اکو ظرفیت تبدیل به پل ارتباطی بین آسیا و اروپا را دارد

به گزارش اخبار برخط، اسلام آباد - خبرنگاران - رئیس جمهوری پاکستان در دیدار دبیر کل ایرانی سازمان همکاری اقتصادی (ECO) گفت: اکو از ظرفیت و توانایی های لازم برای تبدیل شدن به پل ارتباطی میان آسیا و اروپا برخوردار است.

اکو ظرفیت تبدیل به پل ارتباطی بین آسیا و اروپا را دارد

به گزارش روز جمعه اخبار برخط و به نقل از رسانه های دولتی پاکستان، عارف علوی در دیدار هادی سلیمانپور دبیرکل ایرانی سازمان اکو در اسلام آباد اضافه کرد: پاکستان برای تسهیل در فعالیت های حمل و نقل کالا به همسایگان و استفاده از فرصت های تجاری با اعضای کو در حال ارتقای زیرساخت های جاده ای و ریلی خود است.

وی تاکید کرد: پاکستان با نوسازی ارتباطات جاده ای و شبکه ریلی خواهان گسترش تجارت در منطقه به ویژه با اعضای اکو است.

عارف علوی گفت: برای توسعه و رفاه در منطقه نیاز به شناسایی اولویت های مهم سازمان اکو، افزایش زیرساخت های حمل و نقل و ارتباطات، تسهیل در امر تجارت و ترویج سرمایه گذاری می باشد.

وی تاکید کرد: چشم انداز 2025 اکو نقشه راه در راستا اجرا اهداف این سازمان محسوب می شود و پاکستان با هدف دستیابی به اهداف مندرج در چارچوب چشم انداز اکو اقدامات لازم را انجام می دهد.

رئیس جمهوری پاکستان گفت: معتقدیم که اجرای قوی قراردادهای تجاری اکو گام رو به جلو در راستا رفع موانع تجاری و ایجاد یک منطقه آزاد برای تجارت است که این موضوع یکی از بندهای مهم چشم انداز 2025 اکو می باشد.

دبیرکل ایرانی سازمان اکو نیز در این دیدار گفت: پاکستان همواره عضو فعال اکو به شمار می رود و این کشور از ظرفیت های خوبی برای توسعه اکوتوریسم برخوردار است که می توان این جذابیت را در سطح بین المللی و برای گردشگران خارجی معرفی کرد.

هادی سلیمانپور که در مقام دبیرکلی سازمان اکو برای انجام سفر چهار روزه رسمی در پایتخت پاکستان بسر می برد، روزهای اخیر نیز دیدارهای مهمی با مقامات ارشد پاکستانی از جمله عمران خان نخست وزیر، شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه، شیخ رشید احمد وزیر راه آهن، خسرو بختیار وزیر برنامه ریزی، عبدالرزاق داود مشاور نخست وزیر پاکستان در امور تجارت و خانم تهمینه جنجوعا قائم مقام وزارت امور خارجه این کشور انجام داد.

آساق*274**1144

منبع: ایرنا

به "اکو ظرفیت تبدیل به پل ارتباطی بین آسیا و اروپا را دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اکو ظرفیت تبدیل به پل ارتباطی بین آسیا و اروپا را دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید