کشف روستای زیرزمینی در روستای مرغملک

به گزارش اخبار برخط، خبرگزاری مهر/ براساس آخرین خبرهای منتشر شده، کشف روستای زیرزمینی در روستای مرغملک اجرا شده است.

کشف روستای زیرزمینی در روستای مرغملک

خسرو کیانی، مدیرکل مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری با اشاره به فرونشست زمین در روستای مرغملک اظهار کرد: با این فرونشست روستای زیرزمینی در این منطقه کشف شد.

وی با بیان اینکه در گذشته در این روستا بدلیل زمستانهای سرد و حمله راهزن ها سکونتگاه تحت الارضی وجود داشته، مطرح نمود: این روستای زیرزمینی در زیر روستای کنونی مدفون است.

مدیر کل مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه سخنانی در خصوص وجود این روستای زیرزمینی وجود داشت، ادامه داد: متأسفانه میراث فرهنگی به این سخنان توجه نکرده و در خصوص شناسایی و حفظ این اثر کوتاهی کرده است.

کیانی با بیان اینکه این روستای زیرزمینی اثر ارزشمند فرهنگی و تاریخی برای استان محسوب می شود، گفت: روستای نو مرغملک بر روی این روستا بنا شده است.

وی با اشاره به اینکه بخشی از این روستای زیرزمینی در منازل مسکونی کنونی در حال استفاده است، مطرح کرد: ساخته این منازل قوسی شکل و بسیار عجیب است که باید بر روی آنها کار کارشناسی انجام شود.

مدیر کل مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه به دلیل ساخت و سازها این روستای زیرزمینی آسیب دیده، افزود: به دلیل عوامل جوی، عبور و مرور، خشکسالی و کاهش آبهای زیرزمینی برخی نقاط فرونشست کرده است.

کیانی با اشاره به ضرورت ایجاد کارگروه تخصصی بررسی اظهار کرد: احتمال فرونشست در منازل مسکونی این منطقه و ایجاد خسارت جانی و مالی وجود دارد که باید هرچه سریع تر عملیات بررسی منطقه و انجام کارهای ایمن سازی و احیا این روستای زیرزمینی در دستور کار قرار گیرد.

منبع: همگردی

به "کشف روستای زیرزمینی در روستای مرغملک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف روستای زیرزمینی در روستای مرغملک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید