دوچرخه های خودران جای تاکسی های اینترنتی را می گیرند

به گزارش اخبار برخط، به نظر می رسد که شرکت اوبر تصمیم گرفته است دوچرخه و اسکوترهای خودران را نیز وارد ناوگان حمل و نقل خود کند.

دوچرخه های خودران جای تاکسی های اینترنتی را می گیرند

به گزارش اخبار برخط، از آنجایی که این روزها فناوری خودروهای خودران از استقبال بی نظیری از سوی شهروندان و شرکت های فعال در صنعت خودروسازی برخوردار شده اند، حالا به نظر می رسد شرکت های بیشتری درصدد ورود به عرصه فناوری فراوری و توسعه خودروهای خودران هستند و در این خصوص اعلام آمادگی نموده اند.

خودروهای خودران با بهره گیری از فناوری های نوین و پیشرفته ای نظیر یادگیری ماشینی و هوش مصنوعی قادر خواهند بود، بدون احتیاج به راننده، در خیابان و جاده ها تردد و سرنشینان خود را جابجا نمایند.

حالا به تازگی شرکت اوبر که یکی از بزرگترین شرکت های فعال در حوزه حمل و نقل درون شهری و توسعه دهنده اپلیکیشن اوبر بعنوان تاکسی اینترنتی به شمار می رود، به نظر می رسد که تصمیم گرفته با بهره گیری از فناوری هوشمند خودروهای خودران ، به فراوری، توسعه و عرضه اسکوتر و دوچرخه های خودران روی بیاورد .

بر اساس گزارشی که در وب سایت تک کرانچ منتشر شده است، کاربران و مشترکان اوبر قادر خواهند بود در صورت عرضه این دوچرخه و اسکوترهای برقی ، به اجاره و استفاده موقت از این وسائل نقلیه پاک و دوستدار محیط زیست بپردازند و علاوه بر انجام کار و فعالیت های موردنظر خود ، به محافظت از محیط زیست و کاهش انتشار گازهای آلاینده و سمی به جو زمین یاری نموده و بدین ترتیب نقش و مسئولیت خود را در این راستا ایفا نمایند.

خبری که چندی پیش از استخدام گروه جدیدی از مهندسان و متخصصان فعال در حوزه فناوری خودروهای خودران در اوبر منتشر شده بود ، نیز تا حدود زیادی صحت این گزارش را تایید می نماید.

اوبر میخواهد این فناوری را در شهرهای پرترافیک و پر ترددی که زمان زیادی را در خودروهای خود و در ترافیک سپری می نمایند و بعد از رسیدن به مقصد نیز باید زمان زیادی را برای پیدا کردن جای پارک بگذرانند، توسعه داده و در نظر دارد که با این کار می تواند به کاربران و مشترکان خود یاری بزرگی نموده و در وقت و هزینه آنها نیز صرفه جویی کند.

مترجم: شیما قاسمی دبیر خبر: مریم طاووسی

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "دوچرخه های خودران جای تاکسی های اینترنتی را می گیرند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دوچرخه های خودران جای تاکسی های اینترنتی را می گیرند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید