ایران همپای جهان در زمینه سلول بنیادی حرکت نموده

به گزارش اخبار برخط، امیر علی حمیدیه امروز در مراسم اختتامیه سومین جشنواره و کنگره بین المللی علوم و سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی، گفت:حوزه سلول های بنیادی انقلاب چهارم است که این علم با اصلاح ساختار سلولی منجر به درمان بیماری ها می گردد. حمیدیه

ایران همپای جهان در زمینه سلول بنیادی حرکت نموده

گفت: امروزه محققان با دست ورزی ها و دستکاری های ژنتیکی داخل سلولی و هسته ای در درمان های قطعی برای بیماری ها تحولی عظیم به وجود آورده اند.

وی اعلام کرد: ایران در میان کشورهای شرق و غرب در حوزه پزشکی سرآمد بوده است، به گونه ای که ایده پیوند زدن و انجام اصلاح در موجودات در سابقه تاریخی کشور مشاهده می گردد.

دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی گفت: از 40 سال گذشته ایران سعی نموده است که در حوزه های پزشکی رشد چشمگیری داشته باشد و ستاد هم بر اساس سند مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی ذیل معاونت علمی ایجاد شده تا هماهنگی میان دستگاه های مختلف را ایجاد کند.

حمیدیه گفت: تا کنون چهار مرکز جامع سلولی و بازساختی در کشور راه اندازی شده است. همچنین سه مرکز جامع سلول درمانی و پزشکی بازساختی در شیراز، تبریز و تهران فعال است و 10 شرکت دانش بنیان از مراکز جامع سلولی راه اندازی شده است.

وی به ایجاد مزرعه حیوانات آزمایشگاهی در کرمان اشاره نمود: ایران در حوزه سلول های بنیادی رتبه 14 جهان را کسب نموده است.

دبیر ستاد توسه علوم و فناوری های سلول های بنیادی گفت: راه اندازی پژوهش سراهای دانش آموزی، ایجاد بیش از 100 شرکت فناور در این حوزه راه اندازی از جمله اقدامات ستاد بوده است.

حمیدیه اضافه کرد: در حال حاضر چهار محصول در حوزه سلولی تاییدیه دارند.

وی با اشاره به دیگر دستاوردهای حوزه سلول بنیادی گفت: تاکنون 18 مرکز برای پیوند سلول در کشور راه اندازی شده است.

وی با بیان اینکه برنامه های ستاد سلول بنیادی در راستای راهنمایی محققان به سمت بازار است گفت: از این رو از مسئولان و سرمایه گذاران درخواست داریم که از فرایندهای این حوزه حمایت نمایند.

وی تاکید نمود:ستاد توسعه سلول بنیادی درخواست دارد که هماهنگی های لازم برای صدور مجوزهای محصولات سلولی صورت گیرد.

دبیر ستاد سلول های بنیادی گفت:ایران در حوزه علوم سلولی همپای جهان حرکت نموده است.

منبع: خبرگزاری مهر

به "ایران همپای جهان در زمینه سلول بنیادی حرکت نموده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایران همپای جهان در زمینه سلول بنیادی حرکت نموده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید