هکرها 500 مگابایت اطلاعات حساس ناسا را دزدیدند

به گزارش اخبار برخط به نقل از دیجیتال ترندز، این اطلاعات در سال 2018 از آزمایشگاه نیروی محرکه جت یا جی پی ال سرقت شده و داده های سرقت شده مربوط به مأموریت های فضایی مختلف ناسا بوده است.

هکرها 500 مگابایت اطلاعات حساس ناسا را دزدیدند

نکته جالب این است که سرقت اطلاعات یادشده با استفاده از یک رایانه ارزان قیمت Raspberry Pi صورت گرفته که تنها 36 دلار قیمت دارد و تنها دارای یک برد اصلی است. این رایانه همه کاره به سادگی در بازار یافت می گردد.

رایانه یادشده که ابعادی به اندازه یک کارت اعتباری دارد، برای انجام بعضی کارهای ساده در خانه مناسب است و معین نیست هکرها چگونه از آن برای سرقت اطلاعات از یک آزمایشگاه معتبر ناسا استفاده نموده اند.

بر اساس گزارش منتشر شده، در آوریل سال 2018 یک حساب کاربری در آزمایشگاه جی پی ال شناسایی شد که متعلق به یک کاربر خارجی و ناشناس بود. آنالیز این حساب از سرقت 500 مگابایت اطلاعات ناسا پرده برداشت.

هکر یا هکرهای مذکور از ضعف امنیتی شبکه رایانه ای این آزمایشگاه سو استفاده نموده و به مدت 10 ماه به صورت ناشناس به فعالیت خود ادامه دادند و 23 فایل مهم را به سرقت بردند.

آنها قادر به ردگیری دیگر رایانه های متصل به این شبکه هم بوده اند. دو مورد از این فایل ها حاوی اطلاعاتی در خصوص قوانین انتقال فناوری های نظامی و فضایی و مباحثی حساس در ارتباط با مأموریت آینده ناسا برای اعزام فضانورد به مریخ است.

منبع: خبرگزاری مهر

به "هکرها 500 مگابایت اطلاعات حساس ناسا را دزدیدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هکرها 500 مگابایت اطلاعات حساس ناسا را دزدیدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید