کوشش هواوی برای قراردادن دوربین سلفی زیر صفحه نمایش ادامه دارد

به گزارش اخبار برخط، بریدگی بالای نمایشگر یا ناچ یک راه کار موقت بود که با در برگرفتن دوربین سلفی یا سیستم تشخیص چهره به کاهش حاشیه نمایشگر گوشی های هوشمند یاری می کرد. اما بسیاری از کاربران با این طراحی موافق نیستند و به همین دلیل شرکت ها به دنبال جایگزینی برای حذف این بریدگی ها هستند. بعضی مانند سامسونگ و هواوی به حفره زیر نمایشگر روی آورده اند که البته آن هم در ظاهر نمایشگر تاثیر منفی داشت و به طور کامل مفهوم بی حاشیه را محقق نمی کرد.

کوشش هواوی برای قراردادن دوربین سلفی زیر صفحه نمایش ادامه دارد

به همین دلیل شرکت ها به سراغ راه کاری برای گنجاندن دوربین در زیر نمایشگر رفتند. پیش از این شرکت سامسونگ در گلکسی اس 10 و برادرانش توانست سنسورهای نور و مجاورت را در زیر نمایشگر پنهان کند اما این مورد هنوز برای دوربین اتفاق نیفتاده است. البته به تازگی اوپو و شیائومی نمونه هایی از این فناوری را در دست توسعه قرار دادند و کمپانی های دیگر نیز به دنبال آن هستند.

هواوی نیز یکی از این شرکت هاست که گفته می گردد مشغول توسعه یک گوشی هوشمند مجهز به دوربین سلفی زیر صفحه نمایش است. یکی از پتنت های اخیر این شرکت نیز رابط کاربری جدیدی را نشان می دهند که وجود نوع جدیدی از دوربین سلفی را فاش می نماید. این پتنت نحوه جای گذاری دوربین در زیر نمایشگر را نیز نشان می دهند.

در این پتنت تصویری به نمایش گذاشته می گردد که در آن محل قرارگیری لنز قابل مشاهده است و به نظر می رسد از تعدادی حفره به عنوان راه چاره استفاده شده است. اما در تصاویر دیگر رابط کاربری کاملا روی دوربین واقع شده است. در یکی از این تصاویر ظاهرا حلقه ای دور دوربین واقع شده است که احتمال می دهیم چراغ اعلان ها باشد.

البته همانند بسیاری از پتنت ها که در حد ایده باقی مانده اند و تا کنون به مرحله اجرا نرسیدند، این طرح کمپانی چینی نیز می تواند تنها یک ایده برای دستیابی به فناوری دوربین زیر نمایشگر باشد، اما با توجه به کوشش رقبای هم وطن و در حالی که اوپو با طرحش خودنمایی می نماید، بعید است هواوی از کوشش برای توسعه چنین گوشی هوشمندی دست بکشد.

منبع: Phonearena

منبع: دیجیکالا مگ

به "کوشش هواوی برای قراردادن دوربین سلفی زیر صفحه نمایش ادامه دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کوشش هواوی برای قراردادن دوربین سلفی زیر صفحه نمایش ادامه دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید