مانند بزرگان فکر کنیم؛ این هفته استیون هاوکینگ!

به گزارش اخبار برخط، حتی اگر چندان هم پیگیر مطالب تخصصی در زمینه فیزیک نباشید، احتمالاً نام پروفسور استیون هاوکینگ را شنیده اید؛ فیزیکدان مشهوری که تمام تشخیص های پزشکان در خصوص بیماری اش و پیش بینی هایی که در خصوص محدودیت زمانی زندگی او می کردند را نقش بر آب کرد. معالجان هاوکینگ می گفتند که او حداکثر تا سی سالگی دوام خواهد آورد اما در سن 76 سالگی در گذشت. از آثار مشهور او می توان به تاریخچه مختصر زمان اشاره نمود که یکی از پر خواننده ترین کتاب های حوزه کیهان شناسی است. هاوکینگ در این کتاب به نحوه ایجاد دنیا هستی پرداخته است.شما با مطالعه کتاب چطور مثل استیون هاوکینگ فکر کینم با افکار این فیزیکدان مشهور بیشتر آشنا می شویم.

مانند بزرگان فکر کنیم؛ این هفته استیون هاوکینگ!

مردم عادی بیشتر هاوکینگ را به خاطر اینکه در قفس جسم و بدن از کارافتاده اش بال  و  پر می زد، تحسین می کردند. اندیشه های بی نظیر هاوکینگ هنوز هم به نحو حیرت انگیزی کاربردی اند. او کوشش می کرد با کند و کاو در علوم پیچیده به پرسش های ما که گاهی جنبه ای عاطفی هم دارند، مثلا اینکه دنیای ما چگونه و چرا به وجود آمده است، پاسخ های روشنی بدهد. جسم هاوکینگ به او خیانت نموده بود، اما فکر او همچنان زنده بود. زندگی هاوکینگ در آن واحد هم غم انگیز و هم قهرمانانه است. ما گاهی با او به خاطر بیماری اش احساس هم دردی می کنیم، اما در همان حال هاوکینگ با زندگی خود به ما می آموزد که با اعتقاد پایدار به نیروی امید، همه چیز امکان پذیر است. خود او با صراحت لهجه مخصوص خودش می گوید: هیچ کس نمی تواند در برابر یک نابغه فلج مقاومت کند.

استیون هاوکینگ تمام این افتخارات نه در حالت عادی، بلکه با حالت بدنی غیرفعال و بی حرکت که تنها می توانست از فعالیت چشمانش یاری بگیرد تا توسط رایانه ای که شرکت Intel برای او طراحی نموده بود، حرکات چشمانش را به صوت تبدیل کند استفاده کند.

اما اگر می خواهید مانند یک نابغه بیاندشید، ابتدا باید با افکار یک نابغه و با نحوه فکر کردن او در خصوص جنبه های مختلف زندگی آشنا شوید. یکی از مهارتهای افراد پیروز آشنایی با دیدگاه افراد مختلف است، حتی اگر با آن دیدگاه مخالف باشند، به افراد پیروز یاری میکند آگاهی شان را در خصوص نحوه نگرش به مسائل دنیا توسعه دهند.

هاوکینگ از یک انسان معمولی اما بسیار باهوش به یک تئوریسین دنیای تبدیل شد. اما این تحول شگرف در شخصیت او به آسانی به دست نیامد. او برای رسیدن به این شهرت بین المللی سفری طولانی و پر فراز و نشیب را طی نموده است. میلیون ها نفر فقط با خواندن کتاب های پرفروش او توانستند درک و دید خود را در خصوص کیهان و دنیای هستی گسترش دهند. تعداد بیشتری از مردم هم از او آموختند که چگونه می توان با اراده و استقامت در برابر ناملایمات زندگی ایستادگی کرد. هاوکینگ به چالشی قهرمانانه با ناتوانایی های جسمی خود پرداخت و توانست دستاوردهای خارق العاده ای را به دنیای دانش و علم فیزیک تقدیم کند.

در خصوص استیون هاوکینگ موضوعات عجیب بسیاری وجود دارد؛ او علی رغم تمام دستاوردهایی که در حوزه علم فیزیک داشته، پیروز نشده جایزه نوبل را کسب کند.

منبع: دیجیکالا مگ

به "مانند بزرگان فکر کنیم؛ این هفته استیون هاوکینگ!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مانند بزرگان فکر کنیم؛ این هفته استیون هاوکینگ!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید