برترین شهرهای ایران برای گردش

به گزارش اخبار برخط، در ایران جاذبه های طبیعی، دیدنی های تاریخی و فرهنگی، گردشگری و کشف مکان های شگفت انگیز برای کاوش کم نیستند.

برترین شهرهای ایران برای گردش

اگر در حال تنظیم یک برنامه سفر هستید، ممکن است تصمیم گیری در خصوص مکان هایی که باید در برنامه سفر خود بگنجانید برایتان سخت باشد. خوشبختانه، ما در اخبار برخط برترین ها را برای شما انتخاب و لیستی از مکان های تماشای در ایران را گردآوری نموده ایم.

جزیره قشم یکی از مکان های تماشای در ایران

این جزیره معمولا در برنامه های سفر مسافران قرار نمی گیرد. در قشم دنیایی از زیبایی ها وجود دارد؛ از جزیره ناز و جنگل حرا با جزر و مد غیرقابل پیش بینی گرفته تا گردنه چاهکوه و دره ستاره ها که حس و حال ماورایی دارند. شهر بندری زیبای لافت مملو از بادگیرها، کارخانه کشتی سازی و سبک لباس محلی است که فرهنگ منحصربه فردی را بر خلاف سایر نقاط ایران منعکس می نماید.

خانه ها و پشت بام های تاریخی کاشان

کاشان در 250 کیلومتری جنوب تهران واقع شده است و زیباترین بناهای تاریخی کشور را در خود جای داده است. باغ فین (یک باغ ایرانی در لیست یونسکو)، خانه بروجردی، خانه عامری ها و خانه طباطبایی تنها بعضی از ستاره هایی هستند که این شهر کویری را درخشان نموده اند.

مسجد نصیرالملک

مسجد نصیرالملک شیراز به گفته بعضی زیباترین مسجد ایران است. به علت رنگ های مختلف کاشی های صورتی آن، مسجد صورتی نامیده می گردد. بهتر است صبح ها از آن بازدید کنید، زمانی که نور خورشید از پنجره های رنگی به داخل می تابد و تصویری از رنگ ها را روی قالی های ایرانی ایجاد می نماید.

غار آبی علیصدر

در حدود 100 کیلومتری شمال همدان غار آبی علیصدر واقع شده است. این شبکه گسترده از اتاقک های زیرزمینی، گذرگاه های آب و دریاچه ها که در دهه 1960 به وسیله حفاری های ایرانی دوباره کشف شد، بیش از 12000 سال پیش مسکونی بوده است؛ همان طور که آثار هنری و سفال های موجود در داخل آن نشان می دهد. از نظر تاریخی نیز از این غار به عنوان پناهگاه امن لشکر صفوی استفاده می شده است.

میدان نقش دنیا

میدان نقش دنیا احتمالا اصلی ترین جاذبه اصفهان است و لقب نصف دنیا را به آن داده اند. مسجد امام با سقف های رفیع کاشی کاری شده بازدیدکنندگان را مجذوب خود می نماید، در حالی که مسجد شیخ لطف الله با گنبد خارج از مرکز خود چشم همه را خیره می نماید. قبل از قدم زدن در بازار امپراتوری می توانید از پله های موزاییک عالی قاپو بالا بروید تا برترین منظره ها میدان را ببینید.

بازار تبریز

می توان گفت بازار تبریز زیباترین بازار کشور است. ساختمان های آجرنمای قرمز و به هم پیوسته، هر کدام چیزهای متفاوتی را ارائه می دهند، از طلا و جواهرات گرفته تا ادویه جات و لوازم خانگی. مظفریه، بخش قالی، تماشای ترین بخش آن است که در آن کوچه های باریک با گونی هایی از نخ های رنگ آمیزی طبیعی پر می گردد. اگر به تبریز علاقه دارید، جاهای تماشای تبریز که نباید از دست دهید را بخوانید.

پیشنهاد مطالعه: برای تماشا مطالب بیشتر درباره گردشگری سرای گردشگری مهر و ماه کجاست؟ را بخوانید.

منبع: پیام دلتا

به "برترین شهرهای ایران برای گردش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین شهرهای ایران برای گردش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید