4000 معلول در خراسان رضوی بیکار هستند

به گزارش اخبار برخط، حسین حقدادی، روز سه شنبه در نشست خبری با اشاره به اینکه حدود چهارهزار نفر از معلولان استان بیکارهستند، اظهارکرد: حدود هزار نفر از معلولان استان از ابتدای سال 94 به مشاغل خانگی روی آورده و مشغول فعالیت شدند.

4000 معلول در خراسان رضوی بیکار هستند

وی با بیان اینکه شناسایی انگیزه های معلولان جهت اشتغال آن ها بسیار لازم است، اضافه کرد: سال جاری حدود هزار و 800 نفر از معلولان جهت آمادگی اشتغال ارزیابی شده اند.

معاون اجتماعی مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی ادامه داد: طبق قانون ادارات دولتی موظف اند سه درصد کارمندان خود را از معلولان استخدام نمایند که اداره کل بهزیستی استان معلولان را برای حضور در ادارت دولتی ارزیابی و گزینش می نماید.

وی با بیان اینکه حدود 160 نفر از معلولان استان یاری هزینه سه میلیون تومانی مسکن دریافت نموده اند، اضافه کرد: خانواده هایی که بیش از دو معلول دارند، در اولویت تخصیص یاری های هزینه های مسکن قرار دارند و تا کنون 196 خانواده به بانک معرفی شده اند.

اتوبوس های ویژه برای بهبود حمل و نقل معلولان خریداری گردد

حمید حسینی، مدیرعامل انجمن حامیان شهر بدون مانع نیز در مشهد اظهار کرد: سال های گذشته دبیرخانه مناسب سازی استان تشکیل و فعالیت هایی در این زمینه انجام شد که به نتیجه مطلوب نرسید.

وی با بیان اینکه سال گذشته بیش از 450 ساختمان عمومی مورد آنالیز نهاده شد، اضافه کرد: بانک ها، مساجد، مدارس و مراکز بهداشتی درمانی که از پرترددترین مکان های معلولان محسوب می گردد که برای حضور معلولان درجامعه مناسب سازی شوند.

حسینی ادامه داد: شهرداری ها طبق قانون موظف هستند از صدور پروانه خاتمه کار برای ساختمان هایی که به مقوله مناسب سازی توجه ننموده اند، جلوگیری نمایند که اقدام مناسبی در این خصوص بود.

وی به مشکل حمل و نقل عمومی معلولان اشاره نمود و اضافه کرد: در نمایشگاه خدمات شهری وحمل و نقل اتوبوس های کف کوتاه به نمایش گذاشته شدند که در صورت وجود این اتوبوس ها در ناوگان اتوبوسرانی می تواند به مشکل تردد معلولان یاری بسیاری کند.

مدیر کل انجمن حامیان شهر بدون مانع با بیان اینکه مسافرت های بین شهری نشاط را به زندگی معلولان برمی گرداند، اضافه کرد: در استراحتگاه های بین شهری هیچ گونه مناسب سازی ویژه معلولان انجام نشده است که در بحث گردشگری معلولان مسائل جدی ایجاد می نماید.

منبع: خبرگزاری مهر

به "4000 معلول در خراسان رضوی بیکار هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "4000 معلول در خراسان رضوی بیکار هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید