ابتلای قطعی 360 نفر به بیماری وبا، 75 درصد از مبتلایان آقا هستند

به گزارش اخبار برخط، سرپرست مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت گفت: بر اساس گزارش های ارسالی، مبتلایان به وبا حداقل یک و حداکثر 82 ساله هستند.

ابتلای قطعی 360 نفر به بیماری وبا، 75 درصد از مبتلایان آقا هستند

شهنام عرشی گفت: از ابتدای سال تا کنون 360 مورد ابتلا به وبا از 28 استان کشور شناسایی و گزارش شده اند. موردی از فوت در کشور تا به امروز گزارش نشده است.

به گفته وی اگر چه بیماران حداقل یک و حداکثر 82 ساله هستند؛ اما اغلب مبتلایان در سنین 60-20 سال هستند و حدود 75 درصد مبتلایان مذکر و 75 درصد بیماران شناسایی شده ساکن منطقه ها شهری هستند.

او اضافه نمود: به مردم توصیه می گردد تا حد امکان از آب شرب شهری یا آب های بسته بندی شده مصرف نمایند.

او افزود: تشدید نظام مراقبتی وبا به ویژه در قالب اجرای نظام مراقبت سندرمیک در دستور کار اکیپ های سلامت قرار گرفته است.

او اضافه نمود: فرد مبتلا به بیماری وبا عامل آلودگی را به وسیله مدفوع دفع می نماید. مصرف آب، میوه و سبزی آلوده باعث ابتلای افراد به بیماری وبا می گردد. به همین علت مردم باید بهداشت فردی و شستن دست با آب و صابون به خصوص هنگام مصرف مواد غذایی را نیز فراموش ننمایند.

عرشی گفت: اگر افراد دچار علائمی مانند ضعف و استفراغ شدند؛ بلافاصله به پزشک یا مراکز ارائه دهنده خدمات بهداشتی مراجعه نمایند.

او گفت: افرادی که در زمینه عرضه مواد غذایی مشغول هستند، باید دست های خود را با آب و صابون قبل و بعد از آغاز فعالیتشان به مدت حداقل 20 ثانیه شست و شو دهند و موادی مانند سبزی را با مواد گندزدا ضد عفونی نمایند.

اخبار برخط علمی پزشکی بهداشت و درمان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "ابتلای قطعی 360 نفر به بیماری وبا، 75 درصد از مبتلایان آقا هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ابتلای قطعی 360 نفر به بیماری وبا، 75 درصد از مبتلایان آقا هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید