تاشکند میزبان نخستین نشست کمیسیون مشترک دولتی ازبکستان و افغانستان

به گزارش اخبار برخط، نخستین نشست کمیسیون مشترک بین دولتی ازبکستان و افغانستان در حوزه همکاری های مالی و بازرگانی در شهر تاشکند برگزار می گردد.

تاشکند میزبان نخستین نشست کمیسیون مشترک دولتی ازبکستان و افغانستان

به گزارش خبرنگار اخبار برخط در تاشکند، نخستین نشست کمیسیون مشترک بین دولتی ازبکستان و افغانستان در حوزه همکاری های مالی و بازرگانی 17 جولای در شهر تاشکند برگزار می گردد.

ریاست هیئت افغانستان را محمد همایون قیومی مشاور ارشد رئیس جمهور این کشور بر عهده دارد.

هیأت افغانستان متشکل از رؤسا و نمایندگان ساختارهای دولتی، شرکت های بزرگ دولتی و خصوصی برای حضور در نشست کمیسیون مشترک، دومین نشست گفت وگو بین ساختارهای دولتی و خصوصی، نشست مشترک بازرگانی و نمایشگاه تخصصی 2 کشور وارد شهر تاشکند می گردد.

مبادلات بازرگانی 2 کشور در سال 2017 میلادی با 19 درصد افزایش نسبت به سال قبل در سطح 617 میلیون و 100 هزار دلار نهاده شد.

همچنین مبادلات بازرگانی این 2 کشور طی 5 ماه سال 2018 میلادی با 15 درصد افزایش در سطح 286 میلیون و 700 هزار دلار نهاده شد.

هم اکنون در ازبکستان 110 شرکت با سرمایه سرمایه گذاران افغانی و در افغانستان نیز 8 شرکت با حضور بازرگانان ازبک فعالیت می نمایند.

افغانستان استقلال این کشور را در تاریخ 22 دسامبر سال 1991 میلادی به رسمیت شناخته و در تاریخ 13 اکتبر سال 1992 میلادی بین این 2 کشور روابط دیپلماتیک برقرار شده است.

انتهای پیغام/ح

منبع: خبرگزاری فارس

به "تاشکند میزبان نخستین نشست کمیسیون مشترک دولتی ازبکستان و افغانستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاشکند میزبان نخستین نشست کمیسیون مشترک دولتی ازبکستان و افغانستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید