خبرنگاران مبارزه با ملخ کوهان دار تاغ در دامغان آغاز شد

به گزارش اخبار برخط، سمنان-خبرنگاران- رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری دامغان گفت: طرح مبارزه با ملخ کوهان دار در سطح 10 هکتار از تاغ زارهای این شهرستان در دستور کار قرار گرفت.

خبرنگاران مبارزه با ملخ کوهان دار تاغ در دامغان آغاز شد

علی اکبر عباسی راد روز پنجشنبه در گفت و گو با اخبار برخط، اضافه کرد: مبارزه با ملخ کوهان دار تاغ با هدف مراقبت و نگهداری از پوشش ارزشمند تاغ زارهای شهرستان آغاز شد.

وی ادامه داد: عملیات دیده بانی و پایش تاغ زارهای شهرستان به ویژه کانون های آلوده شناسایی شده در سال های گذشته هم اکنون آغاز شد و در دستور کار نیروهای حفاظتی این شهرستان قرار گرفت.

عباسی راد بیان نمود: با توجه به پایش های اجرا شده توسط نیروهای حفاظتی منطقه امیرآباد، ملخ کوهان دار تاغ با نام علمی Dericorys Sp در سطح 10 هکتار از تاغزارهای منطقه علیان و حسن آباد مشاهده شد.

وی اضافه کرد: بهترین زمان مبارزه با ملخ مرحله پورگی است، چرا که حشره فاقد قدرت پرواز است، به همین دلیل زمینه لازم جهت مبارزه با این ملخ ها فراهم شده است.

عباسی راد ضمن اشاره به محدود بودن سطح آلودگی در منطقه اظهار داشت: با درنظر دریافت ملاحظات زیست محیطی و چرای دام در منطقه، روش مکانیکی با استفاده از شعله افکن جهت مبارزه بااین ملخ ، به جای روش شیمیایی، در نظر گرفته شد.

وی به اعزام سه گروه جهت مبارزه با ملخ کوهان دار تاغ به منطقه اشاره کرد و اضافه کرد: پس از مبارزه با استفاده از شعله افکن ، هجوم ملخ مهار و کانون آلودگی نیز پاکسازی می شود.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دامغان گفت: پوره های ملخ کوهان دار تاغ در فصل بهار از کپسول های تخم گذاری شده در داخل ماسه های بادی بیرون آمده و موجب از بین رفتن و خشکیدن گیاه می شود که به منظور جلوگیری از نابودی مرتع، هر ساله در فصل بهار در صورت مشاهده کانون های آلوده به سرعت اقدامات لازم جهت مبارزه با آنها صورت می گیرد.

شهرستان دامغان دارای یک میلیون و 489 هزار و 692 هکتار اراضی ملی است که تا به امروز برای 98 درصد از آن سند مالکیت به نام دولت صادر شده است.

این شهرستان دارای 2 بخش مرکزی و امیرآباد، سه شهر و 121 روستا است که از این تعداد 79 روستا بالای 20 خانوار جمعیت دارند.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران مبارزه با ملخ کوهان دار تاغ در دامغان آغاز شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران مبارزه با ملخ کوهان دار تاغ در دامغان آغاز شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید