تفاهم نامه حمایت از بومی سازی اقلام راهبردی و تحریمی پتروشیمی امضا شد

به گزارش اخبار برخط، تفاهم نامه همکاری پیاده سازی اقتصاد دانش بنیان، حمایت از بومی سازی اقلام راهبردی و تحریمی صنعت پتروشیمی به وسیله پارک فناوری پردیس و شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران منعقد شد. بعلاوه در این مراسم فن بازار تخصصی صنعت پتروشیمی راه اندازی شد.

تفاهم نامه حمایت از بومی سازی اقلام راهبردی و تحریمی پتروشیمی امضا شد

به گزارش گروه علم و پیشرفت اخبار برخط به نقل از روابط عمومی پارک فناوری پردیس، این مراسم با حضور مهدی صفاری نیا، رئیس پارک فناوری پردیس، بهزاد محمدی، معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران، اکبر قنبرپور، معاون توسعه نوآوری پارک، احمد عسگری، مدیرکل سرمایه گذاری و بومی سازی فناوری پارک، صالح خالقی، دبیر شبکه ملی فن بازار ایران، وکیل زاده، مدیر طرح های شرکت ملی صنایع پتروشیمی و رضایی مدیر سرمایه گذاری شرکت ملی صنایع پتروشیمی برگزار گردید.

صفاری نیا رئیس پارک فناوری پردیس در این مراسم گفت: این اتفاق مهم سرآغاز جدیدی برای حوزه دانش بنیان و پتروشیمی کشور خواهد بود. ما هم اکنون بیش از 6 هزار شرکت دانش بنیان در کشور داریم و صنعت پتروشیمی هم دارای بازار بزرگی در کشور است که شناسایی این ظرفیت احتیاجمند یک ساز و کار مناسب است که راه اندازی فن بازار تخصصی صنعت پتروشیمی می تواند در این زمینه یاری کند.

او ادامه داد: معرفی و اطلاع رسانی ظرفیت های موجود احتیاجمند یک زیرساخت مهم در صنعت پتروشیمی است که این فن بازار می تواند محرک آن باشد. از امروز ظرفیت شرکت های دانش بنیان در صنعت پتروشیمی دارای یک پایگاه مهم برای ارائه دستاوردهای خود خواهند داشت. برای مثال 52 بروکر فعال بخش خصوصی می توانند ظرفیت های مختلف استان ها را به فن بازار پتروشیمی کشور متصل نمایند.

رئیس پارک فناوری پردیس اضافه نمود: در مدت اخیر، بیش از 100 شرکت دانش بنیان برای حضور و یاری به این فن بازار اعلام آمادگی نموده اند و امیدواریم با شکل گیری هرچه بیشتر و بهتر این تعامل و انعقاد قراردادهای پژوهشی به پیشرفت صنعت پتروشیمی کشور یاری گردد.

وی اضافه نمود: احصا احتیاج و تقاضاهای فناورانه شرکت ها و مجتمع های پتروشیمی، رصد شرکت های توانمند در برطرف احتیاجهای فناورانه، ارزیابی فنّی و کسب و کار شرکت های شناسایی شده، حمایت از شرکت های دانش بنیان جهت تامین تضامین قراردادهای بومی سازی فناوری و یاری به تامین اقتصادی در جریان اجرای قرارداد و پروژه ها، از جمله مهمترین کارنمودهای این فن بازار تخصصی خواهد بود.

ظرفیت شرکت های دانش بنیان موتور محرک پیشرفت صنعت پتروشیمی

وکیل زاده در این مراسم گفت: استفاده از ظرفیت های شرکت های دانش بنیان برای یاری به پیشرفت صنایع پتروشیمی به ویژه در زمان تحریم بسیار موثر است. ما در این شرکت از سال گذشته با ایجاد دفتر توسعه کسب و کار در پی ایجاد شبکه فن بازار در حوزه صنایع پتروشیمی برآمدیم.

مدیر طرح های شرکت ملی صنایع پتروشیمی اضافه نمود: ایجاد بستر مناسب در این حوزه احتیاجمند توسعه زمینه های همکاری و تعاملات نزدیک ارکان های بازار فناوری کشور، اطلاع رسانی، تبادل اخبار مربوط به دستاوردهای علمی و فناوری، ایجاد تعادل بین عرضه و تقاضا فناوری است.

او ادامه داد: به همین دلیل امروز قرارداد ایجاد شبکه فن بازار تخصصی پتروشیمی با حمایت پارک فناوری پردیس منعقد شد که یکی از وظایف مهم آن خودکفایی در زمینه های مختلف صنایع پتروشیمی است.

او اضافه نمود ظرفیت های پارک فناوری پردیس از قبیل ارتباط با فن بازارهای مختلف کشور، وجود مرکز رشد و ارتباط موثر با معاونت فناوری ریاست جمهوری و ارتباط با صندوق نوآوری و شکوفایی، یاری شایانی به موفقیت این فن بازار خواهد داشت. این امر مهم در نهایت به توسعه دانش بنیان صنعت پتروشیمی منجر خواهد شد.

مدیر طرح های شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: یاری به انعقاد قراردادهای بومی سازی فناوری در صنعت پتروشیمی به وسیله خود یا شرکت های وابسته، بهره برداری هرچه بیشتر از توان شرکت های دانش بنیان و فناور داخلی، معرفی محصولات بومی سازی شده به کلیه شرکت های پتروشیمی به منظور استفاده و بهره برداری حداکثری از آنها و حمایت از اجرای پروژه های جریان سازی و شبکه سازی فناوری و نوآوری در صنعت پتروشیمی از جمله مهمترین اهداف ما از راه اندازی این فن بازار تخصصی است.

لازم به ذکر است، پارک فناوری پردیس در 8 ماه گذشته فعالیت های مختلفی را در حوزه صنعت پتروشیمی صورت داده است. از جمله این فعالیت ها می توان به تعامل با 30 پتروشیمی در حال بهره برداری در کشور در منطقه ماهشهر و عسلویه، رصد بیش از 300 تقاضای فناورانه، برگزاری جلسات با بیش از 100 شرکت دانش بنیان برای احتیاجهای فناورانه پتروشیمی و تعریف بیش از 30 پروژه ساخت داخل با پتروشیمی ها اشاره نمود.

منبع: خبرگزاری فارس

به "تفاهم نامه حمایت از بومی سازی اقلام راهبردی و تحریمی پتروشیمی امضا شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تفاهم نامه حمایت از بومی سازی اقلام راهبردی و تحریمی پتروشیمی امضا شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید