مدیران باید در قبال کوتاهی در اجرای مصوبات شورای گفت وگو جوابگو باشند

به گزارش اخبار برخط، استاندار یزد با بیان اینکه نسبت به مصوبات این جلسه نباید مانند جلسات دیگر نگاه گردد، گفت: باید از جلسه بعدی مدیران دستگاه ها حاضر شوند و مصداقی و دقیق گزارش عملکرد بدهند تا اگر کوتاهی در مورد اجرای مصوبات صورت گرفته، دستگاه مربوطه جوابگو باشد.

مدیران باید در قبال کوتاهی در اجرای مصوبات شورای گفت وگو جوابگو باشند

مهران فاطمی در نشست شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی استان یزد با تأکید بر اینکه سال حمایت از فراوری به این معناست و باید به آن سمت حرکت کرد، گفت: با توجه به این مهم، حداکثر ظرف 48 ساعت در طول این یک ماه، دقیق کار را پیگیری نمایند و گزارش دهند و بدون تعارف و رودربایستی واقعیت متن را گزارش دهیم.

به گفته استاندار یزد تأمین آهن اسفنجی، قیمت آهن اسفنجی، واگذاری سهمی معدنی و کمبود نیروی کار در صنعت جزو مسائل عمده است.

استاندار با بیان اینکه صنایع بالادستی باید در کنار پهنه نیز معدنی ایجاد گردد، گفت: باید در مورد این بخش ها نیز اقدام گردد و راهبرد بلندی در زمینه های متعدد صنعت از سنگ تا قطعه را موردنظر داشته باشیم.

وی توضیح داد: هیچ توجیهی ندارد که واحدی در استان آهن اسفنجی دارد ولی از جای دیگری آهن اسفنجی واحدی در یزد تأمین می گردد.

وی با بیان اینکه در مورد مسائل صنعت با ایمیدرو که از سوی فعالان مالی مطرح شد، اظهار کرد: علاوه بر اینها باید بپذیریم که در مورد تأمین گاز موردنیاز دچار مشکل هستیم به طوری که شبکه سراسری ایجاد شده اما مخزن آن ایجاد نشده است.

وی اضافه نمود: در صنعت و فرایندهای فراوری، باید به سمت بهره وری برویم و شرایط و الزامات را به در چارچوب ظرفیت های قانونی ببینیم که خوراک از استان خارج گردد.

استاندار توضیح داد: در مورد کمبود نیروی کار، ریشه اصلی مشکل نبود توازن استانی است چراکه به یک سمت حرکت کردیم و حالا کمبود نیروی کار داریم لذا باید در درازمدت توازنی ایجاد کنیم که با ارائه مدل و سوق دادن شرایط بتوانیم این مشکل را حل کنیم.

فاطمی در خاتمه با بیان اینکه نیروهای کارخانه ها باید بومی شوند، گفت: با این رویکرد، مسائل و آسیب های اجتماعی هم کمتر خواهد بود از طرفی باید فرهنگ کار را در یزد جا بیندازیم.

در ادامه محمدرضا قمی رئیس اتاق یزد با بیان اینکه جلسه قبل به مسائل گردشگری پرداخته شد گفت: همکاری با دبیرخانه خوب بوده و انشاء الله به نتایج عملی تری دست خواهیم یافت

دبیر شورای گفت وگوی استان با بیان اینکه مسائل فولاد مبحث امروز جلسه است گفت: ما امروز با کمبود شدید نیرو روبرو بوده واحدها در پی نیرو هستند.

وی اضافه نمود: بسیاری از واحدها علاوه بر فولاد و مسائل تأمین مواد اولیه کمبود نیرو دارند

قمی با بیان اینکه معتقدیم نیرو در استان وجود دارد و بیکار نداریم گفت: باید این مشکل را در داخل استان برطرف کنیم.

منبع: اتاق بازرگانی ایران

به "مدیران باید در قبال کوتاهی در اجرای مصوبات شورای گفت وگو جوابگو باشند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مدیران باید در قبال کوتاهی در اجرای مصوبات شورای گفت وگو جوابگو باشند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید