اهمیت مقالات علمی-پژوهشی بیشتر است یا ISI، چطور یک مجله ISI برای چاپ مقاله پیدا کنیم؟

به گزارش اخبار برخط، انتخاب مجله ISI برای چاپ مقاله فرایندی است که دانشجویان و اساتید باید در انتخاب آن دقت نمایند.

اهمیت مقالات علمی-پژوهشی بیشتر است یا ISI، چطور یک مجله ISI برای چاپ مقاله پیدا کنیم؟

به گزارش خبرنگار حوزه سرانجام نامه گروه دانشگاه خبرگزاری اخبار برخط، نگارش سرانجام نامه ازجمله موارد تخصصی است که اغلب دانشجویان در نحوه نگارش علمی آن با مشکلاتی روبرو هستند، از انتخاب عنوان گرفته تا نگارش بخش های مختلف سرانجام نامه و اصلاحات تخصصی مربوط به آن، ازاین رو خبرگزاری اخبار برخط بر آن است تا با ارائه سلسله مباحثی در رابطه با نحوه نگارش سرانجام نامه و نکاتی که در این خصوص دانشجویان باید بدانند، چراغ راهی برای علاقه مندان به نگارش دقیق و تخصصی سرانجام نامه ها باشد.

پس از خواندن این گزارش دانشجویان و علم دوستان با نحوه انتخاب مجله ISI برای چاپ مقاله آشنا خواهند شد.

11 توصیه مهم در جلسه دفاع از سرانجام نامه/ چگونه از سرانجام نامه خود دفاع کنیم؟

انتخاب مجله ISI برای چاپ مقاله

انتخاب مجله ISI برای چاپ مقاله فرایندی است که دانشجویان و اساتید باید در انتخاب آن دقت نمایند.

در سال های اخیر گرایش بسیاری در بین دانشجویان و اساتید دانشگاه های ایران برای چاپ مقاله در مجلات ISI به وجود آمده است که اوج آن نیز در بین سال های 2010 تا 2011 گزارش شده است اما نکته ای که وجود دارد این است که گاهی مشاهده می گردد به دلیل اطلاعات کم درباره مجلات ISI و نحوه مشخص اعتبار آنها برخی از اساتید و دانشجویان مقالات با کیفیت خود را در مجلاتی با اعتبار پایین چاپ می نمایند که ممکن است این مجلات بعد از مدتی از لیست ISI خارج می شوند.

مجلات ISI مجلاتی هستند که توسط موسسه اطلاعات علمی سابق (ISI) یا همان تامسون رویترز فعلی مورد آنالیز و تأیید قرار می گیرند. برای انتخاب یک مجله مناسب برای مقاله خود راه های مختلفی وجود دارد که در اینجا یکی از راه ها را مورد آنالیز قرار می دهیم.

آموزش انتخاب مجله ISI

1- مقاله خود را در فرمت استاندارد یک مجله پژوهشی آماده کنید.

2- به سایت سایمگو مراجعه کنید. نکته مهم این است که سایت سایمگو لیست مجلات اسکوپوس (Scopus) را نشان می دهد اما به دلیل همپوشانی بالا میان لیست مجلات ISI و اسکوپوس شما می توانید از این سایت بهره ببرید. بنابراین پس از یافتن مجله در این سایت باید آن را در بین لیست مجلات ISI نیز آنالیز کنید تا مطمئن شوید در این لیست قرار گرفته است.

3- در سایت سایمگو از منوی سمت چپ بر روی گزینه Journal Rankings کلیک کنید.

مقاله ISI مهم تر است یا علمی-پژوهشی؟

اعتبار و اهمیت مقالات ما در داخل و خارج کشور متفاوت است. در داخل کشور، در سال های اخیر، مجلات علمی-پژوهشی تقریبا هم سطح مجلات ISI ارزیابی می شوند.

البته محافل علمی تخصصی هنوز بین مجلات خوب ISI و مجلات علمی-پژوهشی تفاوت قائل هستند. ولی به لحاظ قوانین رسمی (مانند قوانین ارتقای اساتید و یا پذیرش دانشجویان کارشناسی و دکتری) ارزش مقالات علمی-پژوهشی داخلی نیز چندان کمتر از مقالات ISI نیست.

اما در خارج از کشور، اعتبار مقالات ISI بسیار بالاتر از مجلات علمی-پژوهشی است. علت اصلی آن است که مجلات علمی-پژوهشی که فارسی زبان هستند، در خارج قابل ارزیابی نیستند. حتی از نظر برخی محافل بین المللی، کنفرانس های بین المللی ارزش بالاتری نسبت به مجلات علمی-پژوهشی دارند.

4133

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا

به "اهمیت مقالات علمی-پژوهشی بیشتر است یا ISI، چطور یک مجله ISI برای چاپ مقاله پیدا کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اهمیت مقالات علمی-پژوهشی بیشتر است یا ISI، چطور یک مجله ISI برای چاپ مقاله پیدا کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید