درمان آکنه با آنتی بیوتیک های خوراکی

به گزارش اخبار برخط، احتمالاً با آنتی بیوتیک های خوراکی آشنا هستید. به هر حال، هم همه در مرحله ای از زندگی خود از آنتی بیوتیک ها استفاده نموده اند. آنتی بیوتیک های خوراکی از برترین کشفیات در تاریخ پزشکی به تعداد می فرایند که به مبارزه با عفونت ها

درمان آکنه با آنتی بیوتیک های خوراکی

مترجم: امین حسین پور

منبع:راسخون

احتمالاً با آنتی بیوتیک های خوراکی آشنا هستید. به هر حال، هم همه در مرحله ای از زندگی خود از آنتی بیوتیک ها استفاده نموده اند. آنتی بیوتیک های خوراکی از برترین کشفیات در تاریخ پزشکی به تعداد می فرایند که به مبارزه با عفونت ها یاری می نمایند که در غیر این صورت، ممکن است تبدیل به مشکل جدی برای بدن شوند. جالب است بدانید که سال هاست از آنتی بیوتیک ها برای درمان آکنه هم استفاده می گردد.

آنتی بیوتیک های خوراکی چگونه عمل می نمایند

آنتی بیوتیک های خوراکی با کاهش اندازه باکتری های مولد آکنه در پوست، فولیکول های مود یا منافذ پوست عمل می نمایند. آنتی بیوتیک های خوراکی بعلاوه می توانند التهاب پوستی را هم کاهش دهند. معمولاً، پزشک در ابتدا دوز بالایی را تجویز می نماید و با بهبود آکنه دوز مصرف کاهش پیدا می نماید. آنتی بیوتیک های خوراکی برای درمان آکنه میانه تا شدید و بعلاوه موارد خفیف مقاوم استفاده می شوند. آنتی بیوتیک های خوراکی که معمولاً برای درمان آکنه تجویز می شوند عبارتند از:

اریترومایسین

تتراسایکلین

مینوسایکلین

داکسی سایکلین

به طور کلی، از آنتی بیوتیک های خوراکی به همراه درمان های آکنه موضعی استفاده می گردد. آنتی بیوتیک های خوراکی تنها عامل ایجاد آکنه یعنی باکتری ها را تحت تأثیر قرار می دهند. چون عوامل زیادی منجر به بروز آکنه می شوند، با ترکیب آنتی بیوتیک های خوراکی با روش های درمانی ثانویه به نتایج بهتری دست پیدا خواهید کرد.

عوارض جانبی ممکن

همه آنتی بیوتیک های خوراکی می توانند منجر به بروز ناراحتی های گوارشی مانند حالت تهوع، استفراغ و اسهال شوند. بعضی آنتی بیوتیک های خاص بعلاوه ممکن است منجر به تغییر رنگ پوست و دندان ها و حساسیت نسبت به نور شوند. برای زنان، آنتی بیوتیک های خوراکی می توانند منجر به عفونت قارچی واژن شوند. متخصص پوست تصمیم خواهد گرفت که کدام آنتی بیوتیک خوراکی برترین گزینه برای شماست.

مقاومت به آنتی بیوتیک

مورد منفی دیگری که در خصوص آنتی بیوتیک های خوراکی وجود دارد، ایجاد مقاومت باکتریایی به خاطر مصرف بیش از حد آنتی بیوتیک هاست. مصرف بیش از حد آنتی بیوتیک ها ممکن است باعث گردد باکتری ها در مقابل دارو مقاوم شوند. باکتری های مقاوم نسبت به آنتی بیوتیک ها در حال افزایش هستند و سبب عدم تأثیرگذاری آنتی بیوتیک ها در بعضی موارد می شوند. اگر با استفاده از یک نوع آنتی بیوتیک به نتایج قابل توجهی دست پیدا نکنید یا اگر تأثیر آنتی بیوتیکی که مصرف می کنید کاهش یافته باشد، پزشک ممکن است آنتی بیوتیک دیگری تجویز کند.

با استفاده طولانی مدت از آنتی بیوتیک های خوراکی احتمال ایجاد باکتری های مقاوم به آنتی بیوتیک ها بیشتر است. به این خاطر، بعضی متخصصان پوست مصرف آنتی بیوتیک ها را محدود می نمایند یا از داروهای مختلف با همدیگر استفاده می نمایند.

نکاتی برای استفاده از آنتی بیوتیک های خوراکی

دوره درمان خود را کامل کنید.

بعضی آنتی بیوتیک ها را باید همراه با غذا میل کنید; درحالیکه تعدادی دیگر بهتر است با معده خالی مصرف شوند. مطمئن شوید چگونه و چه زمان باید از آنتی بیوتیک ها بهره ببرید.

بلافاصله بعد از مصرف آنتی بیوتیک ها به رختخواب نروید. قرص ممکن است در مری حل گردد و ایجاد احساس سوزش دردناک کند.

شکیبا باشید. ممکن است چندین ماه طول بکشد تا آنتی بیوتیک ها تأثیر خود را نشان دهند.

منبع: راسخون

به "درمان آکنه با آنتی بیوتیک های خوراکی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درمان آکنه با آنتی بیوتیک های خوراکی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید