10 ثروتمند اول دنیا در سال گذشته چقدر سود کردند؟

به گزارش اخبار برخط، بر اساس آخرین رتبه بندی لیست میلیاردرهای بلومبرگ، 10 ثروتمند برتر دنیا در سال 2021 در مجموع شاهد افزایش 402 میلیارد دلاری ثروت خود بودند.

10 ثروتمند اول دنیا در سال گذشته چقدر سود کردند؟

پیشتاز این افراد ایلان ماسک بنیانگذار شرکت خودروسازی تسلای آمریکا بود که در سال 2021 توانست عنوان ثروتمندترین فرد دنیا را از آن خود کند.

وی که از هواداران پرو پا قرص ارزهای مجازی است و در امسال توئیت هایش بارها قیمت بیت کوین یا دیگر ارزهای مجازی را جابجا نموده بود، در سال های قبل به صورت شانه به شانه با جف بزوس، بنیانگذار شرکت فروش اینترنتی آمازون، رقابت می کرد، اما امسال با رشد ارزش سهام تسلا توانست با فاصله زیاد از بزوس جایگاه ثروتمندترین فرد دنیا را تصاحب کند.

در سال 2021 ثروت ماسک حتی در برهه ای از 300 میلیارد دلار فراتر رفت. ماسک سال 2021 را با ثروت 277 میلیارد دلاری تمام کرد در واقع در طول یک سال 121 میلیارد دلار به دارایی اش اضافه شد.

همانطور که اشاره کردیم، رشد قیمت سهام شرکت تسلا اصلی ترین علت بالا رفتن ثروت ایلان ماسک بود، به گونه ای که در سال 2021 ارزش سهام شرکت تسلا 60 درصد رشد کرد و ارزش کل این شرکت نیز از یک تریلیون دلار عبور کرد.

دومین فرد ثروتمند دنیا هم امسال جف بزوس بود که با وجود همه فراز و نشیب ها توانست 5 میلیارد دلار به ثروت خود در سال 2021 اضافه کند و هم اکنون 195 میلیارد دلار ثروت دارد. این میلیاردر آمریکایی که به تازگی از همسرش جدا شده امسال مدیریت شرکت آمازون را رها کرد و گفت می خواهند وقت بیشتری را صرف بنیاد زمین بزوس و شرکت فضایی بلو اوریجن کند.

سومین فرد ثروتمند دنیا در شرایط کنونی هم برنارد آرنوی فرانسوی است که 61 میلیارد دلار به ثروتش اضافه شده و مجموع ثروت خود را به 176 میلیارد دلار رسانده است.

وی هم اکنون با 72 سال سن ثروتمندترین فرد اروپاست و مالک شرکت ال وی ام اچ است که برندهای لوکس زیادی نظیر لوییس ویتون، کریستین دیور، و گیونچی را در زیر مجموعه خود دارد.

بیل گیتس هم اکنون با 139 میلیارد دلار ثروت خالص چهارمین ثروتمند حال حاضر دنیا به شمار می رود. البته وی طی سال های گذشته میلیاردها دلار از ثروت خود را صرف امور خیریه نموده اما به لطف عملکرد خوب سهام شرکت مایکروسافت هنوز هم یکی از ثروتمندترین افراد دنیا به شمار می رود.

بیل گیتس امسال و پس از 25 سال زندگی از همسرش ملیندا گیتس جدا شد و بخشی از ثروتش را هم به وی اهدا کرد. البته بیل گیتس هم اکنون حداکثر حدود یک درصد سهام مایکروسافت را در اختیار دارد.

جایگاه پنجمین ثروتمند دنیا هم به لری پیج، یکی از بنیانگذاران شرکت گوگل با 130 میلیارد دلار دارایی خالص اختصاص دارد. رشد سهام شرکت آلفابت که مالک گوگل است در سال 2021 باعث شد تا دارایی پیج 47 میلیارد دلار افزایش یابد.

مارک زاکربرگ، مالک شرکت متا، فیس بوک سابق، با 37 سال سن و 128 میلیارد دلار دارایی ششمین فرد ثروتمند حال حاضر دنیا است. امسال 24 میلیارد دلار به زاکربرگ اضافه شد و وی هنوز 13 درصد سهام شرکت متا یا همان فیس بوک را در اختیار دارد.

منبع: فارس

منبع: تجارت نیوز

به "10 ثروتمند اول دنیا در سال گذشته چقدر سود کردند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 ثروتمند اول دنیا در سال گذشته چقدر سود کردند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید