محقق نشدن مصوبات، اعتماد عمومی را کاهش می دهد

به گزارش اخبار برخط، جلسه دیدار رئیس جمهور با نخبگان و فعالان اقتصادی استان زنجان با موضوع بررسی مطالبات، انتظارات و پیشنهاد های بخش خصوصی در جهت توسعه استان برگزار گشت.

محقق نشدن مصوبات، اعتماد عمومی را کاهش می دهد

علی یگانه فرد، رئیس اتاق زنجان در این جلسه با اشاره به مطالبات، انتظارات و پیشنهاد های بخش خصوصی در جهت توسعه استان، گفت: طی سال های گذشته استان ما شاهد سفر مسئولان و مقامات مختلف کشوری به استان بوده و در سفرها طرح هایی به تصویب رسیده که برخی بدون اقدام مانده است.

وی با اشاره به اینکه عدم تحقق مصوبات در اذهان عمومی تأثیرات منفی از خود به جای می گذارد، افزود: به همین علت درخواست ما این بوده تا تصویب مصوبات با قید زمان و ساز کارهای اجرایی باشد تا برکات سفر ملموس گردد و اعتماد عمومی خدشه دار نگردد.

رئیس اتاق زنجان در ادامه پتانسیل ها و ظرفیت های موجود استان را مورد تأکید خود قرار داد و گفت: ایجاد پارک لجستیک شمال غرب در زنجان در سال 1393 به تصویب رسیده ولی تا به امروز عملیاتی نشده است.

یگانه فرد شرح داد: ایجاد مرکز آماد و پشتیبانی در استان تحول در ارزش اضافه کرده محصولات تولیدی، اشتغال، راه اندازی انبارهای عمومی، سرخانه ها و باراندازها را با خود به همراه دارد.

وی با بیان اینکه طرح منطقه ویژه مالی زنجان از دیگر مصوبات در سفرهای دولت های قبلی است، ادامه داد: اختصاص یک هزار هکتار در کنار فرودگاه زنجان با ایجاد امکانات زیرساختی در توسعه صادرات، ورود فناوری های نوین و ارتقای کیفیت تولیدات و سایر موارد نقش مهمی دارد و تعیین تکلیف مدیریت مجموعه از خواسته های مهم به شمار می رود.

یگانه فرد با اشاره به اینکه فرودگاه زنجان از ظرفیت هایی است که بلااستفاده مانده است، شرح داد: جذب و هدایت سرمایه گذاری هلدلینگ های بزرگ برای سرمایه گذاری در طرح های اولویت دار بر اساس سند آمایش مثل صنایع پاک و زنجیره های بزرگ مقیاس باید موردتوجه قرار گیرد که بر این اساس 17 طرح اولویت دار از طریق اتاق زنجان احصا شده است.

رئیس اتاق زنجان تأکید کرد: صنایع آلاینده به اندازه کافی به استان تحمیل شده و امید است تا در آینده شاهد حضور صنایع پاک در استان باشیم.

وی به افزایش 70 درصدی هزینه های تولید اشاره کرد و گفت: این در حالی است که سقف تسهیلات بانکی ثابت مانده و ارائه تسهیلات ارزان به واحدهای تولیدی از انتظارات بخش خصوصی به شمار می رود.

یگانه فرد مسائل صدور پروانه اکتشاف و افزایش سین توسعه معادن را چالش های از بخش معدن در حال حاضر در استان مطرح نمود و افزود: از بین 423 معدن حدود 81 معدن غیبرطرفال است و اکتشافات معدنی و ایجاد واحدهای فرآوری نیاز به تسهیل گری و مانع زدایی از قوانین مخل حوزه معدن دارد.

رئیس اتاق زنجان یادآور شد: احیای واحدهای راکد در دستور کار بوده و پروژه پتروشیمی با حجم بالای سرمایه گذاری و ظرفیت اشتغال همچنان در انتظار تأمین اعتبار از صندوق توسعه ملی است.

وی با بیان اینکه برای محقق شدن صادرات یک میلیارد دلاری از استان باید قوانین دست و پاگیر در داخل برطرف گردد، گفت: در خارج از کشور نیز صادرکنندگان در جابجایی مالی مسائل جدی دارد.

یگانه فرد خاطرنشان کرد: سد مشمپا از سدهای مهم استان است که مطالعات آن به قبل از انقلاب برمی گردد و تا به امروز به بهره برداری نرسیده است و در بخش حقابه زنجان از رودخانه قزل اوزن استان زنجان مورد اجحاف قرار گرفته و با ادامه این فرایند، در سال های آینده با مشکل تأمین آب روبرو خواهد شد.

رئیس اتاق زنجان که به عنوان نماینده بخش خصوصی در این جلسه سخن می گفت، اشاره ای به سایر حوزه های پرظرفیت استان زنجان در بخش های مختلف دیگر نیز داشت که مجموع سخنان ایشان با استقبال بسیار خوبی از سوی مسئولان روبرو شد.

منبع: اتاق بازرگانی ایران

به "محقق نشدن مصوبات، اعتماد عمومی را کاهش می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محقق نشدن مصوبات، اعتماد عمومی را کاهش می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید