مصرف و توسعه، مشخص کننده در نحوه خدمات دهی اینترنت

به گزارش اخبار برخط، معاون ارتباطات سیار شرکت مخابرات منطقه اصفهان گفت: افزایش ناگهانی در مصرف اینترنت و بعلاوه تغییر و توسعه شهری، دو عامل مهم در افزایش تعداد نقاط کم پوشش یا بدون پوشش، در چند سال اخیر است.

مصرف و توسعه، مشخص کننده در نحوه خدمات دهی اینترنت

مهران قدوسی معاون ارتباطات سیار شرکت مخابرات منطقه اصفهان در گفت وگو با خبرنگار از ، گفت: تعداد نقاط کور یا کم پوشش در شبکه تلفن همراه ثابت نیست، بلکه هر چقدر مصرف اینترنت (دیتا) افزایش پیدا کند، تعداد نقاط کم پوشش هم افزایش پیدا می نماید.

او اضافه کرد: به دلیل ظرفیت محدود سایت های سرویس دهنده هرچقدر میزان مصرف اینترنت بالا رود، مناطقی به اتوماتیک از سرویس دهی خارج می شوند.

معاون ارتباطات سیار شرکت مخابرات منطقه اصفهان درباره دلایل اصلی در افزایش تعداد نقاط کم پوشش تاکید نمود: افزایش مصرف اینترنت و بعلاوه حذف یا تغییر سایت های اینترنت تلفن همراه از مهم ترین عواملی هستند که اگر در سال 95، پنج تا شش نقطه کور در شهر اصفهان وجود داشت، درحال حاضر تعداد نقاط کور به 40 مورد برسد.

قدوسی اظهار کرد: از سال 96 تا به امروز حدود 80 پروژه مانند نصب سایت تازه، جابه جایی سایت های درحال کار و تعویض دکل در شهر اصفهان اجرا شده است؛ اگر منافع مادی اپراتور ها به خوبی تامین نگردد، نصب اولیه هر سایت که به 6 میلیارد تومان هزینه اولیه احتیاج دارد، با مشکل روبرو می گردد.

او درباره میزان گیری میزان امواج الکترومغناطیس در شهر اصفهان اعلام نمود: میزان گیری اگر در یک نقطه خاص انجام گردد، قانع نماینده و دقیق است که این میزان گیری در اختیار اداره کل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی است و گزارش آن به دفتر حفاظت دربرابر اشعه سازمان انرژی اتمی در تهران فرستاده می گردد.

معاون ارتباطات سیار شرکت مخابرات منطقه اصفهان در ادامه اسم کرد: مردم می توانند با تماس با سامانه ثبت و پاسخگویی به شکایات (195) درخواست پایش امواج در محل دلخواه خود را ثبت نمایند و از این حق شهروندی خود که آگاهی از میزان امواج الکترومغناطیس در اطراف خودشان است، برخوردار شوند.

ص

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "مصرف و توسعه، مشخص کننده در نحوه خدمات دهی اینترنت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مصرف و توسعه، مشخص کننده در نحوه خدمات دهی اینترنت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید