چرا بازدید از خانه موزه دو شخصیت فرهنگی همراه با بلیت باشد

به گزارش اخبار برخط، اگر قرار است نرخ بازدید برای موزه ها مشخص کنیم ضروری است قاعده ای وضع گردد که همه خانه موزه ها را در برگیرد.

چرا بازدید از خانه موزه دو شخصیت فرهنگی همراه با بلیت باشد

احمد مسجدجامعی در جلسه شورای اسلامی شهر تهران و در مخالفت با لایحه مشخص بهای بلیت بازدید از خانه-موزه سیمین و جلال، ضمن بیان مطلب فوق گفت: خانه-موزه سیمین و جلال، اولین موزه شهرداری است که دارای نرخ بازدید می گردد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران ضمن به کاربردن تعبیر جدید خانه موزه شریعتی ـ شریعت رضوی برای مکانی که تاکنون صرفا به خانه موزه شریعتی شهرت داشت گفت: بازدید از خانه-موزه های تهران از جمله شریعتی ـ شریعت رضوی، خط و خوشنویسی، آیت اله بهشتی، مطهری و هاشمی رایگان است. با این که همه این خانه موزه ها در جای خود اهمیت دارند و باید به آن ها پرداخته گردد، اما نکته این جاست که میان همه خانه- موزه چه شد که فقط بازدید از خانه این دو شخصیت مهم فرهنگی همراه با بلیت و تعرفه شد.

وی ادامه داد: در موضوع درآمدزایی می توان به بخش خصوصی هم نظر داشت که در این صورت اگر بخواهیم خانه - موزه ها را به این بخش واگذار کنیم، باید توجه داشته باشیم بسیاری از اماکن که شاخص هم نیستند و امکانات کمی هم دارند توسط آن ها اداره می شوند و درآمدزا هم هستتند، چه برسد به جایی مانند خانه سیمین و جلال.

مسجدجامعی ضمن بیان این نکته که هزینه نگهداری و اداره خانه-موزه سیمین و جلال، رقم قابل توجهی را شامل می گردد گفت: با فروش بلیت نمی توان این هزینه ها را تأمین کرد و اگر قرار است کار را واگذار کنیم باید به راه های مختلفی اندیشید و بهترین را انتخاب کرد.

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شهرداری هزینه نگهداری خانه-موزه جلال را در سال 500 میلیون تومان پیش بینی کرد و یادآور شد: تنها حدود ده یا پانزده میلیون تومان این مبلغ از محل فروش بلیت تأمین می گردد که اصلاً قابل توجه نیست.

وی در انتها تأکید کرد: متاسفانه امروزه خانه- موزه ها فعالیتی ندارند و به نوعی رها شده اند و ضروری است نگاهی کلی به این موضوع داشته باشیم.

کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران بهای بلیت بازدید از خانه- موزه سیمین وجلال را برای بازدیدگنندگان داخلی سه هزار تومان و گردشگران خارجی ده هزار تومان پیشنهاد نموده بود.

منبع: همشهری آنلاین

به "چرا بازدید از خانه موزه دو شخصیت فرهنگی همراه با بلیت باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا بازدید از خانه موزه دو شخصیت فرهنگی همراه با بلیت باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید