معین سهمیه 11 هزار هکتاری کشت کلزا برای کرمانشاه

به گزارش اخبار برخط، معاون مدیریت زراعت جهاد کشاورزی کرمانشاه از تعیین سهمیه 11 هزار هکتاری کشت کلزا برای کرمانشاه طی سال زراعی خبر داد.

معین سهمیه 11 هزار هکتاری کشت کلزا برای کرمانشاه

مجتبی حاتمی به آغاز برداشت کلزا در استان کرمانشاه اشاره و اظهار کرد: با توجه به بررسی های صورت گرفته از سوی وزارتخانه میزان یازده هزار هکتار کشت کلزا برای استان کرمانشاه در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه در پی تحقق تولید میزان سهمیه معین در کشت کلزا هستیم، افزود: این کشت به عنوان یکی از بهترین کشت ها در کنار کشت گندم بوده که عنوان یک محصول کمک کننده و بهبود دهنده در مزارع گندم مورد استفاده قرار می گیرد و با همکاری سایر مسئولین برای برداشت از یازده هزار هکتار کلزا تلاش خواهیم کرد.

معاون مدیریت زراعت جهاد کشاورزی استان کرمانشاه از کلزار به عنوان یک کشت مؤثر در بهبود عملکرد گندم یاد و شرح داد: توصیه ما به کشاورزان استان کرمانشاه این است که با توجه به کم مصرف بودن کلزا در آب و همخوانی با شرایط اقلیمی استان کرمانشاه حتماً از پرورش این محصول در زمین های کشاورزی خود استفاده کنند.

حاتمی ادامه داد: در کشت کلزا باید به استفاده بذر های مرغوب و باکیفیت توجه شود و به منظور افزایش بازدهی این محصول از طریق یادگیری اصول و روش نگهداری و برداشت آن اقدامات لازم انجام شود.

وی با تاکید بر رعایت تاریخ کشت کلزا، متذکر شد: رعایت زمان کاشت، داشت و برداشت این محصول در افزایش عملکرد بسیار مؤثر بوده و حتماً به نحوه آبکمک و کشت مناسب با این محصول را مورد توجه قرار دهند تا به عملکرد بالاتر و مناسب تر این نوع محصول دست یابند.

معاون مدیریت زراعت جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با اشاره به برنامه های جهاد کشاورزی برای خرید کلزا و توجه به این نوع محصول، گفت: بر اساس بررسی ها یارانه بر روی بذر های مصرفی کلزا، در اختیار گذاشتن نهاده های مورد نیاز کلزاکاران از جمله کود های فسفات و پتاس، در نظر گرفتن قیمت مناسب خرید برای کلزا از اقدامات صورت گرفته ای است که جهاد کشاورزی به منظور ترغیب کشاورزان برای بکارگیری این محصول انجام داده است.

حاتمی مطرح نمود: 2 هزار و 400 هکتار کلزا در سال گذشته شده که به طور کلی چهار هزار و 250 تن برداشت از این محصول در طول سال زراعی گذشته صورت گرفته است.

حاتمی گفت: کشت کلزا برای کشاورزان در منطقه ها سردسیر و معتدل از هفته گذشته آغاز شده و تا هفته اول مهرماه نیز ادامه داشته، اما کشت این محصول برای کشاورزان منطقه ها گرمسیری در آبان ماه آغاز خواهد شد و تا آذرماه نیز ادامه خواهد داشت.

اخبار برخط کرمانشاه کرمانشاه

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "معین سهمیه 11 هزار هکتاری کشت کلزا برای کرمانشاه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معین سهمیه 11 هزار هکتاری کشت کلزا برای کرمانشاه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید