معماری و عمران

ببینید از تا زدن DNA چه چیزی به دست می آید!

مهر نوشت: دانشمندان اولین الکتروموتور نانویی جهان را ایجاد کرده اند. آنها یک توربین از جنس DNA را طراحی کردند که از جریان هیدرودینامیکی در داخل یک نانوحفره در غشایی از جنس نیترید سیلیکون حالت جامد، انرژی خود را تامین می کند.

9 بهمن 1402

چرا نجات دادن بازیکن از شکست خوردن اشتباه است؟

شاید فکر کنید به عنوان منتقد و تحلیل گر بازی های ویدئویی، جلب کردن توجه من کار سختی باشد، ولی من هم به میزان هر گیمری نسبت به لذت بازی کردن ذوق و شوق دارم. روایت های مفصل، دیالوگ های پرروح و پرمغز و شخصیت پردازی قوی همه برای من مجذوب کننده اند. بازی های...

6 فروردین 1402

30 درصد از معابر مرکز نیاز به بازسازی دارد ، بهره برداری از 44 پروژه نیمه تمام

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران گفت: با استقرار مدیریت شهری تازه هدف اول پایان دادن به پروژه های نیمه تمام بود و در این رابطه 30 هزار میلیارد تومان از پروژه ها را در حوزه های عمرانی لیست کردیم و تا کنون 44 مورد آن به بهره برداری رسیده است.

3 اسفند 1401

این عینک به ظاهر عادی قابلیت های عجیبی دارد!

زومیت نوشت: ترکیب عینک هایی طبیعی با فناوری واقعیت افزوده و لنزهای طبی می تواند آینده عینک های واقعیت افزوده برای بازار مصرف کنندگان عادی باشد.

20 دی 1401

اوج سرگرمی و لذت بی کران در نیویورک گردی

حتما تا به حال در خصوص نیویورک اطلاعاتی را کسب نموده اید. موقعیت این شهر پر جمعیت و معروف در امریکا می باشد که پارادوکس منطقه ها دیدنی نیویورک را از ویژگی های خود نموده است و بسیاری از مردم مختلف جهان را به سمت خود می کشد. منظره های لذت بخش و طبیعت های موجود...

16 دی 1401

چرا گربه ها خواب های عجیب می بینند!

اتفاق شگفت انگیز این بود که انگار گربه ها بیدار هستند! آن ها شکار می کردند، می پریدند، نظافت می کردند و به شدت از خود در برابر تهدیدات نامرئی دفاع می کردند.

17 آبان 1401

ماجرای محل درگیری نیروهای امنیتی و دانشجویان شریف ، شعارهای رکیک از اینجا آغاز شد

پس از ناآرامی های روزهای اخیر در پارکینگ و محوطه دانشگاه صنعتی شریف، مباحث مختلفی پیرامون مالکیت این پارکینگ به وسیله دانشگاه شریف مطرح شد.

15 مهر 1401

طرز تهیه مربا بهار نارنج به روش سنتی و اصیل

فصل اردیبهشت منطقه ها پر از باغ مرکبات، تبدیل به بهشتی رویایی می شوند. شکوفه های نارنج و پرتقال را همه جا می بینید و با هر نفسی که می کشید عطر آنها شما را سرمست می نماید. این شکوفه ها طول عمر کمی دارند ولی راه هایی وجود دارند که می توانید عطر آنها را در تمام...

18 شهریور 1401

با زیباترین دیدنی های قائن آشنا شوید

زعفران یک نوع گیاه و در واقع به نوعی افزودنی و طعم دهنده در غذاها، بستنی ها، کیک و دسرهای مختلف می باشد، شاید بگویید چرا باید مطلب گردشگری خود را با زعفران شروع کنیم، حتما بارها برای شما پیش آمده که برای خرید زعفران خوب و باکیفیت درخواست زعفران قاین نموده...

12 مرداد 1401

معرفی برترین برندهای ماسک لایه بردار صورت برای پاکسازی پوست

ماسک لایه بردار صورت به شکل مایع و چسبناکی هستند که باید روی صورت پخش شوند.

10 مرداد 1401

افزایش عرضه املاک مناسب سرمایه گذاری در بازار

آنالیز آگهی های فروش خانه در تهران نشان می دهد که فایل های فروش برای سرمایه گذاری زیاد شده اما بیشتر این آپارتمان ها بیش از 15 سال از زمان ساخت آنها می گذرد و نقص هایی دارند.

7 مرداد 1401

10 موزه تورنتو رایگان می شوند

ورود به موزه های تاریخی تورنتو از یکشنبه، اول می، برای عموم مردم رایگان خواهد بود تا همگان بتوانند فضاها و میراث فرهنگی تورنتو را از نزدیک مشاهده نمایند.

30 تیر 1401

عرضه جهانی گوشی های گیمینگ بلک شارک سری 5

اخیرا بلک شارک جدیدترین گوشی گیمینگ خود، بلک شارک سری 5 را رسما روانه بازار کرده است. بلک شارک 5 و بلک شارک 5 پرو دو مدلی هستند که مخصوص گیمر ها ارائه شده اند.

26 تیر 1401

باور می کنید این ساختمان های زیبا ایستگاه راه آهن باشند!

ایستگاه های راه آهن زیبای جهانتا حالا شده بدون اینکه بلیط قطاری داشته باشید دلتان بخواهد به ایستگاه قطاری بروید و آن را ببینید؟! شاید سوال عجیبی به نظر برسد چون ایستگاه ها راه آهن معمولا آنقدر شلوغ و پر سر و صدا هستند که دوست دارید زودتر از آن خارج شوید،...

23 تیر 1401

دروازه پیر شبیب یکی از جاذبه های گردشگری جهرم به شمار می رود

سیری در ایران/ براساس اخبار منتشر شده، دروازه پیر شبیب یکی از جاذبه های گردشگری جهرم به شمار می رود.

18 خرداد 1401

تحویل واحدهای طرح ملی مسکن در سیستان و بلوچستان تا خاتمه سال 1401

خبرنگاران/سیستان و بلوچستان مدیر کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان از تحویل واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در این استان به متقاضیان تا سرانجام سال 1401 اطلاع داد.

12 خرداد 1401

حجم تجارت تاجیکستان و قزاقستان در سال 2021 از یک میلیارد دلار گذشت

مبادله تجاری تاجیکستان و قزاقستان در سال گذشته میلادی به طور قابل توجهی افزایش و حدود 1.2 میلیارد دلار برآورد شده است.

9 اردیبهشت 1401

روزشمار: 6 آذر؛ درگذشت سون هدین سفرنامه نویس و مکان نگار سوئدی

امروز 26 نوامبر، سالروز درگذشت سون هدین جغرافیدان، نقشه بردار، عکاس و گردشگر سوئدی است. با این شخصیت مشهور گردشگری آشنا شوید.

11 اسفند 1400

فناوری san چیست ، آموزش ذخیره و بازیابی اطلاعات

در دنیای شبکه های کامپیوتری و ذخیره سازی اطلاعات، سه واژه بسیار پرکاربرد ولی نزدیک و مشابه هم داریم. SAN و NAS و DAS همگی فناوری های ذخیره سازی اطلاعات روی کامپیوتر، سرور، شبکه های کامپیوتری و مراکزداده هستند ولی تفاوت های بنیادین و ماهیتی با یکدیگر داشته...

27 بهمن 1400

قهوه خانه حاج علی درویش، کوچکترین قهوه خانه جهان ثبت ملی شد

حاج کاظم فرزند حاج علی مبهوتیان، بنیان گذار قهوه خانه حاج علی درویش با پست کردن عکس در پروفایل اینستاگرام خود، ثبت ملی قهوه خانه حاج علی درویش را تایید کرد. در این تصویر می بینیم که آقای علی رنگ چیان لوح ثبت ملی را به حاج کاظم اهدا کردند.

25 بهمن 1400
تعداد: (55)