عکس ، دم این کهکشان ها صدها هزار سال نوری طول دارد! ، آینده مان را در این تصویر ببینید

به گزارش اخبار برخط، درک و تصور پهنه بی کران هستی برای امکان ناپذیر است، اما هر از چند گاهی با تصاویر ارسال شده از طرف تلسکوپ های فضایی، می توان به گوشه ای از این عظمت پی برد. این بار تلسکوپ فضایی هابل، تصویری از دو کهکشان را به تصویر کشیده است.

عکس ، دم این کهکشان ها صدها هزار سال نوری طول دارد! ، آینده مان را در این تصویر ببینید

به گزارش اخبار برخط و به نقل از ناسا، این کهکشان های دوقلو به علت دم دراز ستارگان و گازشان که صدها هزار سال نوری امتداد دارد، به علت نیروهای گرانشی که احتمالاً از آخرین رویارویی آنها در تقریباً 160 میلیون سال پیش اتفاق افتاده است، به موش ها ملقب شده اند.

کهکشان ها در نهایت پس از چندین بار برخورد، در حدود یک میلیارد سال، در یک کهکشان بیضی شکل بزرگ ادغام می شوند. برخورد موش ها ممکن است یک پیشگویی از برخورد نهایی بین آندرومدا و کهکشان خودمان، یعنی راه شیری باشد.

تلسکوپ فضایی هابل این چشم انداز از دوقلوها که در فاصله 300 میلیون سال نوری از ما و در صورت فلکی گیسو قرار دارند را با دوربین پیشرفته خود برای آنالیز در فیلترهای آبی، نارنجی و نزدیک به فروسرخ ثبت نموده است.

این تصویر بیشترین جزئیات و بیشترین ستاره هایی را که تا به حال در این کهکشان ها دیده شده را نشان می دهد. در بالای کهکشان سمت چپ، یک تکه آبی روشن شامل آبشاری از خوشه های ستاره های جوان، داغ و آبی است.

بیشتر بخوانید:

  • انتشار تصویر خیره نماینده ای از کهکشان گرداب به وسیله جیمز وب | اینجا 100 میلیارد ستاره زندگی می نمایند!

موش ها به وسیله فضای سیاه که به وسیله ستاره ها و کهکشان های کوچک پر شده است، احاطه شده اند و به رنگ های آبی، سفید و قهوه ای در مرکز عکس دیده می شوند که با یک دنباله آبی کوچک تر و دنباله آبی بزرگی که به سمت سمت راست بالا حرکت می نماید، به هم وصل شده اند.

منبع: همشهری آنلاین

به "عکس ، دم این کهکشان ها صدها هزار سال نوری طول دارد! ، آینده مان را در این تصویر ببینید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عکس ، دم این کهکشان ها صدها هزار سال نوری طول دارد! ، آینده مان را در این تصویر ببینید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید