال 2004 بمب گذاری مادرید هم در آن وجود دارد.

ایستگاه راه آهن گار دی نور، پاریس

پاریس که یکی از زیباترین شهرهای جهان است یکی از زیباترین ایستگاه های راه آهن جهان را نیز دارد. این ایستگاه در سال 1864 ساخته شد و دستاوردی درخشان از معماری است، طراحی نئوکلاسیک آن با تزئیناتی که در آن بکار رفته کامل شده است، این تزئینات شامل 23 مجسمه در نمای ساختمان است که نشان دهنده مقاصدی هستند که خطوط راه آهن این ایستگاه برای آن ها سرویس دارد.

منبع : wonderslist.com

منبع: الی گشت

به "باور می کنید این ساختمان های زیبا ایستگاه راه آهن باشند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باور می کنید این ساختمان های زیبا ایستگاه راه آهن باشند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید