جزئیات دریافت کارت اعتباری خرید با وثیقه سهام عدالت، سری دوم ETF کی عرضه می گردد؟ ، مردم سهام عدالت خود را حفظ نمایند

به گزارش اخبار برخط، معاون بیمه و بانک وزارت اقتصاد گفت: با توجه به سوددهی بالای سهام عدالت در ماه های گذشته مردم بهتر است برای تامین اقتصادی کوتاه مدت از کارت اعتباری خرید استفاده نمایند.

جزئیات دریافت کارت اعتباری خرید با وثیقه سهام عدالت، سری دوم ETF کی عرضه می گردد؟ ، مردم سهام عدالت خود را حفظ نمایند

به گزارش خبرنگار اقتصادی اخبار برخط، عباس معمارنژاد صبح امروز در نشست خبری با موضوع ارائه تسهیلات اعتباری بانک ها با وثیقه گذاری سهام عدالت، ضمن تبریک عید غدیر و روز خبرنگار گفت: سهم بانک ها از تأمین اقتصادی اقتصاد ایران بسیار عظیم است و عدد آن بیش از 82 درصد می باشد، بنابراین با توجه به شرایط اقتصادی کشور و اثرات منفی کرونا بر معیشت مردم و کسب و کار ها و نیاز به منابع اقتصادی، مجدداً بانک ها پیش قدم شدند تا بتوانند بخشی از این نیاز را تامین نمایند.

معاون امور بانکی، بیمه و شرکت های دولتی وزارت اقتصاد افزود: سهام عدالت برای مردمی کردن اقتصاد طراحی و با تدابیر رهبری و دولت امکان آزادسازی این سهام در امسال فراهم شد. وقتی سهام عدالت آزاد شد نهایتاً ارزش آن حدود 8 میلیون تومان بود که در تازه ترین آنالیز ها ارزش سهام عدالت به 19 میلیون و 200 هزار تومان رسیده است.

وی افزود: یعنی در این مدت ارزش سهام عدالت بیش از دو برابر شده است و انتظار است که بیشتر نیز بگردد؛ اگر ما تسهیلاتی با نرخ سود 18 درصدی بدهیم، با توجه به رشد ارزش سهام عدالت، این تسهیلات برای مردم به صرفه خواهد بود؛ بنابراین توصیه همه کارشناسان و مسئولین این است که دارندگان سهام عدالت حواسشان باشد که به راحتی سهام خود را از دست ندهند.

معمارنژاد ادامه داد: بانک های تجاری کشور از جمله بانک ملی، سپه، صادرات، تجارت و ملت آمادگی دارند در صورتی که افراد نیاز اقتصادی کوتاه مدت دارند به وسیله وثیقه گیری سهام عدالت، نیاز اقتصادی کوتاه مدت اقتصادی مردم را تأمین نمایند تا مردم مجبور نشوند سهام عدالت خود را بفروشند.

وی به سازوکار وثیقه گذاری سهام عدالت در بانک ها اشاره نمود و گفت: مبنای کار به صورت کارت اعتباری مرابحه است که این موضوع مطابق با سیاست شورای پول و اعتبار و دستور العمل بانک مرکزی است.

معاون امور بانکی، بیمه و شرکت های دولتی وزارت اقتصاد افزود: همه بانک ها توافق کردند که حداقل 50 درصد ارزش روز سهام عدالت آزاد شده را به عنوان وثیقه بپذیرند و تسهیلات بدهند. زمان بازپرداخت نیز به صورت سه ساله با نرخ مصوب شورای پول و اعتبار یعنی 18 درصد است.

وی افزود: بعضی از بانک ها فرایند را به صورت کاملاً الکترونیکی آماده نموده اند و بعضی نیز در حال آماده سازی هستند؛ سامانه بانک ملی کاملاً آماده است و نیاز به مراجعه حضوری به هیچ وجه نیست.

وی درباره شرایط فروش سهام کسانی که درخواست فروش سهام عدالت خود را ثبت نموده اند، گفت: بر اساس آخرین آمار 96 درصد از کسانی که درخواست فروش سهام عدالت خود را ارائه کردند وجوه را دریافت نموده اند و تنها 4 درصد در شرایط تجمیع و فروش سهام عدالت قرار دارند. در واقع بیش از 5 هزار و 600 میلیارد تومان وجوه سهام عدالت فروخته شده از 30 درصد اول به میزان 96 درصد از کل آن به مردم پرداخت شده است.

محمدرضا حسین زاده مدیرعامل بانک ملی هم در این نشست خبری گفت: فلسفه کارت اعتباری این است که در ابتدا وام تلقی نگردد؛ از اولین تراکنش یک ماه فرصت دارد تسویه کند اگر تسویه کرد یک ریال هم به بانک به عنوان بهره نیاز نیست بدهد و بلافاصله از ماه بعد دوباره می تواند این کار را انجام دهد.

وی افزود:، اما اگر این زمان گذشت و تسویه نکرد این مبلغ تبدیل به وام شده و دیگر باید بهره 18 درصدی پرداخت گردد.

حسین زاده گفت: دارندگان سهام عدالت برای دریافت این وام باید به همان بانکی مراجعه نمایند که آنجا حساب دارند و شماره شبایشان را معرفی نموده اند.

همچنین حسین فهیمی؛ مدیرعامل شرکت سپرده گذاری مرکزی و سخنگوی سهام عدالت در این نشست در رابطه با مسائل مربوط به واریزی وجوهسهام عدالت فروخته شده گفت: بیشتر مسائل مربوط به واریزی وجوه سهام عدالت های فررخته شده مربوط به شماره تلفن افراد است که به نام خودشان نیست و یا به شماره شبای آن ها برمیگردد که غیرفعال شده است بنابراین اگر کسی این مسائل را برای سهام عدالت خود مرتفع کند مشکل حل خواهد شد.

فهیمی افزود: سخت گیری ما در مورد شماره تلفن و شماره شبا برای حفظ دارایی مردم و سهامداران است و همچنان این سخت گیری مستمر خواهد بود.

در ادامه عباس معمارنژاد؛ معاون وزیر اقتصاد به سوالات اخبار برخط پاسخ داد.

معمارنژاد در پاسخ به سوالی پیرامون معین تکلیف جاماندگان سهام عدالت گفت: از نظر ما و به لحاظ قانونی کسی جا نمانده است چرا که در زمان تخصیص سهام عدالت 6 دهک بالای جامعه سهام عدالت دریافت نموده اند بنابراین اگر مجلس بخواهد به کسی سهام عدالت جدید تخصیص داده گردد باید قانون تصویب کند اما با توجه به کسری بودجه و شرایط اقتصادی دولت به منابع خود نیاز دارد و این کار از نظر فنی مناسب نیست.

معاون بیمه و بانک وزارت اقتصاد در پاسخ به سوال خبرنگار اقتصادی اخبار برخط گفت: با کارت های اعتباری هر فروشگاهیی که دستگاه پز یا همان کارت خوان داشته باشد امکان خرید وجود دارد و محدودیتی در این زمینه اعمال نخواهد شد.

معمارنژاد در پاسخ به سوال دیگر اخبار برخط مبنی بر اینکه آیا می توان به اقشار ضعیف این کارت اعتباری را به صورت قرضه الحسنه اعطا کرد گفت: متاسفانه 100 درصد منابع قرضه الحسنه بانک ها صرف مصارف شده است و امکان آن وجود ندارد اما اگر نهادهای حمایتی و حاکمیتی مثل کمیته امداد و بهزیستی تمایل داشته باشند که به این اقشار کارت خرید اعتباری قرض الحسنه اعطا نمایند بانک ها آماده همکاری خواهند بود.

وی در پاسخ به سوال دیگر اخبار برخط مبنی بر زمان ارائه صندوق به اصطلاح دارا دوم گفت: در مرحله عرضه دارایک بیش از سه و نیم میلیون نفر با ارزش 6 هزار میلیارد تومان شرکت کردند و با توجه به قول سازمان خصوصی سازی مقرر شده است عرضه دارادوم تا اواخر مرداد یا اوایل شهریور انجام گردد.

معمارنژاد ادامه داد: دولت به دنبال افزایش تعداد شرکت ها در بورس است و عرضه اولیه های زیادی در حال آماده سازی برای ورود به بورس هستند. از طرفی بازدهی بالای بازار سرمایه بسیاری از شرکت های خصوصی را مشتاق به حضور در بورس نموده لذا بیش از 150 شرکت در مرحله پذیرش بورس قرار دارند و این فرایند ادامه خواهد داشت.

معاون بیمه و بانک وزارت اقتصاد افزود: 22 مرداد ماه گروه سرمایه گذاری امید در بورس که متعلق به بانک سپه است عرضه می گردد و رقم بالایی دارد. همچنین گروه توسعه ملی نیز مجددا به روش بلوکی 50 + 1 عرضه خواهد شد.

معمارنژاد افزود: در حال حاضر گروه اقتصادی سپهر متعلق به بانک صادرات و گروه اقتصادی ملت متعلق به بانک ملت در مراحل آماده شدن برای عرضه اولیه است.

لازم به ذکر است در سرانجام نشست خبری فرهاد دژپسند وزیر اقتصاد و امور دارایی با حضور در جمع اخبار برخط با یان اینکه شغل خبرنگاری یک وظیفه بسیار حساس و سخت است روز خبرنگار را تبریک گفت و حمایت از دموکراسی، شفافیت و مطلع بخشی را که از وظایف اصلی اخبار برخط تلقی میگردد رکن اصلی پیشرفت کشور دانست.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "جزئیات دریافت کارت اعتباری خرید با وثیقه سهام عدالت، سری دوم ETF کی عرضه می گردد؟ ، مردم سهام عدالت خود را حفظ نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزئیات دریافت کارت اعتباری خرید با وثیقه سهام عدالت، سری دوم ETF کی عرضه می گردد؟ ، مردم سهام عدالت خود را حفظ نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید