ساخت یک باتری جدید برای ذخیره انرژی های پاک

به گزارش اخبار برخط، دانشمندان دانشگاه برکلی پیروز به توسعه باتری های بهتری برای ذخیره سازی انرژی فراوری شده توسط خورشید و باد شده اند.

ساخت یک باتری جدید برای ذخیره انرژی های پاک

به گزارش اخبار برخط و به نقل از انگجت، انتقال به منابع انرژی پاک و تجدیدپذیر برای کاهش وابستگی به سوخت های فسیلی و محافظت از محیط زیست به امری ضروری تبدیل شده است و کشورهای مختلف دنیا به خصوص کشورهای پیشرفته در حال توسعه زیرساخت های فراوری انبوه انرژی پاک هستند و هنوز هم راهکار های سبزتر وجود دارد.

هنگامی که وزش باد متوقف گردد یا خورشید در شب غروب کند، به راهی برای ذخیره انرژی های فراوری شده احتیاج است تا برای استفاده در آینده در دسترس باشند.

بیشتر محققان انرژی تجدیدپذیر برای ذخیره انرژی روی نوعی باتری به نام باتری جریان(flow battery) تمرکز می نمایند که در آن الکتریسیته در مخزن الکترولیت مایع ذخیره می گردد. با این وجود، مقرون به صرفه کردن این فناوری در مقیاس مورد احتیاج شبکه برق، همیشه چالش برانگیز بوده است.

محققان دانشگاه برکلی(Berkeley) به وسیله فراوری یک غشای باتری مقرون به صرفه که بخشی از جدانماینده کاتد و آند باتری است به این مشکل یاری نموده اند.

سلول های سوختی سنتی از غشای فلوئوره(ترکیب شده با فلوئور) استفاده می نمایند، اما فراوری این غشاها گران است و برای باتری جریان طراحی نشده اند.

محققان نوع جدیدی از غشاها را به طور خاص برای باتری های جریان ساخته اند که از پلیمرهای موسوم به AquaPIM یا پلیمرهای سازگار با آب با سوراخ های طبیعی ایجاد شده اند.

غشاهای AquaPIM با مواد شیمیایی مختلف باتری، از فلزات و مواد غیرآلی گرفته تا مواد آلی و پلیمرها کار می نمایند و به ایجاد سلول های پایدار که بیشتر در مقابل تخریب و تجزیه مقاومت می نمایند، یاری می نمایند.

این غشاها همچنین به طور قابل توجهی ارزان تر از غشاهای پلیمری فلوئوره هستند که می توانند 15 تا 20 درصد از هزینه یک باتری را کاهش دهند.

این غشاهای جدید راه را برای باتری های جریان ارزان تر، مطمئن تر و کارآمدتر برای شبکه برق هموار می نمایند که در نهایت می توانند خانه های مردم را با انرژی تجدیدپذیر حاصل از باد و خورشید روشن نمایند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "ساخت یک باتری جدید برای ذخیره انرژی های پاک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساخت یک باتری جدید برای ذخیره انرژی های پاک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید