کاغذ دیواری داماسک, کلاسیک و مدرن در دکوراسیون داخلی

به گزارش اخبار برخط، کاغذ دیواری در طراحی دکوراسیون داخلی نقش موثری ایفا میکند. از کاغذ دیواری میتوان برای پوشش دیوارهای آسیب دیده, جلوه دادن به فضای خانه و یا عمیق نشان دادن فضاهای بسیار کوچک استفاده نمود. این نوع دیوارپوش قابل استفاده در اکثر مکان ها از جمله اماکن اداری, مسکونی, هتل ها و… میباشد و از نظر طرح و رنگ متفاوت بوده و نصب آن بسیار سریع انجام میگیرد.

کاغذ دیواری داماسک, کلاسیک و مدرن در دکوراسیون داخلی

کاغذ دیواری مرغوب باید ویژگی های زیر را داشته باشد:

  • از مقاومت بالایی در برابر نور خورشید برخوردار باشد و در اثر مرور زمان تغییر رنگ ندهد.
  • ضد حساسیت باشد.
  • نوعی عایق صوتی باشد و به کاهش صدا یاری کند.
  • در برابر کشش مقاوم باشد و ترک نخورد.
  • قابل تمیز کردن باشد و بتوان گرد و غبار را از روی آن پاک کرد.

کاغذ دیواری داماسک

یکی از پرطرفدارترین نوع کاغذ دیواری که از گذشته تا به امروز در دکوراسیون داخلی ساختمان کاربرد داشته کاغذ دیواری داماسک میباشد. کاغذ دیواری داماسک دارای طرح و رنگ متنوعی ست و برای پوشش دیوارهای اتاق پذیرایی و دیوار پشت میز تلویزیون بسیار مناسب است. هیچ محدودیتی در استفاده از این نوع کاغذ دیواری وجود ندارد و با توجه به زمینه رنگ دکوراسیون داخلی مورد نظر میتوان از کاغذ دیواری استفاده نمود. طرح روی این کاغذ دیواری از جنس الیاف یا PVC میباشد که هر کدام زیبایی خاص خود را دارد.

کاغذ دیواری داماسک با زمینه رنگ های کنتراست باعث لوکس شدن دکوراسیون داخلی خانه میگردد و طرح و رنگ آن با هر نوع طراحی داخلی همخوانی دارد. گل های کلاسیکی که به صورت برجسته بر روی کاغذ دیواری داماسک نقش بسته اند و قابل لمس میباشد در دیزاین منازل مدرن و کلاسیک بسیار کاربرد دارند. هنگامی که از کاغذ دیواری داماسک استفاده میگردد بهتر است برای پوشش سایر دیوارها از طرح های ساده, راه راه, کلاسیک و داماسک تک گل استفاده گردد زیرا ترکیب طرح های داماسک با سایر مکمل ها نمایی زیباتر به فضای داخلی خانه میدهد.

کاغذ دیواری کلاسیک

اصولا در دکوراسیون داخلی به سبک کلاسیک از کاغذ دیواری کلاسیک استفاده میگردد. طراحی داخلی کلاسیک نه تنها جلوه ای زیبا دارد بلکه انعکاسی از اصالت و قدمت نیز میباشد. کاغذ دیواری کلاسیک مانند سایر کاغذ دیواری ها دارای طرح و رنگ متنوعی ست. برای پوشش دیوارهای منازل کوچک میتوان از کاغذ دیواری کلاسیک با طرح عمودی استفاده کرد. طرح های عمودی باعث بلندتر نما دادن سقف و بزرگتر جلوه دادن فضا میگردد. بعضی از طرح های کاغذ دیواری کلاسیک اصولا الهام گرفته از طرح های ظریف طبیعت میباشند.

کاغذ دیواری مدرن

کاغذ دیواری مدرن به نوعی دیوارپوش گفته میگردد که طرح روی آن مدرن است و همخوانی کمتری با طبیعت دارد و متفاوت از کاغذ دیواری کلاسیک میباشد. برخلاف کاغذ دیواری کلاسیک که طرح های خود را از طبیعت الهام میگیرد, در کاغذ دیواری مدرن از نقوش هندسی استفاده شده است. این نوع کاغذ دیواری با دکوراسیون داخلی مدرن هماهنگی دارد و طرح های آن ساده تر از کاغذ دیواری داماسک و کلاسیک است. از این نوع کاغذ دیواری بیشتر در اماکن اداری و آپارتمان های کوچک استفاده میگردد.

منبع: ساختمانچی

به "کاغذ دیواری داماسک, کلاسیک و مدرن در دکوراسیون داخلی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاغذ دیواری داماسک, کلاسیک و مدرن در دکوراسیون داخلی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید