در ابتدای راه سنجیده قدم بردارید!

به گزارش اخبار برخط، این اشتباهات را مرتکب نشوید

بسیاری از مالکان کسب وکار برای موفقیت در راه سخت مدیریت آمادگی نداشته و در نهایت اشتباه های بزرگی مرتکب می شوند. آیا تمایل دارید با بعضی از اشتباهات مرسوم که صاحبان نو کسب و کار مرتکب می شوند، آشنا شوید. پس مطلب زیر را بخوانید، در ادامه با خبرنگاران همراه باشید.

در ابتدای راه سنجیده قدم بردارید!

استخدام سریع

یک تجارت چند ملیتی بزرگ با 100 هزار نفر استخدامی می تواند موجب اتخاذ تصمیم های نادرست در استخدام افراد گردد، ولی آغاز به کار با گروهی 5 نفره از افراد دیگر چنین مساله هایی به همراه ندارد. شما به عنوان یک موسس و به صورت آگاهانه و مناسب، دوست دارید کار ها با حدبیشتر سرعت ممکن جلو رود، اما نباید استخدام اولیه افراد را با عجله انجام دهید. اعضای اولیه گروه شما، کسانی هستند که شما را در پیشرفت های اولیه همراهی می نمایند و مهارت ها، انگیزه ها و شخصیت آنها، نهایتا پیروزیت و عدم پیروزیت شما را مشخص می نماید. در زمان کافی فکر نموده و افراد مورد نظرتان را مورد سنجش قرار دهدی و فقط یک بار براساس یک تفکر درست، تصمیم مناسب بگیرید.

ارائه بازخورد نامناسب

من موسسان زیادی دیده ام که به کارکنان خود بازخورد مناسب ارائه نمی نمایند، علت این موضوع می تواند تفاوت داشته باشد. برخی از آنها در دادن نظرات انتقادی شان، راحت نیستند. برخی نمی دانند چطور این کار را به طور موثر انجام دهند. دیگر افراد نیز این توقع را دارند که کارکنانشان همه چیز را تحت کنترل قرار داده که هیچ یک از این دلایل قانع نماینده نیستند. بازخورد، چیزی است که به کارکنان شما تحرک داده و آنها را درمسیر درست می گذارد. با این کار، عادت های مثبت کار تقویت شده و عادت های منفی کم کم از بین می فرایند و نیز افراد همیشه دارای انگیزه خواهند بود. بدون در نظر گرفتن این مساله، مسائل رشد نموده، کارکنان شما را ترک می نمایند و به ناچار روحیه افراد کم می گردد.

عدم اجازه به افراد برای انجام آنچه در آن مهارت دارند

خوشبختانه، شما گروهتان را برای رسیدن به هدفی جمع آوری نموده اید. شما به آنها اعتماد داشته که خودشان کار را به برترین نحو پیش می برند، چه این کار انجام مسائل اقتصادی و چه نوشتن کد باشد. اگر می خواهید پیروز باشید، باید یاد بگیرید که به افراد اجازه دهید تا کار ها را به روش خودشان انجام دهند و آنها را از وظیفه شان منحرف نسازید. یعنی شما نباید وارد شوید و کار آنها را برایشان انجام دهید (حتی اگر نیت خاصی نداشته باشید)، نباید آنها را در کاری غیر مرتبط غرق کنید، کاری که به زمینه تخصص آنها ربط ندارد، شما نباید زمانی که آنها خودشان نقشه ای دارند، به آنها دستورالعمل دیگری بدهید.

کار شما مشخص جهت و وظایف افراد است ولی در بیشتر اوقات باید به گروهتان اعتماد نموده و اجازه دهید خودشان مسوولیت ها و کارهایشان را مدیریت نمایند.

عدم تعادل در فرهنگ کاری

زمانی که برای انجام کاری اقدام نموده، امکان دارد، در ابتدا وسوسه شوید بدون استرس ترین فضای کار را فراهم کنید. ممکن است دفتری ایجاد کنید که هیچ قیدی در ساعت ورود و خروج افراد وجود نداشته باشد یا تعداد روز های مرخصی نامحدود باشند یا اینکه در محیط کار بگردید و سعی کنید با همه افراد رابطه محبت آمیز برقرار کنید.این رفتار های روشنفکرانه و روش های مدرن کار می تواند در رضایت افراد از کار و ایجاد انگیزه در آنها مفید باشد، ولی در صورتی که تعادل در قوانین ساختاری و انتظارات حرفه ای نیز برقرار باشد. به یاد داشته باشید، محیط کار باید تعادل داشته باشد.

غفلت از اشخاص

طبیعی است که افراد را به عنوان گروه خودتان متصور باشید چون شما آنها را استخدام نموده اید و انتظار دارید که به صورت متحد و با عنوان برند شما فعالیت نمایند، اما هر یک از افراد شما برای خود دارای شخصیت است و در مقایسه با سایر افراد منحصربه فرد است. هر یک دارای نقاط ضعف و قوت و سبک کاری مختص خود هستند که نیازمند روش های مدیریت رفتار سازمانی است. کوشش برای استفاده از روش مدیریتی یکسان برای تمام افراد مانند روش مشابه در ایجاد انگیزه یا ارائه بازخورد یکسان، یک اشتباه کشنده به شمار میرود و در عین حال در دنیای موسسان بسیار رایج است. به افرادتان به طور فردی و شخصی رسیدگی کنید و استراتژی هایتان را در شرایط مختلف، تغییر دهید.

این اشتباهات به طور دردناکی معمولند اما این به آن معنا نیست که آنها غیر قابل جلوگیری هستند. پیش بینی اینکه هرکس در شرایط خاص چگونه رفتار می نماید غیرممکن است ولی شما می توانید خود و کسب وکارتان را برای چالش های ناگزیر منابع انسانی آماده کنید. از اشتباهات دیگران یاد بگیرید و مسولیت تان را به عنوان مدیرعاملی افرادتان در کسب وکار نو که ایجاد نموده اید، دست کم نگیرید.

منبع: الی گشت

به "در ابتدای راه سنجیده قدم بردارید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در ابتدای راه سنجیده قدم بردارید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید