قرص های درمان آکنه و عوارض جانبی آن ها

به گزارش اخبار برخط، داروهای زیادی در بازار برای درمان آکنه وجود دارد. مقاله زیر را آنالیز کنید تا اطلاعات بیشتری در صورت ابتلا به این مشکل به دست آورید.

قرص های درمان آکنه و عوارض جانبی آن ها

مترجم: امین حسین پور

منبع:راسخون

داروهای زیادی در بازار برای درمان آکنه وجود دارد. مقاله زیر را آنالیز کنید تا اطلاعات بیشتری در صورت ابتلا به این مشکل به دست آورید.

اگر دچار آکنه هستید ناامید نشوید. گزینه های بسیار زیادی برای خلاص شدن از شر آکنه وجود دارد. از پماد ها و روش های درمان موضعی گرفته تا روش های درمان طبیعی، از همه آن ها می توانید بهره ببرید. قرص های هم از این قاعده مستثنی نیست. ظاهراً این قرص ها مؤثر است و با توجه به شدت و نوع آکنه ممکن است برای درمان آکنه شما تجویز گردد.

قرص های درمان آکنه که بدون نسخه پزشک به فروش می رسد

در درجه نخست سه نوع قرص در بازار موجود است.

آنتی بیوتیک ها

مدت های طولانی است که از آنتی بیوتیک برای درمان آکنه استفاده می گردد و مؤثر هم بوده است. این آنتی بیوتیک ها با از بین بردن باکتری های موجود در سطح پوست عمل می نماید و به اسم عامل ضد التهابی هم کاربرد دارد. ولی، آنتی بیوتیک ها باکتری های خوب را هم به همراه باکتری های بد از بین می برد.

ایزوترتینوئین

این قرص که با نام های تجاری مختلف از جمله آکوتان به فروش می رسد برای حدود 4 تا 5 ماه مورد استفاده قرار می گیرد و معمولاً آکنه را برای یک سال یا بیشتر از بین می برد. این فرایند حتی بعد از قطع مصرف هم ادامه پیدا می نماید. مکاهمم ایزوترتینوئین به گونه ای است که منجر به کاهش چربی فراوری شده به وسیله غدد سبابه پوست می گردد.

قرص های هورمون یا ضد بارداری

همانطور که از نام آن ها تعیین است، این قرص ها به طور مستقیم درمان آکنه را هدف قرار نمی دهد بلکه روی نوسانات هورمونی تأثیر می گذارد. قرص های ضد بارداری با کوشش برای متعادل کردن هورمون ها با این مشکل مقابله می نماید. افزایش در سطح هورمون مردانه آندروژن منجر به تحریک غدد سبابه و در نتیجه افزایش ترشح چربی پوست می گردد. این به نوبه خود می تواند باعث بسته شدن منافذ پوست و تشکیل آکنه گردد. قرص های ضد بارداری با محتویات استروژن یا پروژسترون خود این فرآیند را خنثی می نماید.

عوارض جانبی

توجه داشته باشید که مصرف این داروها می تواند با بعضی عوارض جانبی همراه باشد. این ها از سر درد ساده تا احتباس مایعات متغیر است. قرص های مختلف دارای عوارض جانبی متفاوتی است. در اینجا به بعضی از این عوارض جانبی اشاره می کنیم.

آنتی بیوتیک ها

آنتی بیوتیک ها می تواند باعث افزایش حساسیت بعضی زنان به برفک واژن گردد. علاوه بر این، باکتری ها در مقابل درمان مقاوم می گردد. ناراحتی معده، بروز آلرژی و تحت تأثیر قرار دادن تأثیر گذاری قرص های ضد بارداری و حساسیت نسبت به نور از بعضی عوارض جانبی مصرف آنتی بیوتیک هاست. توصیه می گردد هنگام بارداری و دوران شیردهی از مصرف این قرص ها اجتناب کنید چرا که ممکن است برای بچه ضرر داشته باشد.

قرص های ضد بارداری

چنانکه می دانیم استروژن تأثیرات فیزیولوژیکی قابل ملاحظه ای روی بدن دارد. ترکیب اصلی قرص های ضد بارداری استروژن است. خونریزی واژن، ملاسما، احتباس مایعات و افسردگی از عواض جانبی مهم مصرف این قرص هاست. افزایش خطر تشکیل لخته خونی، سکته قلبی، سکته های مغزی و سرطان سینه هم می تواند از عوارض جانبی مصرف قرص های ضد بارداری باشد.

ایزوترتینوئین

نقایص هنگام تولد می تواند از جمله عوارض جانبی اصلی این قرص باشد. اساساً، ایزوترتینوئین آخرین مرحله درمان در صورت ناموفق بودن روش های درمان دیگر استفاده می گردد. علاوه بر نقایص هنگام تولد، این عوارض جانبی به وجود می آید:

افسردگی

خشک شدن و ترک خوردن لب ها

خشکی بینی و خون دماغ شدن

خشکی، خارش و ایجاد دانه های پوستی

درد عضلات و مفاصل

سوزش پلک ها و چشم ها

نازک شدن موقتی موها

مسائل روده

مسائل ادراری

سر درد

کاهش قدرت بینایی در شب

برای مردانی که می خواهند از این قرص استفاده می نمایند، توصیه می گردد از باردار شدن همسر خود جلوگیری نمایند. اگرچه هنوز تأیید نشده است که مردان می توانند تأثیرات این دارو را به جنین منتقل نمایند ولی، به هر حال احتیاط شرط عقل است. آنچه گفته شد برای ترساندن شما از مصرف این داروها نیست بلکه می خواهیم از عوارضی که ممکن است روی بدن شما داشته باشد مطلع شوید. همواره بهتر است مطلعانه تصمیم بگیرید.

منبع: راسخون

به "قرص های درمان آکنه و عوارض جانبی آن ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قرص های درمان آکنه و عوارض جانبی آن ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید