چرا سفر در اردیبهشت بهتر از فروردین است؟

به گزارش اخبار برخط، بهار فصل سفر است و تقریبا تمام مردم سفرهای خود را برای تعطیلات نوروز برنامه ریزی می نمایند اما اردیبهشت ماه خوش سفر است برای گردشگران مقتصدی که ایام خلوت اماکن گردشگری را دوست دارند .

چرا سفر در اردیبهشت بهتر از فروردین است؟

اخبار برخط:

به گزارش اخبار برخط به نقل از چمدان ، فصل بهار در بسیاری از شهرهای ایران هوا بسیار مطبوع است. بیشترین حجم سفر در بهار مربوط به نوروز می گردد. شاید برای تان جالب باشد بدانید سفر در اردیبهشت به دلایل زیادی می تواند انتخاب بهتری باشد. خصوصا سفر به مشهد، کیش و شیراز که جزو پرهوادارترین سفرهای بهاری هستند.

شاید به نظرتان عجیب برسد اما دربهار سفر بهتری را می توانید تجربه کنید. دلایل زیادی دارد. یکی از ان ها قیمت مناسب تر تورهای مسافرتی است. تقریبا همه خانواده ها سفر خود را برای نوروز برنامه ریزی نموده اند به همین علت اردیبهشت با کاهش جهانگرد رو به رو هستیم. این باعث می گردد قیمت های کاذب از بین برود و تورهای مسافرتی کاهش قیمت پیدا نمایند. بنابراین سفر در اردیبهشت برای تان به صرفه تر خواهد بود.

موضوع بدی شلوغی شهرهای جهانگردی است. جدای از این که این شلوغی بر قیمت بلیط هواپیما و قیمت رزرو هتل ها هم اثر می گذارد. شلوغی زیاد شهرهای جهانگردی کلافه نماینده است. مثلا برای بازدید از هر جاذبه ای باید مدت زیادی در صف تهیه بلیط منتظر بمانید.

در نهایت سفر در اردیبهشت از نظر آب و هوایی هم بهتر است. آب و هوای بیشتر شهرهای ایران در نیمه بهار بهتر از همواره است. در فروردین ماه برخی منطقه ها همچنان سرد است، اما اردیبهشت تقریبا هوای کل کشور رو به گرمی رفته است.

تجربه سفر مشهد در اردیبهشت را از دست ندهید

مشهد در هر فصلی هوادار دارد. فرقی نمی کند که زمستان باشد یا بهار، این شهر جزو انتخاب های اول جهانگردان داخلی است. شهر مشهد جاذبه های دیدنی و طبیعی زیادی دارد. همین طور از نظر مذهبی هم به علت قرار گرفتن حرم امام هشتم شیعیان شهر مهمی است و سالانه بسیاری از جهانگردان مشهد برای زیارت حرم به این شهر سفر می نمایند.

در کنار این مشهد سرزمین زیبایی است و طبیعت منحصر به فردی دارد. منطقه ها طرقبه، چالیدره و شاندیز از مهم ترین منطقه ها جهانگردی اطراف آن هستند. مقبره فردوسی بزرگ نیز در هم جواری این شهر، در توس واقع شده است.

مشهد یکی از برترین انتخاب ها برای سفر در اردیبهشت است. در این فصل هوای مشهد نه خیلی سرد و نه خیلی گرم است. مشهد آب و هوای سردی دارد به همین علت زمستان های آن بسیار سرد می گردد. با این حال با آغاز بهار هوا کم کم گرم تر می گردد. از طرفی در اردیبهشت ماه طبیعت این شهر کاملا تازه و سرسبز است. تقریبا بیشتر افراد برای سفر بهاری خود نوروز را انتخاب می نمایند. به همین علت نوروز مشهد خیلی شلوغ است. به علاوه نوروز هنوز هوا سرمای خود را دارد. این در حالی است که در اردیبهشت هم از حجم جهانگردان کم می گردد و شهر خیلی شلوغ نیست و هم هوا گرم تر شده است.

سفر به جزیره کیش در اردیبهشت

کیش یکی از محبوب ترین مقاصد داخلی است. سالانه حجم زیادی جهانگرد هم از داخل و هم از خارج کشور به این جزیره زیبا می فرایند. کیش در اردیبهشت یک انتخاب ایده آل است. تعطیلات نوروز کیش خیلی شلوغ است. به قدری که ممکن است از برخی افراد از تفریحات آن چشم پوشی کنید. همین طور از آنجایی که تور کیش بیشترین استقبال را در نوروز دارد، هزینه هایی مانند خرید بلیط هواپیما یا رزرو تور گران تر از دیگر زمان های سال است. اما سفر در اردیبهشت به این شهر هم هوا مطبوع است و هم جزیره خلوت تر است و بهتر می توانید تمام آن را بگردید.

شیراز بهشت آیین در اردیبهشت

شیراز هم از شهرهای جهانگردی و مهم ایران است. این شهر در تابستان و بهار بیشترین جهانگرد را دارد. هوای شیراز در بهار بسیار مطبوع است. به اضافه این که عطر بهار نارنج در تمام شهر می پیچد. طبیعت شیراز بسیار بکر است. باغ های معروف شیراز در بهار بسیار زیبا می شوند. قیمت تور شیراز در اردیبهشت مانند سایر تورهای مسافرتی نسبت به تورهای نوروزی ارزان تر است.

یکی دیگر از مزیت های سفر در اردیبهشت قیمت پایین تورها و همین طور بیشتر شدن تورهای لحظه آخری و بلیط های چارتری است. در نوروز به علت استقبال مردم تقریبا تورهای لحظه آخری به حداقل خود می رسند. اما اردیبهشت تعداد مسافران کم تر می گردد و به همین علت هم قیمت ها پایین تر می آید، هم تخفیف ها بیشتر می گردد.

کلام آخر

برترین زمان برای سفرهای داخلی اردیبهشت است. این ماه هم آب و هوای خوبی دارد و هم از قیمت تورها در این ماه بسیار مناسب است. درست برعکس نوروز که همچنان برخی از شهرها هوای نسبتا سردی دارند. همین طور در نوروز به علت استقبال زیاد مسافران قیمت ها از حد نرمال گران تر می گردد. بنابراین اگر به هر علتی نوروز سفر نرفته اید، نگران نباشید چون سفر در اردیبهشت هم لذت بخش تر و هم ارزان تر خواهد بود. البته از آنجایی که مشهد جزو شهرهای پر جهانگرد است و در ماه هایی مانند ماه مبارک رمضان تقاضای بیشتری دارد. بهتر است برای تور مشهد از چند روز قبل اقدام کنید. چون چند روزی از ماه رمضان با اوایل اردیبهشت مقارن می گردد. به طور کل می توان گفت سفر در اردیبهشت یکی از برترین زمان ها در طول سال است.

منبع: توریسم آنلاین

به "چرا سفر در اردیبهشت بهتر از فروردین است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا سفر در اردیبهشت بهتر از فروردین است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید