افزایش 100 درصدی مراجعات سرپایی کرونا در تهران

به گزارش اخبار برخط، پس از 48 روز، رنگ قرمز به نقشه ماسک و محدودیت های کرونا به شهر های نارنجی و قرمز باز گشت. شیب ابتلا به کرونا فرایند صعودی خود را حفظ نموده و روز گذشته وزارت بهداشت از شناسایی 11851بیمار نو اطلاع داد.

افزایش 100 درصدی مراجعات سرپایی کرونا در تهران

بعه گزارش همشهری، به گفته نادر توکلی، معاون درمان ستاد مقابله با کرونای استان تهران، به طورکلی شیوع کرونا در زمینه ابتلا بیش از 40 درصد و برای مراجعات سرپایی 100 درصد افزایش پیدا نموده است. براساس آخرین اعلام برنامه ماسک هم، از روز گذشته شرایط شهرستان اردکان یزد قرمز شد و 8شهر کاشان، فردوس، تربت حیدریه، بستک و ابرکوه، خاتم، مهریز و میبد هم در شرایط نارنجی قرار گرفتند. 114شهر شرایط زرد را تجربه می نمایند و 325شهر هم در شرایط آبی مانده اند. در این میان، اما در تهران و بسیاری از استان ها هشدار موج نو بیماری به صدا درآمده چرا که مقدار مراجعه روزانه به مراکز درمانی به شدت افزایش پیدا نموده است. بعلاوه براساس اعلام تیمور حسینی، جانشین پلیس راهور ناجا از روز گذشته اعمال جریمه برای تردد خودرو های شخصی به/از شهر های قرمز و نارنجی بدون تأییدیه واکسن و یا نداشتن پی سی آر منفی در هر 24ساعت مبلغ یک میلیون تومان خواهد بود و در تردد خودرو های شخصی به شهر های زرد بدون داشتن پی سی آر منفی (در شرایط قرنطینه و بیماری نبودن) مبلغ 500هزار تومان در هر 24ساعت جریمه اعمال می گردد.

افزایش 100 درصدی مراجعات سرپایی در تهران

براساس آخرین گزارش ها، شهر های پردیس، پیشوا، دماوند، فیروزکوه و ورامین تهران در شرایط زرد قرار دارند، اما در همین نقاط و سایر منطقه ها استان موارد مراجعات سرپایی و ابتلا افزایشی است. نادر توکلی، معاون درمان ستاد مقابله با کرونای استان تهران درباره آغاز پیک نو بیماری به همشهری می گوید: هم اکنون براساس آخرین آمار 40 تا 50 درصد موارد ابتلا در تهران اومیکرون است و نسبت به ماه گذشته در بحث سرپایی 100 درصد افزایش داریم. البته در این باره 2 نکته وجود دارد، اینکه این افزایش آمار، بیشتر منتهی به مراجعه بیماران سرپایی است و تعداد بستری، فوتی و ابتلای شدید هنوز افزایشی نیست. از سوی دیگر هر سال در این فصل شیوع آنفلوآنزای فصلی هم داریم و اکنون فصل بیماری های ویروسی است.

افزایش موارد بستری با توجه به تغییر رنگ بندی در بعضی شهر ها آغاز شده است و توکلی در این باره شرح می دهد: علاوه بر افزایش بستری، موارد تست های مثبت هم در این باره درنظر گرفته می گردد. مثلا بعضی شهرستان ها ازجمله ملارد، بیمارستان ندارد که در چنین شرایطی بستری هم ثبت نمی گردد، اما با توجه به افزایش موارد ابتلا رنگ آن مشخص می گردد. به گفته توکلی، مقدار بستری در کل تهران هم اکنون زیر هزار نفر است و بیش از 3 هزار مراجعه سرپایی روزانه به مراکز درمانی گزارش شده است.

موج شدید بیماری در یزد

اوایل این هفته، شهرستان اردکان یزد با افزایش موارد بستری، نخستین شهر نارنجی نقشه ماسک شد و حالا در فاصله کمتر از یک هفته به رنگ قرمز درآمده، ابرکوه، خاتم، مهریز و میبد هم نارنجی شد ه اند. مسعود شریفی، معاون فنی مرکز بهداشت استان یزد درباره موج شدید بیماری در این استان می گوید: رعایت نشدن پروتکل ها و افزایش تجمعات سیر صعودی بیماری را رقم زده که قابل پیش بینی بود. به گفته شریفی در مواجهه با موج نو بیماری، تزریق دوز سوم ضرورت دارد: در استان یزد از میان تمام افراد واجد شرایط (کسانی که بعد از 3 ماه باید برای تزریق دوز سوم مراجعه نمایند) هنوز 55 درصد مراجعه ننموده اند و این یعنی کاهش ایمنی و نگرانی از ابتلای آنها. نکته مهمی در آنالیز شرایط بیماران بستری در اردکان هم این بود که بعضی از بیماران یا هیچ واکسنی تزریق ننموده یا واکسیناسیون شان تکمیل نشده بود. او در پاسخ به این سؤال که چرا یزد در افزایش موارد ابتلا و بستری، از سایر استان ها سبقت گرفته، شرح می دهد: بیشترین سرانه تخت کشور در یزد است و بستری شدن بیماران در این منطقه ها به راحتی صورت می گیرد، اما این اقدام، به معنی کم بودن بیماری نیست و همین حالا نزدیک به 300 نفر بستری در بخش های کووید-19 مراکز درمانی استان داریم که 30 درصد بیش از هفته گذشته است.

منبع: فرارو

به "افزایش 100 درصدی مراجعات سرپایی کرونا در تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش 100 درصدی مراجعات سرپایی کرونا در تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید