نخست وزیر تونس حزب سیاسی جدیدی تشکیل می دهد

به گزارش اخبار برخط، یک حزب سیاسی جدید به رهبری یوسف الشاهد، نخست وزیر تونس در حال شکل گیری است و این نشان دهنده قطع کلی روابط الشاهد با حزب حاکم ندای تونس است.

نخست وزیر تونس حزب سیاسی جدیدی تشکیل می دهد

به گزارش اخبار برخط، به نوشته روزنامه فرامنطقه ای الشرق الاوسط، پیش بینی می گردد تشکیل این حزب سیاسی جدید به صورت رسمی پس از تشکیل فراکسیونی پارلمانی متشکل از 43 نماینده اعلام گردد که برخی از آنها از حزب ندای تونس جدا گردیده اند. این نمایندگان هنگام ارائه درخواستی رسمی به دفتر پارلمان اعلام کردند با هدف حفظ ثبات سیاسی برای اجرای اقدامات موردنظر و حمایت سیاسی از دولت فعلی کوشش می نمایند.

یوسف شاهد که داماد رئیس جمهور تونس است، خود از رهبران حزب ندای تونس محسوب می شد که اخیرا دچار اختلافات شدیدی با رئیس این حزب گردیده است. ریاست حزب ندای تونس را پسر رئیس جمهور این کشور بر عهده دارد.

فراکسیون پارلمانی جدید الشاهد علاوه بر نمایندگان ندای تونس، شامل تعدادی از نمایندگان مستقل و نمایندگانی از فراکسیون اتحادیه ملی آزاد به رهبری سلیم الریاحی و نیز حزب آفاق تونس به رهبری یاسین ابراهیم است.

این نمایندگان از دو روز پیش هماهنگی های لازم برای ایجاد ائتلافی با هدف حمایت از دولت الشاهد شروع نموده اند.

برخی منابع درباره ساختار حزب سیاسی جدید و شخصی که ریاست آن را بر عهده خواهد گرفت، گفته اند: پیش بینی می گردد هیات جدید بدون رئیس تشکیل گردیده و درباره ریاست آن در اولین کنگره حزب تصمیم گیری گردد.

جلال غدیرة، نماینده پارلمان تونس از فراکسیون ائتلاف ملی گفت: تعداد نمایندگانی که آماده هستند دوباره به کابینه الشاهد رای اعتماد بدهند بیش از 109 نماینده است.

طبق اعلام المیادین، 16 نماینده از فراکسیون ندای تونس از طریق دفتر ثبت نام پارلمان درخواست تعلیق عضویت از این فراکسیون را ارائه کردند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "نخست وزیر تونس حزب سیاسی جدیدی تشکیل می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نخست وزیر تونس حزب سیاسی جدیدی تشکیل می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید