روسیه به شبه نظامیان افغان برای کشتن نیروهای غربی پول می دهد

به گزارش اخبار برخط، نیویورک تایمز با اعلام این خبر می نویسد: مقامات نهادهای اطلاعاتی آمریکا به این نتیجه رسیده اند که واحد اطلاعات ارتش روسیه بطور محرمانه به شبه نظامیان مرتبط با طالبان پول می دهد تا اقدام به کشتن نیروهای ائتلاف از جمله نظامیان آمریکایی در افغانستان نمایند.

روسیه به شبه نظامیان افغان برای کشتن نیروهای غربی پول می دهد

نیویورک تایمز می نویسد: نهادهای اطلاعاتی آمریکا به این نتیجه رسیده اند که واحد اطلاعات ارتش روسیه که در انجام عملیات های مختلف در اروپا دست دارد در افغانستان نیز برای کسب منافع وارد عمل شده است.

بر اساس این گزارش، در سال 2019 میلادی در مجموع 20 نظامی آمریکایی در تحولات افغانستان کشته شدند اما معین نیست کدام مورد از این تحولات با مداخله واحد اطلاعات ارتش روسیه بوده است.

یافته های نهادهای اطلاعاتی آمریکا در مورد اقدامات روسیه در افغانستان در اختیار دونالد ترمپ رئیس جمهور آمریکا، و همچنین شورای امنیت ملی آمریکا قرار گرفته و آنها در جلسه ای که در اواخر ماه مارس برگزار گردید در این رابطه مصاحبه نموده اند.

در این جلسه راه های مختلفی برای انتها دادن به این شرایط مطرح شد از جمله آنکه بصورت دیپلماتیک از روسیه خواسته گردد تا به این قبیل اقدامات خود انتها بدهد یا آنکه با اعمال تحریم های جدید علیه مسکو، روسیه را مجبور به کنار گذاشتن این عمل نمایند.

به نوشته نیویورک تایمز، کاخ سفید هنوز هیچ تصمیمی درباره اینکه در مورد این اقدام روسیه چه عملکردی را داشته باشد اتخاذ ننموده است.

روسیه هنوز واکنشی به این گزارش نشان نداده است.

منبع: خبرگزاری مهر

به "روسیه به شبه نظامیان افغان برای کشتن نیروهای غربی پول می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه به شبه نظامیان افغان برای کشتن نیروهای غربی پول می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید