افزایش 94 درصدی فروش کتاب در خراسان شمالی

به گزارش اخبار برخط، معاون امور فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی از افزایش 94 درصدی فروش کتاب در طرح پاییزه 1400 نسبت به دوره گذشته اطلاع داد.

افزایش 94 درصدی فروش کتاب در خراسان شمالی

به گزارش اخبار برخط از بجنورد ، رضا رضایی معاون امور فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: 9 کتابفروشی استان در طرح ملی پاییزه فروش کتاب 1400 شرکت کردند.

رضایی گفت: سه هزار و 876 جلد کتاب به ارزش 2 میلیارد و 811 میلیون ریال در طرح سال جاری به فروش رسید که نسبت به سال گذشته رشد 94 درصدی داشته است.

بیشتر بخوانید

او گفت: در طرح پاییزه کتاب سال گذشته با مشارکت هفت کتابفروشی استان سه هزار و 691 جلد کتاب به ارزش یک میلیارد و 449 میلیون ریال به فروش رسید.

رضایی گفت:سقف مجاز خرید کتاب سه میلیون ریال و سقف یارانه خرید برای هر خریدار 600 هزار ریال مشخص شده بود.

او گفت: در طرح پاییزه کتاب خریداران می توانستند کتاب های تالیفی را با یارانه 20 درصدی و کتاب های ترجمه ای را با یارانه 15 درصدی از کتابفروشی های عضو طرح خریداری نمایند.

معاون امور فرهنگی و رسانه ای این اداره کل مدت زمان اجرای طرح پاییزه کتاب را پنج روز اظهار داشت و اضافه نمود: مدت زمان تسویه حساب یک ماه پس از اتمام طرح خواهد بود.

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از سال 1394، برای هدفمند کردن یارانه نشر طرح های فصلی فروش کتاب را شروع کرد؛ در این طرح ها کتابفروشی ها می توانند روی فروش کتاب به خریداران تخفیف داده و مبلغ تخفیف داده شده را از وزارت خانه دریافت نمایند.

د

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "افزایش 94 درصدی فروش کتاب در خراسان شمالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش 94 درصدی فروش کتاب در خراسان شمالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید