خبرنگاران سهم مشاغل خانگی استان بوشهر تعیین شد

به گزارش اخبار برخط، بوشهر-خبرنگاران- معاون هماهنگی امور مالی استانداری بوشهر گفت: از مجموع 54هزارو 300فرصت شغلی خانگی در سالجاری در سطح ملی یکهزارو 500 نفر مربوط به این استان است.

خبرنگاران سهم مشاغل خانگی استان بوشهر تعیین شد

به گزارش اخبار برخط، سعید زرین فر روز دوشنبه در آیین افتتاح دبیرخانه توسعه مشاغل خانگی جهاد دانشگاهی استان بوشهر بیان نمود: این طرح در 31 استان و بر اساس انعقاد تفاهم نامه با وزارت کار و جهاد دانشگاهی اجرا می گردد که 54 هزار و 300 نفر را در امسال پوشش می دهد

وی با بیان اینکه تا به امروز بیش از سهمیه استان بوشهر افراد واجد شرایط نام نویسی نموده اند اضافه نمود:اشتغال در زمان حاضر مساله حساس و همگانی است و ضروری است کیفیت آموزش ها و نظارت بر فرایند اجرای طرح توسعه مشاغل خانگی با دقت پیگیری و خدمت به مردم با جدیت دنبال گردد.

زرین فر یادآورشد:امروز اشتغال به عنوان دغدغه ای همگانی در جامعه مطرح است و به همین دلیل حساسیت و تاکید بسیاری بر روی این مساله وجود دارد.

وی اضافه نمود: جهاد دانشگاهی یک مجموعه توانمند علمی است که تجربه های موفقی در مدیریت طرح ها و پروژه های استانی دارد و سپردن طرح توسعه مشاغل خانگی به آن اتفاقی مبارک را رقم می زند.

معاون هماهنگی امور مالی استانداری بوشهر ادامه داد: موضوعات و جوانب مختلف این طرح باید به دقت آنالیز گردد در این راستا پیشنهاد می گردد کمیته ای برای آنالیز و رصد مراحل اجرای طرح و احصاء نیازها و کمبودهای آن به لحاظ قانونی، اجرایی و ارزیابی طرح تشکیل گردد.

زرین فر اضافه نمود: برای موفقیت طرح ضروری است دستگاه های مختلف در برنامه ریزی و اجرا با جهاد دانشگاهی همکاری نمایند.

سرپرست اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر نیز در ادامه این نشست گفت: طرح توسعه مشاغل خانگی در شرایطی اجرا می گردد که بسیار کاربردی است چرا که در موقعیت و شرایط کرونا و پساکرونا ناچار به سمت مشاغل خانگی پیش می رویم.

مصدق کشاورزی ادامه داد: به دلیل اهمیت ایجاد شغل و توانمندسازی در وزارتخانه اعتبارات لازم دیده شده است که در قالب طرح مشاغل خانگی پرداخت می گردد.

وی تاکید نمود: این طرح فراتر از عدد و ظرفیت دنبال می گردد و اجرای آن رها نخواهد شد.

رئیس جهاد دانشگاهی استان بوشهر نیز در ارتباط با اجرای این طرح گفت: آموزش ها و ایجاد اشتغال در این طرح بازار محور است و در این راستا به دنبال ایجاد بازار پایدار در زمینه مشاغل خانگی است به گونه ای که این فرایند معکوس شده و از بازار به سمت آموزش پیش رود.

علی احمد زاده اضافه نمود:مشکل مشاغل خانگی عدم شناخت و اتصال به بازار برای فروش محصولات بوده است که مشکل اتصال به بازار و ایجاد درآمد پایدار تا حد زیادی حل شده است.

وی اضافه نمود: شبکه سازی لازم در کشور انجام شده و با طراحی سایت و اخذ سفارش، محصولات به بازار عرضه می گردد، سهمی از فروش در بازار نیز معین شده است و برندسازی در این زمینه صورت می گیرد.

رئیس جهاد دانشگاهی استان بوشهر اظهار کرد: تمامی مراحل از مشاوره، آموزش و توانمندسازی،شبکه سازی و اتصال به بازار و ایجاد درآمد پایدار در قالب کسب و کار مستقل در این طرح انجام می گردد.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران سهم مشاغل خانگی استان بوشهر تعیین شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران سهم مشاغل خانگی استان بوشهر تعیین شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید