شرح پوتین درباره توطئه آمریکا و اوکراین علیه روسیه در بلاروس

به گزارش اخبار برخط، رئیس جمهوری روسیه ضمن تشریح مواضع مسکو در قبال بحران سیاسی کنونی در بلاروس، دستگیری 33 تبعه روس در مینسک را نتیجه عملیات مشترک سرویس های ویژه اطلاعاتی اوکراینی و آمریکایی و فریب دادن این افراد، دانست.

شرح پوتین درباره توطئه آمریکا و اوکراین علیه روسیه در بلاروس

به گزارش گروه سیاسی اخبار برخط، به نقل از خبرگزاری تاس، ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه در یک مصاحبه اختصاصی با شبکه تلویزیونی راسیا-24 گفت که بازداشت 33 تبعه روس در بلاروس در اواخر ماه جولای، یک عملیات مشترک توسط سرویس های ویژه اطلاعاتی اوکراینی و آمریکایی بود که شهفرایندان روسی را به مینسک کشانده و منجر به دستگیری آن ها شد.

رئیس جمهور روسیه در سئوالی درباره این شرایط گفت: این حادثه توسط سرویس های ویژه اطلاعاتی اوکراین و با مشارکت آمریکایی ها برنامه ریزی و سازماندهی شد. اکنون دیگر جزییات این ماجرا نسبتاً معین شده است. بعضی از شرکت نمایندگان در این ماجرا، ناظران و افراد آگاه از آن، اکنون حتی این مسئله را پنهان نمی نمایند.

پوتین اضافه کرد: از بازداشت شدگان استفاده شده تا آن ها به خاک بلاروس انتقال داده شوند و اهداف کاملاً قانونی برای آن ها معین شد و همانطور که خود گفته بودند، قصد داشتند به کشور های ثالث، آمریکای لاتین و منطقه خاورمیانه و صرفاً برای انجام کار های کاملاً قانونی سفر نمایند. در حقیقت، آن ها با برنامه ریزی به خاک بلاروس کشانده شدند و تا از وجود این افراد برای تحت تأثیر قرار دادن فرایند اوضاع در جریان مبارزات انتخاباتی استفاده گردد. در وقع این افراد به راحتی فریب خوردند.

ولادیمیر پوتین در بخش دیگری از این مصاحبه یادآور شد که مواضع روسیه در رابطه با وقایع کنونی در بلاروس، بسیار خویشتن دارانه تر از سایر کشورها، از جمله کشور های غربی است.

وی اضافه کرد: البته ما قطعاً نسبت به آنچه در آنجا اتفاق می افتد، بی تفاوت نیستیم. این کشور بسیار نزدیک و شاید نزدیکترین کشور به روسیه است: مردم بلاروس از لحاظ قومی و نژادی، از لحاظ زبان و فرهنگ و سایر مسائل، نزدیکترین کشور به ماست. ما اگر نگوییم میلیون ها، حداقل دارای صد ها هزار روابط خانوادگی مستقیم بین دو کشور هستیم.

رئیس جمهوری روسیه تأکید کرد: ما بر این عقیده هستیم که همه شرکت نمایندگان در جریانات کنونی (بحران سیاسی در بلاروس) دارای این عقل سلیم هستند که با آرامش می توان راهی برای خروج از شرایط کنونی پیدا کرد. البته مسلماً، اگر مردم به خیابان بیایند و نست به مسئله ای اعتراض داشته باشند، باید آن ها را حساب کرد، حرف آن ها را شنید و واکنش مناسب نشان داد.

پوتین در عین حال یادآور شد که الکساندر لوکاشنکو رئیس جمهوری بلاروس هم آمادگی خود برای در نظر دریافت احتمال تصویب قانون اساسی جدید و سپس برگزاری انتخابات جدید پارلمانی و ریاست جمهوری را اعلام نموده است.

لازم به یادآوری است که رئیس جمهوری روسیه تا به امروز چندین بار با همتای بلاروسی خود درباره فرایند اوضاع کنونی در این جمهوری مصاحبه نموده است. علاوه بر این، ولادیمیر پوتین همچنین با امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه، آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان و چارلز میشل، رئیس شورای اروپا نیز درباره شرایط بلاروس مذاکراتی داشته است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "شرح پوتین درباره توطئه آمریکا و اوکراین علیه روسیه در بلاروس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرح پوتین درباره توطئه آمریکا و اوکراین علیه روسیه در بلاروس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید