رکورد شکنی سفرهای مردم در گردش های ویروس کرونا

به گزارش اخبار برخط، سفرهای جاده ای مردم در هفته گذشته و در شرایطی که ویروس کرونای اومیکرون شرایط بدتری را نسبت به هفته قبل از آن برای کشور به وجود آورد، افزایش یافت و آمارها گویای هجوم مردم به جاده هاست.

رکورد شکنی سفرهای مردم در گردش های ویروس کرونا

به گزارش اخبار برخط، در شرایطی که طی هفته های گذشته هر روز شاهد بیشتر شدن تعداد شهرهای قرمز کرونایی و جولان ویروس امیکرون در کشور بودیم، سفرهای جاده ای مردم در هفته ای که گذشت بیشتر از هفته قبل از آن شد.

بر اساس جدیدترین آمارهای منتشر شده از سوی مرکز مدیریت راه های کشور درباره شرایط تردد وسایل نقلیه مختلف در بازه زمانی 22 تا 28 بهمن ماه، به صورت میانه یک میلیون و 651 هزار و 837 وسیله نقلیه در هر روز در محورهای مواصلاتی کشور تردد کردند که نسبت به هفته قبل از آن افزایش پنج درصدی و در قیاس با هفته مشابه سال گذشته رشد هشت درصدی را تجربه کرد.

در بازه زمانی مذکور بیش از هشت میلیون و 515 هزار وسیله نقلیه تردد کردند که البته این آمار نسبت به هفته قبل از این بررسی نیز با کاهش همراه بود و بر این اساس تعداد پلاک های یکتا در محورهای مواصلاتی به اندازه حدود 400 هزار پلاک کمتر از هفته قبل از انتشار این گزارش بود.

اما نگاهی به شرایط ورود و خروج وسایل نقلیه مختلف و سفرهای جاده ای مردم نشان از افزایش ترددهای بین استانی دارد چرا که به عنوان مثال استان های آذربایجان شرقی با 14 درصد، زنجان با 11 درصد، گلستان با 11 درصد و کهکیلویه و بویراحمد با 9 درصد رشد، بیشترین افزایش ترددهای بین شهری را نسبت به هفته گذشته تجربه کردند و همین آمار تنها در استان چهارمحال و بختیاری منفی یک درصد بود و در استان های مرکزی، اصفهان، هرمزگان و سمنان بدون تغییر بود و بقیه استان های کشور فرایند افزایشی سفر را نسبت هفته سوم بهمن ماه داشتند.

البته ترددها در بازه زمانی 22 تا 28 بهمن ماه در مازندران، گیلان، کهکیلویه و بویر احمد و هرمزگان به ترتیب با 25 درصد، 25 درصد، 24 درصد و 21 درصد رشد، بیشترین افزایش سفرهای استانی را نسبت به همین بازه زمانی در سال گذشته تجربه کردند وترددهای برون شهری در استان های زنجان، اردبیل و اذربایجان شرقی 20 درصد، 14 درصد و 11 درصد کاهش داشت.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "رکورد شکنی سفرهای مردم در گردش های ویروس کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رکورد شکنی سفرهای مردم در گردش های ویروس کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید