داورزنی: باشگاه استقلال باید جوابگوی تعلیق شفر باشد

به گزارش اخبار برخط، محمدرضا داورزنی، معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای گفت که باشگاه استقلال باید جوابگوی تعلیق شفر باشد.

داورزنی: باشگاه استقلال باید جوابگوی تعلیق شفر باشد

محمدرضا داورزنی، معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان درباره انتخاب سرمربی تیم ملی فوتبال ایران که به بحثی طولانی بدل شده، توضیحاتی داده است: طبیعی است تا زمانی که قرارداد نهایی و امضا نگردد منطق می گوید که نامی مطرح نگردد. فدراسیون فوتبال مسئولیت این کار را دارد و آقای تاج یکی از اقدامات جدی اش این است که تکلیف سرمربی را هرچه زودتر تعیین کند. مسئولان فدراسیون مذاکرات و صحبت هایی داشته اند و من فکر می کنم به زودی قطعی و اعلام گردد. وزارت ورزش نقش حمایتی و نظارتی دارد. با توجه به اینکه مدت زیادی آقای کی روش سرمربی تیم ملی بود و انتظاراتی در مردم به وجود آمده، طبیعی است که سرمربی آینده تیم ملی شرایطش به گونه ای باشد که رضایت مردم جلب گردد و کسی جایگزین گردد که دغدغه جام جهانی نداشته باشیم. آیا احتمال حضور مربیان باشگاهی در تیم ملی وجود دارد؟ داورزنی به این سوال پاسخ می دهد: حدس ها و بحث های مختلفی وجود دارد. آن قدر که من اطلاع دارم کوشش فدراسیون فوتبال این است و سعی می نماید باشگاه هایی که با مربیان شان قرارداد دارند را دچار مشکل نکند و ثبات باشگاه ها را به هم نزند و باشگاهی هم که با مربی اش قرارداد دارد سعی می نماید مربی اش را نگه دارد. فدراسیون فوتبال هم رایزنی هایش را ادامه می دهد و در نهایت پس از انتخاب، نام سرمربی اعلام خواهد شد.

داور زنی از اتفاقات بازی پرسپولیس و سپاهان نیز گله کرد: هر رفتار ناشایست از هر جایگاهی باشد، درست نیست. اتفاقی که افتاد شایسته مردم عزیزمان نیست. همان طور در جلسه ای که با آقای تاج و باشگاه ها داشتیم رفتار تماشاگران را باید در قالب رفتار حرفه ای باشد. باشگاه ها ملزم هستند که رفتار تماشاگران شان را مدیریت نمایند و این کار در تمام جهان انجام می گردد. داورزنی درباره برنامه هایی که برای بازی تراکتورسازی و پرسپولیس در نظر گرفته شده است، گفت:با شورای تأمین استان، استاندار محترم، مسئولان باشگاه تراکتورسازی و پرسپولیس صحبت شده است و تمهیدات لازم انجام شده که این اتفاقات تکرار نگردد. به هر ترتیب کوشش دوستان ما در باشگاه تراکتورسازی این طور است که بازی به خوبی برگزار گردد. طرفداران تبریزی هم خیلی خوب هستند و تراکتورسازی یکی از تیم های پرطرفدار ایران است. پرسپولیس هم تیمی است که احتیاج ندارد طرفدار از تهران ببرد.

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش درباره تعلیق وینفرد شفر نیزتوضیحاتی ارائه کرد: نکته ای که باید اشاره کنیم این است که یک باشگاه به جمع بندی می رسد که با یک مربی کار کند یا نه. باشگاه این اختیار را دارد که با یک مربی ادامه دهد یا ندهد، طرفداران هم علاقه دارند که جهت تیم روبه رشد باشد و از باشگاه نتیجه می خواهند. مسئولان باشگاه در کوشش هستند که قرارداد سال آینده شفر را با تفاهم حل نمایند. روند قرارداد شفر سه ساله بوده است. در سال اول یک رقم بوده و سال دوم هم اضافه می گردد و در سال سوم قراداد جدید بسته شده است. در این زمینه باشگاه باید جوابگو باشد و کوشش کند که زیان وارد شده را به حداقل برساند. الان سیاست اعضای هیئت مدیره باشگاه این است که نتایج تیم را آنالیز نمایند و تصمیم درست بگیرند و تا انتها فصل را به گونه ای بگذرانند که آسیب نبینند.

وی درباره این موضوع که فرهاد مجیدی برای قبول سرمربیگری موقت استقلال هماهنگی با وزارت ورزش داشته است، گفت:اینکه وزارت ورزش بخواهد اجازه بدهد یا نه، یا دخالت داشته باشد یا نه، این طور نیست. باشگاه در انتخاب مربی و کادرفنی اختیار خودش را دارد. ما یک نظارت اجمالی داریم.

1

منبع: ایران ورزشی

به "داورزنی: باشگاه استقلال باید جوابگوی تعلیق شفر باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "داورزنی: باشگاه استقلال باید جوابگوی تعلیق شفر باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید