استمرار نظام مراقبت سندرومیک بیماری ها در پایانه مرزی میرجاوه

به گزارش اخبار برخط، خبرنگاران/سیستان و بلوچستان مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان میرجاوه گفت: نظام مراقبت سندرومیک بیماری ها بصورت کارآمد و قدرتمند بر پایانه مرزی میرجاوه حاکم بوده و کلیه اتباع ایرانی و خارجی در هنگام ورود به کشور بصورت دقیق مورد ارزیابی قرار گرفته و اتباع خارجی در صورت مثبت شدن تست کووید به کشور پاکستان بازگشت داده می شوند .

استمرار نظام مراقبت سندرومیک بیماری ها در پایانه مرزی میرجاوه

به گزارش اخبار برخط- دکتر مصطفی احمدی مقدم ادامه داد: با بیان اینکه پایانه مرزی میرجاوه بعنوان گذرگاهی بین المللی شاهد تردد روزانه بیش از 400 نفر مسافر پاکستانی در دو سوی مرز بوده و همواره از مهمترین نقاط مدنظر سیستم بهداشت و درمان و دانشگاه علوم پزشکی در کنترل بیماری ها بوده است گفت: در سالی که گذشت بیش از 24117 نفر مسافر از طریق پایانه مرزی وارد کشورمان شده اند که از کلیه افراد ورودی تست کووید اخذ شده است.

وی افزود: از میان نمونه های گرفته شده تعداد 1016 مورد مثبت کووید شناسایی که تعداد 922 نفر تبعه خارجی بوده اند و از ورود کلیه اتباع خارجی دارای نتیجه تست مثبت به کشور پیشگیری به عمل و به کشور پاکستان بازگشت داده شده اند .

به گفته دکتر احمدی همکاران شاغل در واحد مراقبت بهداشتی مرزی میل 72 میرجاوه بعنوان مرزبانان سلامت کشور با هشیاری تمام در جبهه سلامتی خدمت می نمایند تا بیماری های واگیر و نوظهور سلامتی هم میهنان عزیزمان را تهدید نکند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "استمرار نظام مراقبت سندرومیک بیماری ها در پایانه مرزی میرجاوه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استمرار نظام مراقبت سندرومیک بیماری ها در پایانه مرزی میرجاوه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید