تأثیر سوابق تحصیلی در کنکور، مثبت شد

به گزارش اخبار برخط، بر اساس تصمیم شورای سنجش و پذیرش، سوابق تحصیلی در کنکور سراسری به صورت 30 درصد تأثیر مثبت لحاظ خواهد شد.

تأثیر سوابق تحصیلی در کنکور، مثبت شد

به گزارش اخبار برخط، در چهاردهمین جلسه شورای سنجش و پذیرش دانشجو که عصر دوشنبه در وزارت علوم برگزار گردید، مصوب شد که سوابق تحصیلی متقاضیان ورود به دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی به وسیله آزمون سراسری در سال 1398 با حداکثر 30 درصد تأثیر مثبت در نظر گرفته گردد.

در این جلسه که با حضور وزیران علوم، تحقیقات و فناوری، آموزش و پرورش و اعضای شورای سنجش و پذیرش دانشجو برگزار گردید، موارد ذیل به تصویب رسید:

1- در پذیرش دانشجو در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی از سال 98 به بعد حداقل 85 درصد ظرفیت کل آموزش عالی صرفاً به وسیله سوابق تحصیلی و خارج از فرایند کنکور سراسری انجام می گردد.

آیین نامه اجرایی این مصوبه حداکثر تا یک ماه آینده در سازمان سنجش آموزش کشور تهیه و جهت تصویب به شورای سنجش و پذیرش ارائه می گردد.

این آیین نامه باید قبل از ثبت نام کنکور سراسری اطلاع رسانی گردد.

2- در پذیرش دانشجو برای دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی کشور به روش پذیرش با آزمون در سال 1398، سوابق تحصیلی با حداکثر 30 درصد تاثیر مثبت ملاک قرار می گیرد.

3- به منظور پذیرش دانشجو در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی برای سال 1399 به بعد دررشته محل های با آزمون، میزان و نحوه سوابق تحصیلی، حداکثر ظرف یک ماه توسط کارگروه تهیه و برای تصویب و اعلام به شورای سنجش و پذیرش ارائه گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "تأثیر سوابق تحصیلی در کنکور، مثبت شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تأثیر سوابق تحصیلی در کنکور، مثبت شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید