نیم نگاه متولیان کشتی به رقابتهای جهانی بعد از المپیک

به گزارش اخبار برخط، کشتی ایران تا حضور در بازی های المپیک 2021 روزهای پر فراز و نشیبی را پیش رو دارد. روزهایی که آزاد و فرنگی کاران ملی پوش کشورمان باید برای کسب سهمیه های به جامانده المپیک کوشش نمایند تا کاروان کشتی ایران با ترکیبی کامل راهی توکیو گردد.

نیم نگاه متولیان کشتی به رقابتهای جهانی بعد از المپیک

کشتی فرنگی ایران پیروز شد در رقابت های دنیای 2019 قزاقستان سه سهمیه المپیک را توسط علیرضا نجاتی، محمدعلی گرایی و امیر قاسمی منجزی در اوزان 60، 77 و 130 کیلوگرم کسب کند. با این وجود هنوز سه سهمیه دیگر باقی مانده تا شاگردان محمد بنا با ترکیبی کامل (6 ملی پوش) راهی المپیک شوند.

کشتی آزاد هم توانست در پیکارهای دنیای 2019 قزاقستان سه سهمیه از 6 سهمیه بازی های المپیک را توسط رضا اطری، حسن یزدانی و یدالله محبی در اوزان 57، 86 و 125 کیلوگرم کسب کند. بدین ترتیب نمایندگان کشورمان باید فروردین ماه در اوزان 65، 74 و 97 کیلوگرم در پیکارهای گزینشی به میدان بروند و سهمیه های به جامانده را از آن خود نمایند.

اما در کنار اهداف معین کادرهای فنی تیم های ملی کشتی آزاد و فرنگی که در نهایت به حضوری پیروز در بازی های المپیک 2021 توکیو ختم می گردد، متولیان کشتی نیم نگاهی هم به حضور مدعیان جامانده از المپیک در رقابتهای دنیای دارند.

به همین دلیل می توان به اظهارات اخیر محمد بنا اشاره نمود که معتقد است: دو ماه پس از مسابقات المپیک توکیو، رقابت های قهرمانی دنیا را پیش رو داریم که می توانیم بعضی از بچه ها که بیرون مانده اند را وارد مسابقات کنیم. به همین دلیل انتخاب های مختلفی در دستور کار ما قرار گرفته است. کادر فنی هنوز به انتخاب قطعی درباره هیچکدام از کشتی گیران برای رویدادهای آینده نرسیده که مطمئناً این تصمیمات در موعد مقرر انجام خواهد شد.

محسن کاوه مدیرفنی تیم ملی کشتی آزاد نیز نظر مشابهی را مطرح نموده و معتقد است، هرچند اولویت کادر فنی با المپیک است، اما کادر فنی برای مسابقات دنیای 2021 نیز برنامه ریزی ویژه ای دارد. وی در این خصوص گفت: سال آینده علاوه بر رقابت های المپیک، مسابقات دنیای را هم پیش رو داریم که بعد از المپیک و در همه اوزان برگزار می گردد. به همین دلیل در کنار اینکه اولویت اصلی ما قطعاً المپیک است، ولی برای مسابقات قهرمانی دنیا هم برنامه داریم. مطمئناً انتخابی که صورت گیرد به نوعی رقابتهای دنیای را هم در بر خواهد گرفت.

با این وجود می توان امیدوار بود آزاد و فرنگی کاران جامانده از گزینشی المپیک، قهرمانی آسیا و بازی های المپیک 2021 توکیو می توانند در رقابتهای دنیای نروژ به میدان بروند. مسابقاتی که از هم اکنون در برنامه های مدون کادرهای فنی قرار گرفته و باید دید تا آن موقع به چه شکل اجرایی خواهد شد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "نیم نگاه متولیان کشتی به رقابتهای جهانی بعد از المپیک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نیم نگاه متولیان کشتی به رقابتهای جهانی بعد از المپیک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید