نمایشگاه گردشگری پارس فرصتی برای نمایش خدمات و جاذبه های گردشگری است، جذابیت های میراث فرهنگی و ادبی ایران از جایگـاه برجسـته ای در حـوزه تمـدنی شرق برخوردار است

به گزارش اخبار برخط، سرپرست استانداری فارس گفت: جذابیت های میراث فرهنگی و ادبی ایران به ویژه فارس از جایگـاه برجسـته ای در حـوزه تمـدنی شرق برخوردار است.

نمایشگاه گردشگری پارس فرصتی برای نمایش خدمات و جاذبه های گردشگری است، جذابیت های میراث فرهنگی و ادبی ایران از جایگـاه برجسـته ای در حـوزه تمـدنی شرق برخوردار است

به گزارش ، یداله رحمانی سرپرست استانداری فارس در آیین افتتاح دهمین نمایشگاه گردشگری پارس که با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی برگزار گردید، گفت: فرهنگ ایرانی از توانایی بازتولید و زایندگی بالایی برخوردار است و همواره بیش از آن که اثرپذیر باشد در عرصه جهانی اثرگذار بوده است.

وی با بیان اینکه بی تردید جذابیت های میراث فرهنگی و ادبی ایران به ویژه فارس از جایگـاه برجسـته ای در حـوزه تمـدنی شرق برخوردار است، بیان نمود: بهره گیری از قابلیت هـای این میراث مـی توانـد بـرای جهانیـان و علاقه مندان به گردشگری فرهنگی جـذاب باشـد.

سرپرست استانداری فارس ادامه داد: تقویت گردشگری فرهنگی عـلاوه بـر کمـک بـه توسـعه بخـش گردشگری، به عنوان ابزار قدرت نرم و دیپلماسـی فرهنگـی در تعمیق و گسترش جهانی دستاورد ها و ارزش های میراث فرهنگی کشور نقش آفرینی کند.

رحمانی با تاکید بر اینکه صلح و دوستی از مهمترین دستاورد های صنعت گردشگری است که نتیجه همگرایی فرهنگی و اشتراکات رفتاری مردمان دنیاست، مطرح کرد: بنابراین گردشگری باید به عنوان پیغام آور صلح و دوستی برای معرفی کشور عزیزمان و دیار کهن فارس، مدنظر فعالان و ذینفعان این صنعت قرار گیرد.

رحمانی سرزمین پارس را میعادگاه هنر، خاستگاه تمدن و گاهواره فرهنگ ایران زمین دانست و یادآور شد: صاحبدلان، این دیار را با حافظ و سعدی می شناسند و حرم مطهر حضرت احمد بن موسی شاهچراغ و امامزادگان واجب التکریم، نگین ارزشمند این دیار الهی است که دل دادگی مومنین را از دیرباز بر لوح جاودان تاریخ حک نموده است.

وی ادامه داد: شیراز جنت طراز و شهر های تاریخی این استان آیتی از هنر و مکتب مردمان گذشته و جلوه ای از شهرت گردشگری دیار پارس است.

رحمانی روستا های هدف گردشگری، طبیعت چهارفصل فارس، آثار جهانی، صنایع دستی، توان پزشکی و علمی دارالعلم شیراز، شهرت ادبیات و مکتوبات ادبی را گوشه ای از داشته ها و توانمندی های این استان برشمرد و گفت: این داشته ها نشانی از ظرفیت های گردشگری همچون گردشگری سلامت، گردشگری فرهنگی و ادبی و گردشگری معنوی است.

وی به افزایش 8 درصدی بازدیدکنندگان داخلی و خارجی از اماکن تاریخی و مذهبی و همچنین رشد 66 درصدی بهره برداری از تاسیسات گردشگری اعم از هتل ها، هتل آپارتمان ها، اقامتگاه های بوم گردی و مهمان پذیر ها نسبت به سال گذشته اشاره نمود و در ادامه اضافه کرد:ثبت جهانی محور ساسانی، ثبت شهر آباده در فهرست میراث جهانی یونسکو به عنوان شهر جهانی منبت، واگذاری مهمترین پروژه های گردشگری استان به بخش خصوصی مانند باغ موزه مشاهیر و مرکز سعدی شناسی و مجموعه ای از بنا های تاریخی در بافت قدیم شیراز به روش BOT، تصویب 1644 طرح در حوزه اشتغال فراگیر و روستایی با ظرفیت اشتغال زایی مستقیم 4100 نفر، همگی گوشه ای از کوشش ها و عملکرد دست اندرکاران این حوزه است که لازم می دانم از زحمات همه این عزیزان صمیمانه تشکر و قدردانی نمایم.

رحمانی اظهار کرد: با عنایت به داشته های غنی و بی نظیر این سرزمین کهن، همه مسئولان و دست اندرکاران حوزه گردشگری کوشش نموده اند با برگزاری دهمین نمایشگاه بزرگ گردشگری پارس، توانمندی های استان فارس را با هدف بسط گفتمان توسعه گردشگری، افزایش نشاط اجتماعی، معرفی جاذبه های گردشگری و ایجاد اشتغال به نمایش بگذارند.

وی ایجاد نمایشگاه های بزرگ و بین المللی را فرصتی برای نمایش خدمات و جاذبه های گردشگری دانست و ابراز امیدواری کرد با اتکال به خداوند متعال برگزاری این نمایشگاه در سنوات آتی نیز استمرار یافته وشاهد موفقیت آن در جلب و جذب گردشگران باشیم.

ز

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "نمایشگاه گردشگری پارس فرصتی برای نمایش خدمات و جاذبه های گردشگری است، جذابیت های میراث فرهنگی و ادبی ایران از جایگـاه برجسـته ای در حـوزه تمـدنی شرق برخوردار است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نمایشگاه گردشگری پارس فرصتی برای نمایش خدمات و جاذبه های گردشگری است، جذابیت های میراث فرهنگی و ادبی ایران از جایگـاه برجسـته ای در حـوزه تمـدنی شرق برخوردار است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید