هوای گرم چه تأثیری بر روحیه انسان می گذارد؟

به گزارش اخبار برخط، گذراندن چند ساعتی در زیر آفتاب با بهبود روحیه ارتباط دارد

هوای گرم چه تأثیری بر روحیه انسان می گذارد؟

استاندارد طلایی این موضوع، یک تحقیق از دانشگاه میشیگان است که در سال 2004 انجام شد. طبق این تحقیق، افرادی که حداقل 30 دقیقه در هوای آزاد و مطبوع می گذراندند، چه سفری در زمستان به سوی منطقه ها گرم تر باشد و چه استفاده از روزهای بهاری، روحیه شادتری داشتند. بعلاوه طبق یک تحقیق دیگر که در سال 2014 انجام شد، هوای آزاد باعث بهبود فعالیت های مغزی شده و استرس را کاهش می دهد.

با این حال اگر هنوز در آب وهوای سرد به سر می برید، نگران نباشید. یکی از پروفسورهای علم روانشناسی از دانشگاه Vermont، می گوید تأثیر آب وهوا در مقایسه با سایر عوامل استرس زا مانند کاهش روابط یا افزایش فشار کاری، کم رنگ می گردد. اگرچه هوای گرم تر، تفاوت بارزی در منظره ایجاد نمی نماید؛ اما تحقیقات از این ایده حمایت می نماید که آب وهوای مطبوع، تأثیر روانی مثبتی بر روی کل جمعیت می گذارد.

رابطه میان آب وهوا و روحیه انسان، یک رابطه مثبت است. محققان دانشگاه میشیگان اظهار داشتند گرایش های مثبت ظاهراً در آب وهوای داغ از بین می رود. این تحقیق به وسیله تحقیقات دیگری که روی تغییر آب وهوا و روحیه اجرا شده، حمایت می گردد.

علی رغم این واقعیت که تابستان روزهای آفتابی تر و رنگ های روشن تری دارد، مردم در معرض خطر حمله قلبی و کمبود آب قرار دارند.

ناراحتی بارزی در اثر شدت گرما به وجود می آید. هم کمبود آب در بدن و هم حمله قلبی بر روی روحیه یا رفتار فرد تأثیر می گذارند و در بدترین حالت به مغز نیز آسیب می رسانند.

زمانی که روزها طولانی تر می گردد، خرسند تر هستیم

تغییر ساعت به منظور افزایش بهره وری از روز ممکن است باعث غرولند بعضی افراد گردد و یک ساعت از زمان خوابشان را کم کند؛ اما این فرایند یک مزیت دارد و آن هم استفاده بیشتر از نور خورشید.

معمولاً مردم در روزهای طولانی تر و زمانی که مدت بیشتری می توان از نور خورشید استفاده کرد، احساس بهتری دارند. اختلال عاطفی فصلی تغییر فصل زمستان معمولاً با طول روز در ارتباط است. در نتیجه حتی با وجود این که بهار سال جاری کمی دیرتر از راه رسید؛ اما هنوز روزها طولانی تر هستند. ساعت های بیشتری که هوا روشن است، تأثیر زیادی ایجاد می نمایند.

بعضی افراد در ماه های گرم تر، بیشتر مستعد افسردگی هستند

بعضی افراد از اختلال عاطفی تغییر فصل در تابستان و بهار رنج می برند. تشخیص و درمان این اختلال ممکن است پیچیده باشد؛ زیرا تحقیقات در خصوص این موضوع بسیار چالش برانگیز هستند.

طبق نظریه پردازی متخصصین، اختلال عاطفی تغییر فصل آب وهوای گرم تر به وسیله گرمای بیش ازاندازه و رطوبت وخیم تر می گردد. این عوامل نسبت به فصل زمستان واقعاً متفاوت هستند. در زمستان عوامل تحریک نماینده این اختلال، عدم وجود نور و روزهای کوتاه تر محسوب می گردد. تعداد بسیار کمی از افراد دچار این اختلال در فصل تابستان می شوند؛ اما به هر حال اتفاق می افتد.

هوای گرم شما را خلاق تر می نماید

تحقیق دانشگاه میشیگان نشان داد استفاده از هوای آزاد در آب وهوای مطبوع باعث بهبود حافظه شده و روش ذهنی را توسعه می دهد که با ایجاد تفکرات خلاقانه تر ارتباط دارد.

استفاده از هوای آزاد در آب وهوای مطبوع واقعاً روشی برای تنظیم مجدد فعالیت های ذهنی است. همه فکر می نمایند آب وهوا روی روحیه تأثیر می گذارد؛ اما مهم ترین تست این نظریه هیچ ارتباطی میان این دو پیدا نکرد. در نتیجه به گذشته رجوع کردیم و دو متغیر مهم یافتیم؛ مدت زمانی که در هوای آزاد می گذرانید و چه فصلی از سال است. اگر زمستان به بهار تغییر پیدا نموده باشد و مدت کافی در هوای آزاد بگذرانید، تغییر قابل توجهی در روحیه خود خواهید دید.

منبع: فوت و فن

به "هوای گرم چه تأثیری بر روحیه انسان می گذارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هوای گرم چه تأثیری بر روحیه انسان می گذارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید