اخبار صنعت

پیکاپ سانگ یانگ موسو با نام KG Mobility خان به بازار خودرو ایران می آید

پیکاپ سانگ یانگ موسو پس از تغییر برند سانگ یانگ به KG Mobility، تغییر نام داد و حالا با نام خان در کشور کره جنوبی به فروش می رسد. همانطور که در نمایشگاه خودرو مشهد سال جاری نیز اعلام شد، صنایع خودروسازی ایلیا میخواهد تا این پیکاپ کره ای را در کشور مونتاژ و به...

14 اسفند 1402

نرم افزارها دیگر رایگان نخواهند بود!

باتوجه به پیشرفت چشمگیر هوش مصنوعی در سال های اخیر، می توان پیش بینی کرد که هوش مصنوعی پایه و اساس گوشی های هوشمند در آینده ای نزدیک خواهد بود.

6 اسفند 1402

ببینید از تا زدن DNA چه چیزی به دست می آید!

مهر نوشت: دانشمندان اولین الکتروموتور نانویی جهان را ایجاد کرده اند. آنها یک توربین از جنس DNA را طراحی کردند که از جریان هیدرودینامیکی در داخل یک نانوحفره در غشایی از جنس نیترید سیلیکون حالت جامد، انرژی خود را تامین می کند.

9 بهمن 1402

دو گزینه نهایی رئیسی برای وزارتخانه های آموزش و پرورش و کشاورزی تعیین شدند

معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: به نظرم در نهایت همین کسانی که در حال حاضر سرپرستی این وزارت خانه ها را بر عهده دارند به عنوان وزیر معرفی خواهند شد.

31 فروردین 1402

فواید معجزه آسای ماسک پیاز برای پوست

خواص ماسک پیاز برای پوست را اگر بدانید همواره از آن استفاده می کنید. بیشتر افراد تصور می نمایند پیاز فقط برای آشپزی و درون غذا مناسب است و خاصیت آن برای گوارش و مسائل درونی است؛ اما جالب است بدانید اگر از ماسک پیاز بهره ببرید، خودتان از تاثیر آن شوکه...

27 فروردین 1402

چرا نجات دادن بازیکن از شکست خوردن اشتباه است؟

شاید فکر کنید به عنوان منتقد و تحلیل گر بازی های ویدئویی، جلب کردن توجه من کار سختی باشد، ولی من هم به میزان هر گیمری نسبت به لذت بازی کردن ذوق و شوق دارم. روایت های مفصل، دیالوگ های پرروح و پرمغز و شخصیت پردازی قوی همه برای من مجذوب کننده اند. بازی های...

6 فروردین 1402

لبنیات نمی خورید؟ پس این پنج ماده غذایی را حتما بخورید!

اگر فکر می کنید تنها منبع دریافت کلسیم محصولات لبنی هستند، در اشتباه هستید.

4 اسفند 1401

139 هزار هکتار از زمین های لرستان سنددار شدند

مدیرکل ثبت اسناد و املاک لرستان گفت: تا به امروز 139 هزار هکتار از اراضی و مستثنیات استان منجر به صدور سند شده است.

25 بهمن 1401

معرفی 6 تا از بهترین هواپیمایی ها

6 هواپیمایی برتر کشورامروزه یکی از راه های پر هوادار برای سفر به اقصی نقاط دنیا استفاده از خطوط هوایی است. افراد زیادی روزانه با اهداف گوناگون کاری، تفریحی و یا پزشکی از این خطوط استفاده می نمایند که می تواند برای مقاصد داخلی و یا بین المللی باشد. خطوط...

20 بهمن 1401

این عینک به ظاهر عادی قابلیت های عجیبی دارد!

زومیت نوشت: ترکیب عینک هایی طبیعی با فناوری واقعیت افزوده و لنزهای طبی می تواند آینده عینک های واقعیت افزوده برای بازار مصرف کنندگان عادی باشد.

20 دی 1401

اوج سرگرمی و لذت بی کران در نیویورک گردی

حتما تا به حال در خصوص نیویورک اطلاعاتی را کسب نموده اید. موقعیت این شهر پر جمعیت و معروف در امریکا می باشد که پارادوکس منطقه ها دیدنی نیویورک را از ویژگی های خود نموده است و بسیاری از مردم مختلف جهان را به سمت خود می کشد. منظره های لذت بخش و طبیعت های موجود...

16 دی 1401

مارک زاکربرگ به جنگ دونالد ترامپ می رود ، از استخدام وکیل حرفه ای تا جذب مشاور امور مرتبط با کاخ سفید

مارک زاکربرگ؛ مدیرعامل فیسبوک برنامه ای ویژه برای جنگ با رئیس جمهور ایالات متحده؛ دونالد ترامپ دارد. یکی از نخستین نشانه های این جنگ را می توان استخدام وکیل دادگستری کارکشته از طریق تیم فیسبوک دانست.

4 دی 1401

بیماری های غیرواگیر از مهم ترین موانع توسعه کشورهاست

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز بیماری های غیرواگیر را از مهم ترین موانع توسعه کشور ها مطرح نمود و گفت: تلاش های بسیاری در این زمینه انجام شده، اما پیشبرد پیروز اهداف سند پیشگیری و کنترل بیماری های غیرواگیر نیازمند تقویت تعامل بین بخشی است.

30 مهر 1401

کاهش مصرف گاز و آلایندگی موتورخانه ها با انجام معاینه فنی سامانه های احتراقی

سرپرست مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم گفت: اگر معاینه فنی موتورخانه ها انجام گردد، مصرف گاز و نیز مقدار آلاینده ها در موتورخانه ها کاهش می یابد.

24 مهر 1401

آخرین خبرها از واردات خودرو ، تایید شرایط دو شرکت برای واردات خودرو

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه فرایند واردات خودرو به کشور با کُندی روبرو نیست، گفت: به طور قطع در آینده شاهد ورود نخستین خودروهای وارداتی به کشور خواهیم بود.

17 مهر 1401

خیز بیماری های مسری در پاکستان پس از سیل

در پی سیل های ویرانگر در پاکستان افزایش ابتلا به بیماری هایی مانند مالاریا، وبا و تب دنگی در این کشور دیده می گردد.

15 مهر 1401

ماجرای محل درگیری نیروهای امنیتی و دانشجویان شریف ، شعارهای رکیک از اینجا آغاز شد

پس از ناآرامی های روزهای اخیر در پارکینگ و محوطه دانشگاه صنعتی شریف، مباحث مختلفی پیرامون مالکیت این پارکینگ به وسیله دانشگاه شریف مطرح شد.

15 مهر 1401

معین سهمیه 11 هزار هکتاری کشت کلزا برای کرمانشاه

معاون مدیریت زراعت جهاد کشاورزی کرمانشاه از تعیین سهمیه 11 هزار هکتاری کشت کلزا برای کرمانشاه طی سال زراعی خبر داد.

2 مهر 1401

تندیس حاتم؛ افتخاری دیگر برای تریبون در حوزه مسئولیت اجتماعی

در تاریخ چهاردهم شهریور سال 1401، جشنواره حاتم در مرکز همایش های بین المللی سازمان صدا و سیما، برای چهارمین بار برگزار گردید. این جشنواره با موضوع آنالیز توانمندی های بالقوه و بالفعل صنعت و اقتصاد کشور در تحقق فراوری اشتغال آفرین و اقتصاد دانش بنیان شکل...

23 شهریور 1401

بهره برداری از 10 طرح کشاورزی و دامپروری در بافت

مدیر جهاد کشاورزی بافت گفت:10 طرح کشاورزی و دامپروری با هزینه کرد قریب به 85 میلیارد ریال طی هفته دولت در بافت به بهره برداری می رسد.

4 شهریور 1401
تعداد: (224)