تصفیه خانه شیرابه سراوان طی 6 ماهه آینده راه اندازی می گردد

به گزارش اخبار برخط، بعدازظهر شنبه پنجاه و نهمین جلسه کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری شورای رشت با محوریت آخرین وضعیت نیروگاه زباله سراوان، وضعیت تصفیه خانه شرکت کود آلی در تالار شورای شهر رشت برگزار گردید.

تصفیه خانه شیرابه سراوان طی 6 ماهه آینده راه اندازی می گردد

رئیس کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری در این جلسه با اشاره به وضعیت اسفناک زباله در سراوان، اظهارکرد: خروج شیرابه های سمی در سایت زباله سراوان سبب نابودی درختان در این منطقه گردیده است.

فاطمه شیرزاد با تاکید بر تسریع در معین تکلیف تصفیه خانه سراوان، گفت: در کوشش هستیم که با نگاه کارشناسی و فنی این موضوع حل گردد تا دوباره شاهد رانش زباله و حوادث جبران ناپذیر در این منطقه نباشیم.

پرداخت 17 میلیارد تومان در روزهای آینده برای احداث نیروگاه زباله سوز

مدیر عامل سازمان پسماند شهرداری رشت با اشاره به آخرین وضعیت احداث نیروگاه زباله سوز در سراوان، گفت: با توجه به پیگیری های انجام گردیده حدود 17 میلیارد تومان اعتبار به وسیله اسناد خزانه جذب گردیده و به صورت نقدی طی روزها آتی به شرکت TTS پرداخت می گردد.

علیرضا حاجی پور به پرداخت 11 میلیارد تومان در سال 93 به شرکت TTS اشاره و اظهارکرد: با توجه به این آمار این شرکت بخشی از 25 درصد مبلغ قرارداد خود را تاکنون دریافت نموده است.

وی با بیان اینکه با توجه به شرایط اقتصادی کشور هنوز تعهدات مالی به این شرکت به صورت کامل پرداخت نگردیده است، اضافه کرد: این درحالی است که با رایزنی های انجام گردیده تفاهمی با این شرکت اجرا شده که با پرداخت 10 میلیارد تومان این شرکت وارد فاز عملیاتی اجداث نیروگاه زباله سوز در سراوان گردد.

حاجی پور همچنین با اشاره به اینکه اجازه قطع درختان از سوی منابع طبیعی برای احداث تصفیه خانه شیرابه سراوان صادر گردیده است، توضیح داد: تا زمانی که ارزیابی محیط زیست به صورت مکتوب اخذ نگردد، انجام این امر امکان پذیر نیست.

اجرای تعهد پیمانکار احداث نیروگاه زباله سوز سراوان

رئیس هیات مدیره شرکت طرف قرارداد با شهرداری رشت برای احداث نیروگاه زباله سوز سراوان نیز در ادامه این جلسه یادآورشد: براساس تعهدات داده گردیده مقرر گردیده بود که تا انتها 25 شهریور با خروجی 3 لیتر در ثانیه این تصفیه خانه را تحویل دهیم که خوشبختانه به تعهدات خود عمل کردیم.

پرویز گلریز با بیان اینکه حدود دو سال از زمان استارت پروژه احداث تصفیه خانه شیرآبه سراوان سپری گردیده است، اضافه کرد: پس از تخریب زمین و تاسیسات بر اثر رانش زباله در سراوان بار دیگر نسبت به تعهدات خود عمل نموده و در حال حاضر دستگاه تصفیه شیرآبه با ظرفیت سه لیتر در ثانیه آماده بهره برداری بوده و انتظار داریم هر چه سریعتر زمین مورد احتیاج توسط منابع طبیعی به منظور جانمایی تصفیه خانه معرفی گردد.

وی ضمن گلایه از بی توجهی شهرداری رشت به ظرفیت کارخانجات بومی در زمان اجرای پروژه ها، اعلام نمود: لوله های فراوری در استان گیلان به لحاظ استحکام و ایمنی بسیار مرغوب بوده اما متاسفانه شهرداری رشت در اجرای پروژه جمع آوری روان آب های سطحی شهر از دیگر استان ها لوله خریداری نموده است.

راه اندازی تصفیه خانه شیرابه سروان طی 6 ماه آینده

گلریز همچنین در ادامه به زمان بهره برداری از تصفیه خانه شیرآبه سراوان اشاره و توضیح داد: در صورت مساعد بودن شرایط جوی و تعرفه زمین مناسب از سوی منابع طبیعی گیلان حداکثر طی شش ماه آینده این تصفیه خانه راه اندازی می گردد.

وی با تاکید بر اینکه شهرداری رشت باید به طور روزانه 44 هزار لیتر شیرآبه تحویل دهد، گفت: در یک مقطع زمانی هزاران هکتار از جنگل را قطع نموده اند در حالی که در امروز برای احداث تصفیه خانه شیرآبه سراوان و قطع اشجار به منظور تامین زمین مناسب تعلل می نمایند.

گلریز با اشاره به وضعیت نامناسب رانش زباله در سراوان، ادامه داد: با احداث کارگاه قبلی در آن محدوده از سراوان مخالف بودیم و معتقدیم زمینی که قرار است منابع طبیعی بابت این موضوع در اختیار شهرداری رشت قرار دهد باید در ارتفاع بالاتری قرار داشته باشد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "تصفیه خانه شیرابه سراوان طی 6 ماهه آینده راه اندازی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصفیه خانه شیرابه سراوان طی 6 ماهه آینده راه اندازی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید