تشخیص کرونا در 30 دقیقه با تست جدید ادرار و خون

به گزارش اخبار برخط به نقل از پرس اسوسیشن، محققان روش تستی را شناسایی نموده اند که با تحلیل نمونه ادرار، خون یا بزاق فرد، می توانند پس از 30 دقیقه ابتلای آنان به کووید 19 را شناسایی نمایند.

تشخیص کرونا در 30 دقیقه با تست جدید ادرار و خون

این روش که به نام RT-LAMP شناخته شده شامل آنالیز ماده ژنتیکی یا RNAویروس کرونا در نمونه های آزمایشگاهی است. RT-LAMP روشی شناخته شده است که قبلاً برای ردیابی ویروس هایی مانند زیکا و ابولا نیز به کار رفته است.

محققان استفاده از این روش برای تشخیص کووید 19 را در یک پژوهش آنالیز کردند. به گفته لورا لمب یکی از کارشناسان سیستم خدمات درمانی در ایالت میشیگان آمریکا، هدف اصلی این پژوهش آنالیز سریع یک تست تشخیصی بوده است.

به گفته محققان این روش در مقایسه با موارد دیگر ارزان تر است و موانع کمتری برای انجام آن وجود دارد. همچنین نتیجه چنین آزمایشی بسیار سریع تر از روش PCR معین می گردد. PCR روشی است که هم اکنون در سراسر دنیا برای تشخیص ابتلاء به کووید 19 استفاده می گردد.

برای این منظور محققان روی نمونه های شبیه سازی شده از بیماران آزمایش هایی انجام دادند. نمونه های آزمایشگاهی شبیه سازی شده دارای مواد ژنتیک Sars-Cov-2 مصنوعی بودند. از سوی دیگر نمونه های آزمایشگاهی با ویروس واقعی Sars-CoV-2 نیز در این تحقیق آنالیز شدند. هر دو نوع نمونه های آزمایشگاهی با روشRT-LAMPو همچنین PCR آزمایش شدند.

در این پژوهش محققان توانستند با استفاده از روشRT-LAMPویروس Sars-CoV-2 را در نمونه های شبیه سازی ظرف 30 تا 45 دقیقه شناسایی نمایند.

به گفته محققان تست RT-LAMP با دقت 95 درصد نمونه های آزمایشگاهی با مواد ژنتیک مصنوعی ویروس کرونا را شناسایی کرد. این درحالی است که دقت تستPCR در تشخیص این نوع نمونه های آزمایشگاهی 90 درصد اعلام شده است.

به گفته محققان این پژوهش نشان می دهد روش تست مذکور می تواند مواد ژنتیکی Sars-CoV-2 را که به نمونه های آزمایشگاهی داوطلبان اضافه شده بود، تشخیص دهد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "تشخیص کرونا در 30 دقیقه با تست جدید ادرار و خون" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تشخیص کرونا در 30 دقیقه با تست جدید ادرار و خون"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید