دانشمندان ارتباط محکمی بین تغییر اقلیم و آب و هوای نامعتدل کشف کردند.

به گزارش اخبار برخط، هر زمان یک رویداد شدید جوی - ازتندباد های دریایی کاترینا گرفته تا خشکسالی های کالیفرنیا - رخ می دهد کسانیکه ناظرند تعجب می نمایند که تغییرات اقلیم چه نقشی در آن داشته است. سال ها هر دانشمند ، سیاستمدار و روزنامه نگار

دانشمندان ارتباط محکمی بین تغییر اقلیم و آب و هوای نامعتدل کشف کردند.

مترجم: ایرج علیزاده

منبع:راسخون

هر زمان یک رویداد شدید جوی - ازتندباد های دریایی کاترینا گرفته تا خشکسالی های کالیفرنیا - رخ می دهد کسانیکه ناظرند تعجب می نمایند که تغییرات اقلیم چه نقشی در آن داشته است. سال ها هر دانشمند ، سیاستمدار و روزنامه نگار مشهوری ادعا نموده که هرچند گرم شدن جهانی آب و هوا هم ممکن است دخیل باشد اما هر رویداد جوی خاصی نمی تواند به تغییرات اقلیم مرتبط باشد.

این ایده در حال تغییر است. پژوهشی نو از آموزشگاه ملی دانش امریکا نشان می دهد که این علت دیگر قبول نیست. هم اکنون دانشمندان می توانند با قاطعیت بیشتری اندازه تاثیر تغییرات اقلیم در رخدادهای شدید آب و هوایی را معین نمایند.

روزهایی که گفته می شد هر رویداد جوی نمی تواند به تغییرات اقلیم مربوط باشد رو به انتها اند.

این گزارش ارتباط محکمی بین آب و هوای بد و گرم شدن جهانی برقرار می نماید.

گزارش از یک دهه تحقیق به وسیله تعداد زیادی از دانشمندان در زمینه های مختلف در ارتباط با تاثیر آب و هوا بر تغییرات اقلیم ارائه شده است. این رشته به سرعت تکامل یافته است و هنوز نمی تواند پاسخ گوی سریع و دقیق هر رویداد آب و هوایی باشد.

محققان آماده شده اند تا ارتباط بین رویدادهای جوی شدید و تغییرات اقلیم، وقتی که این تغییرات از دما ناشی می گردد، را نشان دهند. سرمای شدید و گرمای شدید ساده ترین مواد برای ربط دادن به تغییرات اقلیم اند که به خشکسالی و باران های شدید منجر می شوند. تاثیرات تغییرات اقلیم بر رویدادهای آب و هوایی نظیر طوفان ها و آتش سوزی ها هم به سختی برآورد می شوند چون تعداد متغیرهایی که نقش دارند زیادند که فاکتورهای آب و هوا مانند الگوهای زیستگاهی را شامل می شوند.

گزارش آموزشگاه ملی برترین سیستم را ارائه می نماید که رکوردهای تاریخی یعنی نگاه به گذشته و بازسازی نمونه یعنی نگاه به آینده برای افزایش اطمینان هنگام برآورد ارتباط بین تغییر اقلیم و یک رویداد آب و هوا را در هم می آمیزد. رویکرد یادداشت های تاریخی اینکه یک رویداد چقدر نسبت به آب و هوای گذشته تغییر پیدا نموده را محاسبه می نماید در حالیکه رویکرد بازسازی نمونه اغلب آب و هوای مورد انتظار را در غیاب تغییرات اقلیمی برآورد می نماید.

مولفان این گزارش تاکید نموده اند که محققان باید سوالات درست بپرسند تا به پاسخ درست دست یابند . سوال این نیست که آیا تغییر اقلیم مستقیماً به یک رویداد منجر می گردد. در عوض، دانشمندان باید اندازهی که گرم شدن به آب و هوای نامتعادل منجر می گردد را به طور کلی مطالعه نمایند و کوشش نمایند تا احتمال وقوع رویداد در غیاب تغییرات اقلیم را هم محاسبه نمایند.

چیزهای زیادی باید کنار هم جمع شوند تا یک رویداد آب و هوایی شدید ایجاد گردد. دلایل مختلفی ممکن است دخیل باشند هم دلایل انسانی و هم دلایل طبیعی.

پژوهشگرانی که روی پروژه برآورد نقش تغییرات آب و هوا در پیامد فوری یک رویداد جوی کار می نمایند، این گزارش را به گزارش رئیس بهداری ارتش امریکا در خصوص ارتباط سیگار کشیدن و سرطان ریه ربط می دهند. دانستن اینکه آیا یک رویداد به تغییر اقلیم وابسته است پاسخ جوامع به گرم شدن آب و هوا را تحت تاثیر قرار می دهد.

در طول آب و هوای نامساعد لحظات حیاتی وجود دارد که تصمیم های سیاسی کلیدی اتخاذ می گردد. این به ما یاری می نماید تا تاثیر فعالیت های انسان در تغییرات آب و هوایی که الان تجربه می کنیم را درک کنیم.

منبع: راسخون

به "دانشمندان ارتباط محکمی بین تغییر اقلیم و آب و هوای نامعتدل کشف کردند." امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دانشمندان ارتباط محکمی بین تغییر اقلیم و آب و هوای نامعتدل کشف کردند."

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید