برند مشترک جیلی و رنو ، انتظار تاثیر بر بازار خودرو ایران

به گزارش اخبار برخط، با توجه به اخبار منتشر شده برند مشترک جیلی و رنو با همکاری آنها در آینده ایجاد خواهد شد. این اتفاق می تواند چه تاثیری بر بازار خودرو ایران و حضور این دو شرکت در کشور ما داشته باشد؟

برند مشترک جیلی و رنو ، انتظار تاثیر بر بازار خودرو ایران

اخبار برخط - بر اساس بعضی گزارش ها دو کمپانی رنو و جیلی در آستانه امضای یک تفاهمنامه برای همکاری دوجانبه و ایجاد برندی مشترک هستند.

در صورت نهایی شدن و شروع همکاری، این دو شرکت بزرگ با یکدیگر در کره جنوبی به فراوری خودرو مشغول خواهند شد.

گفته می گردد آمریکا یکی از بازارهای اصلی برای صادرات فراوریات این برند مشترک خواهد بود ولی نکته جالب آنکه لیفان نیز به عنوان یکی از زیر مجموعه های جیلی در آمده و قرار است در بازار ایران فعال تر از گذشته ظاهر گردد.

تقسیم وظایف جیلی و رنو در برند تازه

طبق گزارش نشریه اتوموتیو نیوز، مسئولیت طراحی محصولات برند مذکور با رنو خواهد بود و این شرکت وظیفه بازاریابی و فروش در چین را نیز برعهده خواهد داشت.

این نشریه پیش بینی نموده محصولات برند مشترک رنو و جیلی بر مبنای پلتفرم CMA فراوری خواهد شد. بد نیست اشاره کنیم این پلتفرم ماحصل همکاری جیلی و کمپانی ولوو است.

ظاهرا جیلی میخواهد فراوری کراس اوور لینک اند کو 01 را به کارخانه رنو سامسونگ واقع در بوسان کره جنوبی بسپارد.

این کراس اوور در نسخه های بنزینی، هیبریدی و هیبریدی شارژی وارد بازار می گردد و به نظر می رسد جیلی می خواهد وظیفه مونتاژ مدل بنزینی و هیبریدی را به کارخانه رنو سامسونگ محول کند.

نشریه اتوموتیو نیوز اضافه نموده تاسیس شرکت مشترک جیلی و رنو زمینه ساز حضور غیرمستقیم و بدون عوارض گمرکی طرف چینی در بازار ایالات متحده خواهد بود.

به عبارت دقیق تر همکاری با رنو و استفاده از خاک کره جنوبی، می تواند بهره مندی از توافقنامه تجارت آزاد موجود بین این کشور و ایالات متحده را برای جیلی به ارمغان بیاورد و جا را برای صادرات محصولات آن به آمریکا باز کند.

حضور غیرمستقیم جیلی در آمریکا

شایان ذکر است جیلی مالک ولوو است و چند سالی می گردد به طور غیرمستقیم در آمریکا حضور دارد.

حال شاید بپرسید نفع شرکت رنو از همکاری با جیلی چه خواهد بود. در پاسخ باید گفت این خودروساز فرانسوی بیش از یک سال است که در بازار چین حضور ندارد. از این رو گفته می گردد همکاری با جیلی می تواند زمینه ساز بازگشت آن به بازار بسیار بزرگ و پر اهمیت این کشور باشد.

ناگفته نماند در زمان فعلی هیچ یک از دو کمپانی جیلی و رنو واکنشی به این گزارش از خود نشان نداده اند٬ اما با توجه به سابقه رنو در طراحی خودروهای مالی مقرون به صرفه قیمت و سابقه حضور پیروز هر دو کمپانی در بازار ایران٬ هیچ بعید نیست که در صورت به ثمر رسیدن این همکاری٬ شاهد عرضه بعضی از خودروهای فراوری مشترک جیلی و رنو با نشان لیفان در بازار ایران باشیم.

منبع: دیجیاتو

منبع: بیت ران

به "برند مشترک جیلی و رنو ، انتظار تاثیر بر بازار خودرو ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برند مشترک جیلی و رنو ، انتظار تاثیر بر بازار خودرو ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید